Ik wil beginnen met Sonos

• 23 januari 2015
  • 8 reacties
  • 1653 Bekeken

Reputatie 2
Ik wil graag een Sonos aanschaffen. In de woonkamner heb ik een Denon S301 en dat voldoet prima. Alleen wil ik graag vanaf mijn NAS en Spotify streamen naar mijn Denon. Een Sono Connect lijkt me hiervoor ideaal en ik kan dan tzt uitbreiden naar andere ruimtes in mijn huis. Heb ik om te beginnen aan een Connect genoeg en kan ik dan naar mijn bestaande Denon streamen met de Android App? Of moet ik ook meteen al een Bridge kopen?

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Connect is voldoende als hij maar aan het internet hangt
Reputatie 6
Badge +2
Welkom op het forum, lausegger!

Of moet ik ook meteen al een Bridge kopen?

Als je wilt beginnen met één Sonos-component als b.v. een Connect kun je gebruik maken van de mogelijkheid om Sonos te laten werken via je eigen wifi-netwerk en dan hoeft de Connect niet bedraad met je router te worden verbonden. Als er op den duur meerdere Sonos-componenten zijn, verdient het aanbeveling om via Sonosnet te werken. In dat geval moet één Sonos-component bedraad met de router zijn verbonden. Dat kan de Connect zijn, maar ook een Bridge of een Boost. De laatstgenoemde is veel krachtiger dan de Bridge.
Reputatie 2
Dank voor de snelle reacties. De Connect komt naast mijn router te staan dus ik kan deze bedraden. Aangezien ik ook Spotify wil streamen naar mijn Denon en ik YouTube wil streamen naar mijn TV zal ik dus wel moeten bedraden. Ik begrijp hier ook uit dat ik vooralsnog geen Bridge nodig heb om dit te bereiken, maar dat dat wel handig is als ik speakers koop voor boven.
Reputatie 6
Badge +2
Ik begrijp hier ook uit dat ik vooralsnog geen Bridge nodig heb om dit te bereiken, maar dat dat wel handig is als ik speakers koop voor boven.

Zolang de Connect bedraad is aangesloten draait het Sonos-systeem op Sonosnet en dat valt te prefereren boven wifi. Dan heb je inderdaad geen Bridge of Boost nodig. De eventuele aanwezigheid van speakers elders in huis heeft daar niets mee te maken.
Reputatie 2
Dank je wel Beynym. Dus als ik boven speakers van Sonos op ga hangen dan verbind ik die vie het gewone wifi netwerk zonde dat ik een Bridge koop? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat een Bridge in zoń geval voor een betere verbinding zorgt.
Reputatie 6
Badge +2
Er zijn 2 keuzes: óf de Sonos-speakers communiceren via wifi met je router óf de Sonos-speakers communiceren met elkaar via Sonosnet. In dat laatste geval moet er één Sonos-component bedraad zijn verbonden aan je router. Sonosnet heeft de voorkeur in het geval van de aanwezigheid van meerdere Sonos-componenten. Sonosnet is een sterker netwerk dan gewone wifi. Zie hier voor nadere informatie.
Reputatie 2
Helder. Dank je wel.
Reputatie 2
Helder. Dank je wel.

1 tip: een SONOS bridge is ook een sonos component

Reageer