Vraag

Playbase + 2x Play:1

• 13 August 2017
  • 4 reacties
  • 678 Bekeken

Badge +1
Sinds kort hebben we een Sonos Playbase onder de tv. Nu willen deze uitbreiden met 2 Play:1 boxjes. Is deze combinatie mogelijk zonder netwerkkabels te gebruiken? En kun je dan kiezen of je alleen de Playbase gebruikt?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Play:1 speakers kunnen inderdaad draadloos als surround speakers functioneren van de PlayBase.
Mocht je de speakers in de instellingen ontkoppelen als surround speakers, dan worden deze speakers op zichzelf staande kamer namen welke individueel aangestuurd kunnen worden voor muziek, maar dan dus geen geluid van de TV meer zullen laten horen.
Koppelen en ontkoppelen van surround speakers is dus uiteraard mogelijk.
Badge +1
@Tim, bedankt voor de reactie. Ik heb mijn vraag te onduidelijk gesteld. In der herhaling: Kan ik er voor kiezen om de TV alleen via de Playbase of ook via de Playbase + de 2 Pay:1te horen? En dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor het afspelen van muziek (dus geen tv)
Reputatie 7
Badge +2
Als de Play:1 speakers als surround speakers staan verbonden, dan zullen ze mee doen met het TV geluid als er Dolby digital 5.1 word verzonden naar de Playbase.
Als de Play:1 speakers niet als surround speakers staan ingesteld, dan zijn het op zichzelf staande kamers, Kamers kunnen gegroepeerd worden, maar dit is alleen voor muziek weggelegd, en helaas niet voor TV geluid.
Dus de Playbase + mogelijke surround / Sub is het enige apparaat wat gebruikt word voor het afspelen van TV geluid. Groeperen van andere kamers aan de Playbase welke TV laat horen zal waarschijnlijk stotteringen of wegvallend geluid geven op de gegroepeerde kamers.
Badge +1
@Tim, bedankt voor de reactie. Als ik het goed begrepen heb kan ik TV kijken en muziek luisteren m.b.v. de Playmate met (of zonder) de 2 Play boxjes, mits deze als surround ingesteld zijn.