Vraag

Muziekbibliotheek importeert niet volledig

  • 8 June 2017
  • 8 reacties
  • 923 Bekeken

Badge
Al mijn muziek staat op mijn PC in een directory Music. Deze directory bestaat uit diverse subdirectories en mappen. Ik heb de Music directory toegevoegd aan SONOS. Ogenschijnlijk is alles goed gegaan. Er ontbreken echter allerlei nummers. Ik kom er alleen niet achter waarom deze liedjes niet mee zijn gekopieerd. Het is niet zo , dat ze in een bepaalde map staan . Andere liedjes uit die map zijn wel gekopieerd. Iemand een tip?
En het volume is ook niet zo hoog als bv het volume van de TV of de dicerse radiostations. Is dat normaal?
Afijn, deze beginnende SONOSOOT is blij met je reactie,

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Paulus, sowieso is het niet zo dat Sonos de muziekbestanden kopieert, het systeem bouwt alleen een index op basis van welke bestanden aanwezig zijn in een map. Nu zijn er een aantal redenen waarom het zou kunnen zijn dat sommige nummers niet zichtbaar zijn:
- Bestandstype
- Niet ondersteunde indeling
- Teveel nummers (rond de 65'000 is het maximum, als je hier overheen gaat zal je deze niet zien)
- Sonos heeft geen toegang tot specifieke mappen in de muziek map. Normaal gesproken zou dit geen probleem moeten zijn maar het is mogelijk om aparte permissie instellingen te hebben voor specifieke folders.
Voor informatie over ondersteunde formaten, klik hier

Het volume van verschillende bronnen zal inderdaad niet gelijk lopen. Dit komt door de manier waarop de bron aangeleverd wordt. Meestal is het zo dat je de audio van de TV in je digitale TV ontvanger eventueel nog iets harder kan zetten (dus los van het volume van de TV zelf), dan zal het zo zijn dat de Playbar ook harder zal spelen op TV geluid.
Badge
Bedankt! Ik zie de gemiste nummers nu staan in de rubriek " mappen" . Gelukt dus!
Enige overblijvende probleem is dat de zoekfunctie niet goed werkt, dus het is lastig om bepaalde nummers te zoeken die alleen zichtbaar zijn in deze map .
Ik zoek bv Amy MacDonald ( deze staat dus in de rubriek mappen) , maar dat wordt niet herkend.
Ik blijf nog even proberen , tips welkom, ik laat het weten als ik de oplossing heb!
Reputatie 5
Badge +2
Klinkt alsof de metadata in de nummers een probleem hebben. Dit zou je in de individuele bestanden aan kunnen passen, met bijvoorbeeld een programma zoals Mediamonkey. Mocht je daar niet uitkomen dan is telefonisch contact met ons misschien een goed idee, dan lopen u er doorheen. Mochten het WAV of AIFF bestanden zijn dan gaat dit echter niet, deze ondersteunen geen metadata.
Badge
Beter laat dan nooit: sommige nummers heb ik om een of andere reden opnieuw moeten rippen. Nu is alles in orde, bedankt voor de tips,
Bij mij ook zo. En er staan hoogstens 100 nummers in mijn bibliotheek. Maar de helft van de mp3's worden geinporteerd.
Reputatie 7
Badge +2
Als het geboden advies van mijn collega's niet wil helpen, dan is het beter als er telefonisch contact word opgenomen hier over.
Wij hebben de mogelijkheid op een computer in te loggen als je hier toestemming tot geeft, waarin we kunnen kijken waarom de muziek niet goed in Sonos naar voren komt.
Badge
Mijn muziekbibliotheek op sonos werkt nieuwe nummers op mijn nas niet bij
Beetje zelfde probleem
Reputatie 7
Badge +2
Mijn muziekbibliotheek op sonos werkt nieuwe nummers op mijn nas niet bij
Beetje zelfde probleem

Stuur graag een diagnose van de installatie in, en laat dit nummer graag aan ons weten.