Beantwoord

Sonos home cinema/ sound opzetten

  • 10 November 2018
  • 14 reacties
  • 805 Bekeken

Beste,

Ik heb net een huis gekocht waarbij de vorige eigenaar een multiroom audio had gecreëerd (speakers in woonkamer, badkamer en keuken). Nu wil ik deze behouden maar hij heeft alle speakers afgebroken buiten in de keuken omdat deze in het plafond zijn verwerkt. Nu wil ik de speaker in de keuken behouden en aankoppelen aan een sonos systeem. Ik heb gelezen dat dit gaat met behulp van een connect: amp. Is dit dan mijn versterker? Verder wil ik sonos onze speakers gebruiken om mijn homecinema set te maken. Ik wil deze gebruiken als achterspeakers en voorspeaker die boven aan de muur zouden te komen hangen. Maar nu vraag ik me of deze draadloos zijn of moet ik deze altijd via een netstroom kabel in het stopcontact steken?
icon

Beste antwoord door Tim S 13 November 2018, 10:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Stroom heb je altijd nodig, het draadloos concept gaat om data overdracht, dus informatie van de router (z'n wifi) naar de speakers en terug.
We hebben de Connect & Connect:Amp.
Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten welke weer speakers verbonden heeft.
Connect:Amp is al een versterker, hier hoeven dus alleen speakers op aangesloten te worden.
Deze Connect & Connect:Amp zijn er dus om een geluid's installatie van een ander merk te integreren in het Sonos concept.
Daarnaast hebben we de Sonos speakers, zoals bijvoorbeeld de Play:1, of Sonos One, of Play:5.
Ook hebben we de Playbar, Playbase of Beam welke voor de TV-markt verschenen zijn, maar ook zeker goed werken als muziek speaker.
Je kunt de Sonos Sub aan een kamer koppelen voor extra bass, 2 de zelfde model speakers kunnen in een stereopaar geplaatst worden, en ook als surround speakers werken voor de Playbar/Playbase/Beam.
Badge

Beste Tim,

ik heb al jaren een Playbar bij mijn Samsung tv, achter mij twee Play 1

nu heb ik twee Sonos zone 2gen links en rechts  in de kamer.

De playbar en 2 play1 had ik al in een surround groep woonkamer.

had deze ook onder mijn afstandsbediening van tv.

nu de twee Sonos One aan gesloten.

(prachtig geluid, mooie extra!)

Ik krijg ze niet onder/in de bestaande groep waar ik ze dan daarna als surround mee kan laten draaien en onder mijn afstandsbediening.

ik heb op de Engels handleiding gekeken, maar wat zij aangeven Home cinema, kan ik niet vinden.

ik heb nu woonkamer+woonkamerLS+woonkamerRS.

als ik nu telefoon krijg doeik met m’n afstandsbediening hetgeluid uit en lope deSonos One gewoon door

Help!

 

Reputatie 7
Badge +3

Sonos kent alleen een surroundopstelling met een soundbar, 2 surrounds en eventueel een sub. Wat je wil kan dus niet. 
Je zou van de woonkamerls en -rs een stereoset kunnen maken, maar dan moet je nog steeds groeperen en kan je het volume niet met de afstandsbediening regelen. Tevens loop je het risico op een kleine vertraging in het geluid Vance tv naar de 2 extra speakers.  

Badge

Erooij 

Bedankt, dan hoef ik niet verder te zoeken ,indacht al dat ik het fout had gedaan.

helaas. 
het is een geweldige toevoeging om breder je One neer te zetten,veel voller.Kan ik ze nog wel allemaal te gelijkertijd uitruimen?

of alleen de surround en daarna de twee One’s

bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je met uitruimen uitzetten bedoeld dan maakt het niet uit. Sonos gaat vanzelf uit wanneer er geen signaal meer binnenkomt.

Badge

Sorry,uitruisen

Reputatie 7
Badge +3

Uitruisen?

Badge

Trueplay tuning,

als ik de woonkamer trueplay tuning wil doen ,neem ik dan wel alle speakers mee in de tuning?

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat durf ik niet te zeggen, maar dat denk ik niet. Het lijkt mij logisch dat sonos per sonoskamer kijkt.  Aan de andere kant hoeft dat ook niet uit te maken omdat er per speaker gekeken wordt naar de ruimte.

 

Badge

Dank, ik ga het allemaal uitproberen.

p.s.

Toch zou het best een optie kunnen zijn om de mogelijkheid om meer speakers in het Home Cinema  te kunnen opnemen door een apparaatje tussen tv en speakers met een eigen adres,

ook om gewoon muziek te luisteren,sowieso om je front te verbreden in één groep.

Toekomst misschien ,zo als het nu is is het goed voorlopig.

Erooij, nogmaals bedankt.

groeten en ook een luisterrijke dag

Reputatie 7

Als je dat zou willen dient er ook een andere speaker te komen voor de soundbar: dat is namelijk geen center maar FL-center-FR. Bovendien raak je dan het voordeel van de Sonos (weinig snoeren!!) een beetje kwijt.

Badge

106 rallye hallo,

front samsung smart tv daaronder playbar 

kamer is 4.50 breed

gelijke hoogte van playbar  in de hoeken links en rechts een ONE.

kamer is 9meter lang.

Dus 9meter vanaf de playbar/tegenover links en rechts twee Play 1

playbar en play1 ingesteld als surround 

de Sonos one links als mono kanaal en rechts als mono kanaal ingesteld.

Dus een aanvulling op de playbar FL-CENTER-FR.

Geweldig ,vol geluid.

toch het surround principe in stand houdend volgen de norm.

Dus GEEN stereopaar maken.

Het enige nadeel je moet altijd je iPhone of iPad in de buurt hebben.

maar goed wat ik al zei.

het is misschien voor Sonos iets om over na te denken.

maar de luister ervaring is in het licht van het surround principe de geweldig beste kwaliteit.

veel mensen gooien er dan een stereopaar over , Niet doen.

klop niet bij je surround instelling.

succes allen

 

 

 

 

Reputatie 7

@Komiek Afgezien van dat het binnen Sonos niet kan (en als het jouw bevalt moet je het vooral zo laten), is het toevoegen van een monospeaker links en een monospeaker rechts niet bepaald volgens de surround norm, waarbij een speaker altijd zijn eigen plaatsbepaalde geluid toebedeeld krijgt. Bovendien lopen gegroepeerde speakers 70ms vertraging op, waarvan veel mensen last hebben.

Mij lijkt dat je het surround van je opstelling meer zou kunnen verbeteren door je Play:1’s niet helemaal (9 meter ver weg) op je achterwand te zetten, maar dichterbij de plek waar je zit.

Badge

We hebben toch ook met een fase verschuiving te maken met surround.

maar goed ,ieder zijn belevenis, mij bevalt het goed erg goed.