Vraag

Playbar VS playbase

• 28 december 2019
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

Beste, 

Kan iemand mij (digibeet/niet technisch) uitleggen wat het voornaamste verschil is tussen de playbar en playbase?

Ik wil mooi geluid in de woonkamer, voornamelijk voor het tv kijken.

In de winkel kwam het advies niet verder dat de playbar meer speakers heeft en daardoor mooier geluid. De verkoper had hem zelf ook..

Ik snap dat de tv óp de base kan en de bar moet ervoor liggen.. :-) 

Ik ben meer benieuwd naar jullie advies qua geluid.

Dank jullie wel! 

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Niet veel mensen zullen beide in huis gehad hebben en geluid is erg persoonlijk. Moeilijk een advies hierin te geven. In theorie zal hetgeen de verkoper aangaf wel kloppen, of hij hem ook zelf heeft……..tja.

Over het algemeen zal de keuze toch afhangen van de ruimte die je hebt en de grote van de tv. Niks zo vreemd als een veel te brede speaker voor je tv. Zelf had ik geen keuze ivm de beschikbare ruimte en heb een playbase met sub en 2 play 1’s geplaatst. Voor mij werkt dit prima, maar zoals gezegd zoveel mensen, zoveel meningen. 

Niet veel mensen zullen beide in huis gehad hebben en geluid is erg persoonlijk. Moeilijk een advies hierin te geven. In theorie zal hetgeen de verkoper aangaf wel kloppen, of hij hem ook zelf heeft……..tja.

Over het algemeen zal de keuze toch afhangen van de ruimte die je hebt en de grote van de tv. Niks zo vreemd als een veel te brede speaker voor je tv. Zelf had ik geen keuze ivm de beschikbare ruimte en heb een playbase met sub en 2 play 1’s geplaatst. Voor mij werkt dit prima, maar zoals gezegd zoveel mensen, zoveel meningen. 

Beste Erooij, 

Bedankt voor uw reactie. 

En die 2 play's heeft u dan achter de bank geplaatst voor een surround effect? 

In principe is qua geluidskwaliteit dus niet mega veel verschil tussen de base en de bar als ik het goed begrijp. 

Meer een kwestie van smaak en ruimte. 

Groetjes Sharon 

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de play 1’s als surround naast de bank. De playbar zal, vermoed ik, over het geheel de betere speaker zijn. Ooit wel eens gelezen dat de playbase voor het laag juist weer wat beter is, maar ik heb een sub geplaatst, waarmee het totaal geluidsbeeld verbetert. 

Reputatie 4
Badge +3

Voor mij zou het een zuiver cosmetische keuze zijn, dus afhankelijk van TV, opstelling, meubel etc.

Reputatie 5
Badge +3

Het zou nog kunnen dat de Playbase meer bas heeft dan de Playbar, omdat hij meer lucht bevat. Dat wordt ook in reviews opgemerkt, bijvoorbeeld hier: https://www.50five.nl/blog/sonos-beam-playbar-of-playbase.html

Voordeel: je zult minder snel behoefte hebben aan de sub.

Reageer