Beantwoord

MP3 afspelen op Sonos soundbar

• 11 September 2018
  • 5 reacties
  • 3636 Bekeken

Hallo,

Ik overweeg een soundbar aan te schaffen van Sonos voor onder mij tv en ik vroeg me af of ik ook mijn jarenlang verzamelde mp3 bestanden erop kan afspelen. Kan dit? En hoe dan?
Ook vroeg me af of ik via Alexa kan zoeken in de mappen die ik heb.
Wat is handig en welk apparaat is hiervoor het meest geschikt?

Met vriendelijke groet,
Yvonne Wattez
icon

Beste antwoord door Bob M 18 September 2018, 11:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hoi Yvonne, wellicht is het mogelijk om een externe HD of een USB-stick op je router aan te sluiten. Deze kun je dan koppelen zoals Bob eerder heeft aangegeven ('muziekbibliotheek toevoegen aan Sonos').
Zelf heb ik een NAS (netwerkschijf) gekoppeld aan mijn router, hierop staan al mijn MP3 én ook oude CD's, hierdoor hoeft mijn iMac of MacBook niet aan te staan om deze muziek via Sonos af te spelen.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Yvonne_, hier vind je meer informatie over hoe een muziekbibliotheek aan Sonos toevoegt.
Neehoor, niet zozeer van een ander apparaat.
Als je de MP3 bestanden op bijvoorbeeld de computer hebt staat, dan ziet de Sonos Controller deze bestanden en kun je ze afspelen via het Sonos apparaat.
De Sonos Beam heeft geen USB aansluiting.
Beste DubbelB,
Bedankt voor je snelle reactie.
De MP3 bestanden moet ik dus afspelen op een ander apparaat en dan streamen naar de beam?
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een usb-stick direct in te pluggen en de muziek op de beam af te spelen (zoals mogelijk is bij andere soundsbars) of moet ik altijd via een ander apparaat afspelen?
Dat kan. Ervan uitgaande dat je de MP3 bestanden op je pc/laptop, smartphone of tablet hebt staan. Je kunt die dan streamen naar het Sonos apparaat.

De Sonos Beam en One zijn geschikt voor Alexa. Indien je dus een soundbar voor onder de TV wilt én Alexa wilt gebruiken dan is de Sonos Beam het best passende product.
Let wel dat Alexa officieel nog niet ondersteund wordt op Nederlands geregistreerde Sonos producten. Hier zijn echter wel omwegen voor.