Vraag

Sonos Move + ????? voor mooi vol geluid

  • 30 December 2020
  • 12 reacties
  • 345 Bekeken

Badge

Beste,

ik heb een grote woonkeuken met daarin een Sonos Move. De keuze voor een Move was het draadloze stuk en dus mobiliteit. Nu wil ik graag een Sonos box etc toevoegen. Er hangt een Samsung The Frame in de keuken, maar geen mogelijkheid om daar iets op aan te sluiten ( de Samsung Connect box is weg gewerkt in een keukenkastje ;-) ). 
 

Regelmatig zitten we met een klein gezelschap in de keuken en luisteren vaak muziek. Welke optie van Sonos adviseren jullie in combinatie met de Move? En dan met name om een voller/dieper gevoel in de keuken te krijgen. Qua bass etc neig ik als leek naar de Beam. Echter die is meer voor tv’s bedoeld begreep ik? 
 

Graag hoor ik jullie advies! Alvast bedankt! 
 

Groet Robbie. 
 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ja de Beam is een TV oplossing; ik heb zelf een Play 5 in mijn eetkamer waar we veel zitten en die geeft een prachtig en vol geluid, die vult de gehele ruimte. Dat is nu dus de Five, als je de plek en budget er voor hebt, zou ik daarvoor gaan.

Badge

Beste Eddie the Eagle,

Dank voor je snelle antwoord! Dus de Move en de Five zijn dus goed te combineren in een grote ruimte waardoor er een vol geluid ontstaat? Dan ga ik deze overwegen. 
 

Nogmaals dank! 
 

Groet Robbie. 

Reputatie 6
Badge +3

Ze zijn allemaal te combineren en natuurlijk wordt het alleen maar mooier en voller. Ik zeg de Play 5/Five omdat ik die persoonlijk het meest zuivere geluid vind geven van allemaal maar een One zal ook niet misstaan. Je kunt ook eerst voor een One gaan en als dat niet voldoende is, vind je er altijd wel een plekje voor.

Badge

Dan ga ik die proberen! Dank voor je advies! 

Badge

Nou hij is binnen! Echter de Five maakt gebruik van Sonos 2 app. Mijn Playbar, 1ste versie niet, zelfde als mijn sub. Dus kan de woonkeuken en zitkamer niet connecten zeg maar. 

Maar ok dat was niet mijn opzet. Ik wil de Move  connecten met de Five voor in de woonkeuken. Echter de Move zit in de S1 app en dus niet in de Sonos 2 app. ik krijg de Move niet uit de S1 app en kan hem dus niet toevoegen aan de Sonos 2 app. Erg verwarrend en niet heel gebruiksvriendelijk. 
 

Weet jij hier toevallig nog wat op? Zonder dat ik al mijn apparatuur moet gaan vervangen om het via de Sonos 2 app te bedienen? Duur grapje, zeker gezien mijn Playbar en Sub nog prima werken. Met 2 apps werken vind ik persoonlijk omslachtig. Wellicht terugsturen dan maar?

Alvast bedankt weer! 

Reputatie 6
Badge +3

Tja, dat probleem zul je helaas altijd blijven houden. Je hebt 3 keuzes:

  • alles op S1 dus geen updates meer
  • split systems S1 en S2
  • terugsturen

In het S1 linkje zie je hoe anderen een S2 product aan een S1 systeem hebben toegevoegd.

Reputatie 6
Badge +3

Hier officieel van Sonos

 

En er staat dat Five S2 nodig heeft, dus eerste optie gaat niet werken.

 

Badge

Thanx! Dat vind ik jammer, maar dan is terug sturen helaas bijna de enige optie. Goede verkooptruc van Sonos, maar ook best vreemd om je klanten te dwingen tot vervanging.

Reputatie 6
Badge +3

Ja leuk is het niet maar volgens Sonos heeft het te maken met de snelheid waarmee de ontwikkelingen gaan, vergelijkbaar met producten als telefoons en laptops. Op je oude laptop kun je op enig moment ook niet meer het laatste besturingssysteem draaien.

Uiteindelijk zal dit ons allemaal een keer gebeuren met Sonos; mijn keuze in jouw geval zou 'split systems’ (dus S1 en S2 naast elkaar gebruiken) geweest zijn.

Badge

Ja dat snap ik heel goed! Maar ja het is nu de discussie wil je alles via 1 app of ga ik genoegen nemen met 2 apps. Ben ik nog niet van overtuigd.

Badge

En splitsen gaat ook niet lekker. Steeds bij openen app krijg ik de melding ‘het kan niet’ Vanwege andere Sonos apparatuur in de Sonos 1 app. Meer opties drukken in de Sonos 2 app werkt niet. 

Badge

En waarom lukt het niet om mijn Move te connecten met de Five? Omdat de Move in mijn Sonos 1 netwerk hangt? Ik krijg hem er niet meer uit daar. Irritant dit. Ben al bijna 3 uur bezig om the Move en Five in de woonkeuken te connecten. Maar werkt gewoon niet. Kan jij weinig aan doen natuurlijk ;-) Maar heel gebruiksvriendelijk is het allemaal niet.   
 

Zeker niet omdat de Sonos 2 app vast loopt vanwege andere speakers in de Sonos 1 app. Sonos 2 app wordt steeds overruled en ik kan dus niet verder.