Vraag

PS4 + SONOS

• 10 October 2017
  • 5 reacties
  • 9854 Bekeken

Hallo,

Ik zit eraan te denken om SONOS speakers aan te schaffen. Nou vraag ik mij of ik deze kan aansluiten op een PS4. Mijn interesse gaat uit naar de Playbar, maar mijn monitor heeft geen optische ingang, en de optische ingang van mijn PS4 is al bezet.
Heeft iemand enig idee hoe ik SONOS kan aansluiten op mijn PS4 zodat ik kan genieten van mooi geluid tijdens games en Netflix?

Groeten,
Victor

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Sonos Playbar en Playbase word via een optische kabel aangesloten.
Het liefst zien we deze verbonden worden op een TV, aangezien deze via HDMI weer het geluid van andere bronnen ontvangt.
De Sonos kan ook rechtstreeks op de PS4 aangesloten worden, zie niet helemaal in waar de optische kabel nu voor gebruikt word, en gebruikt dient te blijven worden als je voor een geluid's installatie gaat welke dit geluid moet overnemen.
Ga er dan ook vanuit dat wat huidig via Optisch zit aangesloten word vervangen door de Sonos die je hier voor neer gaat zetten.
TV heb ik niet, mijn monitor ontvangt het beeld vanuit mijn PS4, dus als het geluid via SONOS kan komen is dat natuurlijk top. De optische uitgang van mijn PS4 wordt nu gebruikt door een Astro A40 headset met MixAmp. Kan ik een switch hiervoor gebruiken zodat ik beide apparaten aan mijn PS4 kan linken?
Reputatie 7
Badge +2
Optische switch is op eigen risico, wij ondersteunen dit officieel niet.
Dit vanwege het feit dat een switch problemen met zich mee kan brengen.
Bijvoorbeeld dat het geluid stereo blijft terwijl de PS4 Dolby Digital 5.1 aan de Playbar geeft.
Dus weet wel zeker dat de switch Dolby Digital 5.1 ondersteunt voordat je deze tussen je PS4 en de Playbar plaatst.
Dank voor uw bericht. Staat de SONOS dan altijd aan of kan ik nog kiezen om het geluid via de HDMI kabel uit de monitor te laten komen als ik het wat rustiger wil of alleen uit mijn headset?

En mocht de playbar aangesloten zijn op de PS4, kan ik daarna nog steeds uitbreiden met meerdere Sonos speakers?
Reputatie 7
Badge +2
Sonos staat altijd aan, ligt er aan of de Sonos over de kabel geluid krijgt of deze het laat horen.
De Playbar kan uitgebreid worden met een Sub en 2 speakers welke als surround speakers gaan werken.