Vraag

Sonos Boost

Hallo allen, aangezien er in de badkamer en keuken zeer zwakke wifi signaal is heb ik de boost aangeschaft, deze gaat dus 360 graden door muren en deuren heen……..helaas voor ik twee witte sonos speakers aanschaf heb ik de play ones getest, de boost werkt dus niet, aangesloten met de app volgens de gebruiksaanwijzing maar helaas, heeft iemand nog tips!!!

alvast bedankt voor jullie reactie

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Ja kopt 30  dagen de tijd voor retourneren, 
dat ga ik ook doen,

jij ook bedankt voor het meedenken👍🏻

Nou heb ik weer, sonos sl binnen, aangesloten in de badkamer gewoon geen signaal ondanks de boost🤔

zelfs de boost trekt het niet bij mij

Reputatie 7

@Pietertje Een omschrijving als “werkt dus niet” geeft weinig handvatten om je te helpen. Wat gaat er precies mis? Hoe heb je geconstateerd dat de Boost het niet zou doen? Wat heb je zelf al geprobeerd?

Play bar sub play 1 2x in de woonkamer, in de app staan ze ook zo vermeld

Maar de boost staat apart vermeld als zijnde Boost

wanneer ik de stroom van de boost haal blijft alles het doen, dus ik gebruik m niet

Reputatie 7

Bij mij staat de Boost ook apart.

Op deze manier kun je controleren of je op Sonosnet zit of nog op de eigen wifi: https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/speakers-overzetten-naar-boost-6767533 Als ze allemaal op WM:0 staan kun je evt. de wifi credentials verwijderen; niet de wifi uitzetten - dan doet Sonosnet het ook niet meer.

Als je al één van de speakers bedraad had aangesloten had je al Sonosnet.

Alleen de playbar is bedraad, maar zodra ik de boost van stroom afhaal heb ik de gehele kamer muziek ol alles🤔

Reputatie 7

Dat klopt. Als je één Sonos speaker bedraad aansluit maakt deze het Sonosnet aan: je had dus ook vóór het installeren van de Boost al Sonosnet. Op deze manier kun je niet constateren of de Boost werkt of niet: je Playbar zou het (weer?) overnemen.

Met de Boost heb je geen muziek? Dan is er misschien iets in de set up niet goed gegaan - mogelijk omdat je Playbar nog bedraad is..

Wat gebeurt er als je de Boost weer aan de stroom zet en de draad van de Playbar weghaalt?

Ga ik proberen ik zit nu op werk, laat het je weten

Zoals het nu is, na ontkoppelen playbar op de tv, gaat alles uit 👍🏻 En in het overzicht staan alle speakers met wm0 er in.

Nu zou dus het signaal door de boost door het gehele huis moeten zijn, en overal muziek.

Ga van de week een set halen voor de keuken en douche, en hopelijk gaat dat goed 

nog bedankt voor het meedenken 😉👍🏻👍🏻👍🏻

Reputatie 6
Badge +3

Alleen de playbar is bedraad, maar zodra ik de boost van stroom afhaal heb ik de gehele kamer muziek ol alles🤔

Eigenlijk is het idee dat juist de Boost degene is die je zou moeten bekabelen en daarmee de krachtige spil in het SonosNet vormt.

Hoi, maar de playbar is met optische kabel verbinden aan tv, dus die moet er eigenlijk afblijven?

Reputatie 5
Badge +3

De optische kabel van de Playbar moet je wel verbonden houden - die zorgt niet voor het Sonos netwerk, maar voor het overbrengen van het signaal van de TV naar de Playbar.

Met “bekabeld” bedoelen we in dit verband Ethernetkabels.

Ohhh ik heb dus niks bekabeld, maar het gekke is wanneer ik 1 one loskoppel van het systeem en een keuken groep wil maken wordt deze niet herkend en vraagt of ik die op mijn netwerk wil aansluiten en dan kan die geen verbinding maken, dus voor ik weer 2 one’s aanschaf wil ik wel weten of dat werkt.

Reputatie 7

Als je een One niet meer als surround, maar als losse speaker wilt gebruiken (ik neem aan dat je dat bedoelt als je het over loskoppelen hebt)  moet hij in een eigen kamer worden gezet. Geen idee wat er dan bij jouw misgaat. Maar het is ook niet nodig. Gewoon als surroudn laten.

Je kunt die nieuwe One’s altijd terugsturen, mocht het niet lukken. Dus waarom probeer je het niet gewoon?