Beantwoord

Sonos Beam en amper combi?

• 2 november 2018
  • 3 reacties
  • 296 Bekeken

Beste,

Ik sta op punt om de sonos beam te kopen (net oude ampli en speakers verkocht) maar zit met nog een aantal vragen.

Mijn tv staat op verdieping 1 waar de beam zou komen. Op het gelijkvloers (0) staat mijn platencollectie en platenspeler (momenteel geconnecteerd op tijdelijke radio) waar ik ook nieuwe installatie zou willen.
Als ik op 0 de Sonos amp (februari 2019) met speakers (al dan niet sonos?) zou installeren voor platenspeler, kan de beam (+1) dan tegelijkertijd de muziek afspelen van het gelijkvloers?
Zoja, is dit makkelijk te regelen indien dit op bepaalde momenten niet gewenst is?

En dan nog een laatse vraag:
Amp heeft wifi, soundcloud, spotify,... Betekent dit dan internetradio/dab+ want in dit onderwerp ben ik verloren maar sta dus op het punt mijn oude installatie volledig te vernieuwen tgv verhuis.

Alvast bedankt.
Mvg,
Ruben
icon

Beste antwoord door Tim S 2 november 2018, 11:50

De platenspeler die op een analoge ingang van een Sonos component word aangesloten, kan naar elke speaker in het huishouden gestreamt worden.
Dus de Beam kan de analoge ingang van de AMP afspelen.
Analoge ingang is wel erg groot, en in sommige gevallen wat moeilijk over de wifi te verzenden, in zo'n optiek zouden we aanraden vanuit de geavanceerde instellingen de compressie op gecomprimeerd te zetten.
Dit zorgt voor 1 a 2 seconden vertraging, maar zal het bestand kleiner maken, waardoor het makkelijker over de wifi te verzenden is.
Verder is alle radio van www.tunein.com terug te vinden op het Sonos systeem.
Als een radio zich bij dit portaal aanmeld, zal je dit dus op Sonos kunnen afspelen.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De platenspeler die op een analoge ingang van een Sonos component word aangesloten, kan naar elke speaker in het huishouden gestreamt worden.
Dus de Beam kan de analoge ingang van de AMP afspelen.
Analoge ingang is wel erg groot, en in sommige gevallen wat moeilijk over de wifi te verzenden, in zo'n optiek zouden we aanraden vanuit de geavanceerde instellingen de compressie op gecomprimeerd te zetten.
Dit zorgt voor 1 a 2 seconden vertraging, maar zal het bestand kleiner maken, waardoor het makkelijker over de wifi te verzenden is.
Verder is alle radio van www.tunein.com terug te vinden op het Sonos systeem.
Als een radio zich bij dit portaal aanmeld, zal je dit dus op Sonos kunnen afspelen.
Klinkt me geweldig.
Dus eventuele internetradio/muziek files van mediaserver die worden afgespeeld op de AMP komen dan wel zonder vertraging op de beam of is hier ook (een minimale) vertraging? Ik heb een open trap tussen de 2 ruimten, vandaar dat het belangrijk is.
Ik veronderstel dat de Sonos Connect Amp deze mogelijkheden ook heeft maar de "oude" versie is?

Alvast hartelijk dank voor het snelle antwoord.

Mvg,
Ruben
Reputatie 7
Badge +2
De compressie geeft alleen vertraging alsin: Platenspeler laat geluid horen, je hoort dit 2 seconden later uit de speakers.
Je zou hier dus niks van mogen merken, mensen merken hier alleen wat van als ze de TV op de analoge ingang aansluiten en dus niet lipsync hun programma kunnen volgen. (hele reden dat de Playbar/Playbase en Beam op de markt verscheen)
Er is dus geen vertraging tussen de Amp en de Beam, als je ze maar in een groep plaatst.

Reageer