Beantwoord

Is sonos geschikt voor mij?

• 26 January 2016
  • 4 reacties
  • 745 Bekeken

Hallo, ik zal me even voorstellen, ik ben eric 26 jaar en ik heb wat vragen over sonos.
Ik wil graag een nieuwe geluidsinstallatie gaan kopen en mijn intresses liggen vooral in het kijken van films en gamen.
Nou heb ik al veel gehoord over sonos en ik ben daar ook wel enthousiast over, vooral over de playbar, maar na het lezen van reviews ga ik zoals gewoonlijk twijfelen want je hoort ook minder goede verhalen en dat je voor veel goedkoper gelijkwaardig materiaal hebt. ( nu maakt de prijs van sonos mij niet zoveel uit)
Mijn voorkeur gaat wel uit het (bijna) draadloze systeem

Mijn vraag is:

- Is de sonos playbar een geschikte soundbar voor het spelen van games op de playstation 4.
- Zoja kan ik dan beter de sonos sub of de play 1, of play 3 erbij nemen. (ik wil nog niet gelijk het hele pakket in 1x aanschaffen)
- Ik heb wat verhalen gehoord over geen ondersteuning van dts of dd5.1 klopt dit, en is hier wat aan te doen?

Alle extra informatie is natuurlijk welkom:)
icon

Beste antwoord door Langbeest 26 January 2016, 14:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Welkom Eric,

Natuurlijk zijn wij hier op het forum een beetje gekleurd met Sonos.
Zelf heb ik al vele systemen gehad en Sonos is op dit moment een goede keuze.
Moet zeggen dat er nu ook goede concurrenten zijn waar ik met een schuin oog naar kijk :-)

De playbar is een prima bar voor het gamen via een PS4.
Let wel op dat je maar 1 optische ingang op je bar hebt.
Dus of je kunt kiezen de PS4 direct aan te sluiten op de playbar (beste resultaat, maar dit zal dan de enige bron zijn, buiten radio om) of je gebruikt een HDMI ingang van je tv en het geluid van je tv wordt ook via de bar weergegeven.

Sonos ondersteund geen DTS of HD-audio. helaas.
DD5.1 gaat prima
Langbeest bedankt voor je reactie, ik ben geen film fanaat die de top moet hebben qua geluid maar het moet wel goed zijn daarom twijfel ik een beetje aangezien sonos geen dts of hd-audio ondersteunt, want dit lijkt me in de toekomst toch wel steeds meer als standaard te gaan worden, of zit ik hier naast?

Mijn tv heeft wel een optische uitgang en ondersteund dts en hd audio.
Reputatie 5
Badge +3
mmmm lastig.....DD5.1 wordt vaak naast DTS geleverd.
Ik denk zelf dat de game industrie DD5.1 blijft ondersteunen.
Reputatie 3
Badge +2
hd-audio ondersteunt, want dit lijkt me in de toekomst toch wel steeds meer als standaard te gaan worden
Hi-Res audio (24/96) zal Sonos niet ondersteunen, zo is bekendgemaakt. Lijkt me prima, want er is geen enkel bewijs dat hi-res betere kwaliteit biedt.