Kun je een Sonos Amp aansluiten op de line-out van een receiver (doorgifte cd-speler/platenspeler naar draadloos)?

  • 27 January 2021
  • 9 reacties
  • 470 Bekeken

Ik heb een receiver waarop DAB+, een cd-speler en een platenspeler doorgegeven worden naar passieve speakers. Kan ik hiertussen via de line out van de receiver een Sonos Amp aansluiten? Ik wil graag draadloze speakers toevoegen maar weet niet of ik de Amp (versterker) probleemloos op mijn receiver (natuurlijk ook versterker) kan aansluiten. Ik heb begrepen dat een port niet werkt omdat er dan delay kan ontstaan tussen de passieve speakers die aan mijn receiver hangen en de draadloze speakers. Alvast bedankt!


9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Exact dat zelfde probleem krijg je hier ook. De receiver speelt al op de passieve speakers terwijl de Sonos Amp het signaal dat ie van diezelfde receiver krijgt nog aan het verwerken is (wordt digitaal gemaakt) om via je Sonos Ecosysteem (inclusief de passieve speakers die aan je Amp hangen) te kunnen afspelen. 

Maar ik kan met de Amp de passieve speakers toch op de amp aansluiten? Sorry dat ik dat niet meteen al had genoemd, dat zou dan namelijk mijn bedoeling zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Ah ja natuurlijk, die snapte ik nog niet dat je dat wilde, dacht dat er speakers aan je receiver bleven. Dat is natuurlijk ook de functie er van. Ja dat gaat; je receiver wordt dan een dure splitter voor CD en Platenspeler. Meerwaarde van DAB+ zie ik niet, dat kan Sonos zelf ook.

Maar, ja dat verandert de zaak, dan speelt het probleem niet met vertraagd geluid binnen de speakers.

Wel kijken of je receiver de speakers zelf uitzet als er niks meer aanhangt of dat dat een instelling is, anders blaas je `m op.

En…. de vraag blijft hoe logisch het allemaal is wat je wilt; je kunt ook een Port op de Ingang v/d receiver aansluiten en je CD/Phono met een splitter aan de lijningang v/d Port hangen. Dan blijft je receiver zijn afspeelfunctie behouden. Je besparing is een kleine 300 eur.

 

 

Hallo Eddie, bedankt voor je reactie. Ik snap je gedachte richting de Port.

Echter: ik heb een Onkyo receiver uit 2017 met bijbehorende cd-speler, via coax digitale aansluiting met elkaar verbonden, incl. RI verbinding voor geïntegreerde bediening. Ook de speakers zijn Onkyo, horend bij deze set. Verder heb ik hier dus een platenspeler aan hangen.

Ik wil deze set-up zo houden, maar zou er nu graag draadloze speakers aanhangen.

Vanwege je vorige advies over de Port ben ik verder gaan kijken. De passieve speakers kunnen niet aan de Port. De Port apart van de passieve speakers zou delay op (kunnen) leveren. Vandaar dat ik  u naar de Amp kijk. Maar die levert bij mij dus de vraag op of dat veilig kan, een versterker aan een versterker hangen.

En dat het duur wordt, dat heb ik zo onderhand begrepen. Als er een goedkoper alternatief is dan hoor ik dat graag maar na al enige tijd zoekwerk ben ik bang dat dat er niet is…

Reputatie 6
Badge +3

Maar toch, doel je op een eerdere post van mij ? Die ging puur over die versterker met passieve speakers op de input v/d Port. Dat geeft vertraging, omgekeerd niet. Ik zie niet waarom een Port bij je (en bij die vorige post ook) in de goede volgorde niet zou geven wat je wilt bereiken.

Dan mis ik de digitale verbinding tussen cd speler en receiver, maar voor de rest zeker iets om over na te denken. Dank!

Reputatie 6
Badge +3

Dan mis ik de digitale verbinding tussen cd speler en receiver, maar voor de rest zeker iets om over na te denken. Dank!

Dat betekent slechts dat de DAC door de Sonos Port gedaan wordt en niet door je receiver, is maar net wie de betere is maar ik denk dat dat echt niets uitmaakt.

Reputatie 7

Voor mij is het dan nog wel de vraag hoe je je receiver je op de Amp wilt aansluiten. Via de tape out? Toch niet via de speaker outs, zo neem ik aan?

Hallo 106rallye, bedankt voor je reactie; zie de oorspronkelijke vraag, dat zou ik via de line out doen.

Reageer