Vraag

Play 1 of play 3?

• 14 december 2015
  • 4 reacties
  • 911 Bekeken

Hallo allen,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Joost, 30 lentes jong en op zoek naar advies inzake mijn sonos opstelling. Wij zijn momenteel een nieuw huis aan het bouwen. Dit huis is reeds voorbereid op een sonos opstelling (qua stopcontacten en cai aansluitingen). Onder de TV komt sowieso een sonos playbar te hangen, daarnaast komt er een SUB. Achter de bank (zie bijgevoegde tekening) komen aan de muur 2x een play 3 of 2x een play 1 te hangen. Optisch vind ik de play 1 mooier, is niet zo'n groot ding aan je muur. Het gaat uiteraard ook om de muziek ervaring. Kortom, wat raden jullie aan? 2 x een sonos play 3 of 2 x een sonos play 1 aan de muur achter de bank?

Daarnaast komt er op de hoek van de keuken ook nog een sonos play 1 te hangen.

Waarvoor ga ik het gebruiken?

De sub, playbar en 2 x play (1of3) worden gebruikt voor het kijken van films en series, daarnaast voor het afspelen van muziek (speelt de playbar dan eigenlijk ook mee?) De play 1 in de keuken zal alleen gebruikt worden voor het afspelen van muziek als ik sta te koken oid. Verder komen er in het huis in verschillende kamers nog meer play 1's te staan (slaapkamer, badkamer, zolder). Of raden jullie op bijvoorbeeld de zolder (ongeveer 30m2 in de desbetreffende kamer) een play 3 aan?

Resumerend mijn vragen:

- Speelt de playbar mee als de TV uitstaat en er bijvoorbeeld via spotify muziek wordt afgespeeld?
- Raden jullie tweemaal play 3 of play 1 aan achter de bank? En waarom?
- Op zolder met ongeveer 30m2 een play 3 of voldoet een play 1 (studeerkamer).

Zie tekening voor wat extra duidelijkheid.

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

Groet,

Joost

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum.

Speelt de playbar mee als de TV uitstaat en er bijvoorbeeld via spotify muziek wordt afgespeeld?
Ja.

Raden jullie tweemaal play 3 of play 1 aan achter de bank? En waarom?
2 x Play:1 is aan te raden als je surround geluid wilt hebben. Zo niet, dan kun je ook 2 x Play:3 kiezen.

Op zolder met ongeveer 30m2 een play 3 of voldoet een play 1 (studeerkamer).
Het is niet zo dat de Play:5 beter is of meer kan dan een Play:3 en dat de Play:3 beter is of meer kan dan de Play:1. Het hangt niet slechts van de kubieke meters af, maar ook van de aard en inrichting van de ruimte. Vandaar mijn advies om te gaan luisteren en vergelijken in een goede hifi-zaak.
Dank voor de reactie!

Naar ik begrijp is enkel de play 1 geschikt voor surround sound? De play 3 ondersteund dit niet?

Ik vind de opstellingen in hifi zaken vaak lastig vergelijkbaar met mijn eigen situatie. Ik zal mijn oor echter toch nog een keer ten luister liggen. :)

Nog tips over de beste wandbevestiging voor de play 1's? En indien de playbar wordt aangesloten op de utp kabel, hoef ik geloof ik geen brige aan te schaffen, of verdiend dit alsnog de voorkeur?
Reputatie 6
Badge +2
De play 3 ondersteund dit niet?
Inderdaad.

Nog tips over de beste wandbevestiging voor de play 1's?
Als je googelt op termen als 'sonos', 'play:1' 'wandbevestiging' vind je voldoende keuze.

En indien de playbar wordt aangesloten op de utp kabel, hoef ik geloof ik geen brige aan te schaffen
Het maakt niet uit welk Sonos-onderdeel je bedraad aan de router verbindt. Zodra er eentje bedraad is verbonden, functioneert het gehele systeem met SonosNet.

verdiend dit alsnog de voorkeur?
SonosNet verdient de voorkeur boven reguliere wifi.
Reputatie 3
Badge +2
De Play:3's, en de nieuwe Play:5's, ondersteunen wel degelijk surround maar over het algemeen zijn twee Play:1's voldoende.

Ik heb zelf 2xPlay:1 voor surround en die zitten aan de wand bevestigd met Fexson beugels, bevalt uitstekend!
http://flexson.nl/muurbeugels/play-1

Reageer