Vraag

Sonos Arc en Dolby Atmos

  • 29 July 2021
  • 1 reactie
  • 238 Bekeken

Dag allen, 

Graag wil ik me de soundbar sonos arc aankopen. Enkele vraagjes als leek ter verduidelijking:


1. Het verschil tussen aansluiting ARC en eARC op de tv is enkel het kwaliteitsverschil (omdat eARC de signalen sneller kan doorsturen)? dus met gewone ARC ook nog steeds dolby atmos mogelijk, enkel het geluid zal minder verfijnd zijn? De adaptor HDfury arcana is de oplossing om ARC om te zetten naar eARC?

2. Als ik het goed begrijp is Dolby atmos louter een geluidsformaat... dus de soundbar geeft enkel dolby atmos weer op voorwaarde dat de dvd, blu ray, netflix... dolby atmos als geluidsformaat ondersteund. Juist? Dwz dat de soundbar op zich met verschillend gerichte speakers geen vrijgeleide is voor dolby atmos? Maar dan wel een surroundeffect creëert door de speakers die zowel frontaal, zijdelings en naar boven gericht zijn?

3. Op welk niveau wordt het geluid dan uitgedragen als ik bv een oude dvd afspeel die dolby atmos niet ondersteund? Met andere woorden: op welke manier draagt de sonos arc bij in de kwaliteit van het geluid bij media die dolby atmos niet ondersteund?

  1. Op welke manier kan ik een oude platenspeler zonder digitale snufjes Connecteren met de soundbar?

    Wat zijn jullie ervaringen/bedenkingen?

Alvast bedankt om dit even onder de loep te nemen. Groeten, francis


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +3

1,2,3 : Alleen met eArc komt 24 bit Atmos signaal vanuit de TV terug naar de Sonos Arc. De Arcana maakt dat onafhankelijk van je beeldscherm omdat die er tussen komt en dat kan doorgeven aan een geluidssysteem dat eArc begrijpt.

4: Niet, gaat niet met alleen een Sonos Arc.