Vraag

play one 2gen aan zetten en tunein radio afspelen zonder de app te gebruiken, dus alleen met voice command is dit mogelijk?

• 14 maart 2020
  • 13 reacties
  • 200 Bekeken

play one 2gen aan zetten en tunein radio afspelen zonder de app te gebruiken, dus alleen met voice command is dit mogelijk?

Mijn bedoeling is om in de keuken een play one te plaatsen en dus alleen met voice command via TuneIn de radio te laten afspelen door iemand die niet met de app kan of wil werken☹️. 

Bij mij wil het niet lukken, is dit wel mogelijk?

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

https://support.sonos.com/s/article/3490?language=nl_NL

Zou prima moeten lukken, werkt bij mij ook. “Hey, Google, speel Studio Brussel”. Waar gaat het bij jou mis?

Bedankt, ben blij dat het moet kunnen.

Je zegt het commando gewoon tegen de Sonos enniet via je telefoon?

Bij mij gebeurt er niets, zal morgen nog wat verder proberen.

Ik laat je morgen nog iets weten.👍

Reputatie 5
Badge +3

Heb je dit doorlopen? https://nl.community.sonos.com/google-assistent-en-sonos-229111/starten-met-google-assistent-op-sonos-6769345

Ik zit vast bij muziekserviceaccounts, staat nu op Geen standaardprovider. Wat moet ik daar selecteren voor TuneIn, staat er niet bij, zit normaal toch standaard in Sonos.

Als ik nu vraag om radio te spelen zegt hij "ik kan dit nu niet doen je kan me vragen dit af te spelen op een van je andere apparaten" maar ik heb geen andere speakers?

"ik kan dit hier niet doen je kan me vragen dit af te spelen op een van je andere apparaten"

Als ik bv weerbericht vraag dan krijg ik wel antwoord.

Reputatie 5
Badge +3

Je standaard muziekservice kun je instellen op Spotify. Als Contentleverancier is TuneIn standaard geïnstalleerd op Sonos, dus die zou je moeten hebben. Kun je TuneIn wel via de app afspelen?

Bovendien verwoord je je vraag hierboven als volg: “ik nu vraag om radio te spelen". Vraag je echte “Hey Google, speel radio"? Want dat werkt niet. Zie mijn opdracht: “Hey, Google, speel Studio Brussel”. Mocht dat niet lukken, dan kun je misschien toevoegen “via TuneIn" of zo.

Reputatie 5
Badge +3

Overigens werkt juist mijn voorbeeld “Studio Brussel” vandaag ook ff niet. Eerst lijkt hij het wel te doen, maar dan kan GA hem toch niet vinden. Arrow Classic Rock werkt wel.

Bedankt voor je hulp en geduld 👍 ik heb voorlopig een gratis Spotify account gemaakt en deze als standaard muziekservice ingesteld. Via de app kan ik alles afspelen maar met spraak command gebeurt er niets. Gewoon vragen naar het weer begrijpt hij wel.

Als ik via GA in mijn telefoon commando geef om bv. Radio 2 af te spelen op Sonos dan doet hij het wel🤔

Reputatie 5
Badge +3

Blijft voor mij de vraag hoe je dan verder je opdracht verwoordt, maar misschien kun je dan eens contact opnemen met Sonos. 

Eureka vanmorgen begint hij mij soms te verstaan. Ik zeg bv. oké Google speel radio 2 via TuneIn op keuken.

Denk dat het mijn stem en commando aan het leren is. Zal nog at verder proberen. Bedankt👍

Reputatie 5
Badge +3

Vooral rustig praten. “Hé Google” (bloep), “speel Radio 2 (via TuneIn op keuken”.

De spraak commando's werken meer niet dan wel😭 heb nu een lager plaatsje gevonden om de Sonos te zetten zodat we bij de knoppen kunnen. Origineel voorziene plaats was te hoog om aan de knoppen te kunnen en daarom was spraak bediening gemakkelijk geweest. 

Bedankt voor je hulp en hier mag voor mij een slotje op.

Reputatie 5
Badge +3

Misschien moet je eens bellen met Sonos, want zo hoort het niet te zijn…..

Reageer