Vraag

Gekocht een playbase en 2x play1 en als het aansluiten lukt misschien nog een Sonos sub of anders alles binnen 100 dagen retour ;-)

Badge +1
Mijn vraag ik wil mijn TV als een soort 5.1 gebruiken maar als ik de TV niet aanheb wil ik de play 1 luidsprekers. Afzonderlijk kunnen gebruiken om muziek af te spelen kan dit, want nu ik sourround heb ingesteld heeft Sonos de play 1 keuken en play1 slaapkamer verwijderd.

Regelmatig kijken we hier TV terwijl in de keuken we tegelijk 1 play1 willen gebruiken als radio kan dit ? Of moet ik telkens alles opnieuw configureren enz.

Groeten, Ruud

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Badge +1
Ja ik durf er ook niet aan, want Sonos is overal nagenoeg even duur hooguit een paar tientjes verschil maar dan vaak ook maar heel tijdelijk, dus er zal wel een adertje onder het gras zitten ergens
Badge +1
@senna007 altijd opletten met dergelijke individuen . koop iets duurder in echte winkel, met garantie en service achteraf ...
Badge +1
Kunnen jullie iemand deze verkoper : Sonos Sub - Nieuw - 2 jaar garantie - factuur
http://link.marktplaats.nl/m1160674878?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

 Keep you posted
Badge +1
Ja misschien wil ik ook wel ineens teveel, hier in ons huis genieten we van muziek en dat vaak tijdens het koken, echter als 1 vd kinderen thuiskomen zetten ze gelijk Netflix op en Bedankt !!! Weg muziek 🙂 vandaar
Reputatie 4
Badge +3
Ik zal even kort toelichting geven waarom dit zo is, zodat je hopelijk snapt dat dit niet iets is waar we omheen kunnen, Senna007.

Als je 2 x een PLAY:1 (of PLAY:3's of PLAY:5's) installeert als reguliere speakers in je systeem, verbinden deze met de standaard 2.4GHz. Als ze daarentegen gekoppeld worden aan de PLAYBASE of PLAYBAR, dan communiceren ze onderling met de PLAYBASE/PLAYBAR via het speciale 5GHz netwerk wat deze uitzend.
Dit is dus iets wat echt omgeschakeld moet worden in de speaker als je een surroundspeaker als losse speaker wil gaan gebruiken. Hij moet zijn 5GHz dan uitzetten en zich aanmelden op de 2.4GHz. En vice versa, als je een reguliere speaker weer als surroundspeaker wil installeren, moet deze zich aanmelden op de 5GHz van de PLAYBASE/PLAYBAR.

Dat is de reden waarom dit handmatig moet gebeuren via de Sonos app, omdat het technisch gezien niet anders kan.

Als je inderdaad niet deze stappen steeds wil doorlopen dan zou je inderdaad zoals je zelf aangaf een extra losse speaker kunnen aanschaffen die je verplaatst wanneer je dat wil. Zoals thienpontsoundvision aangaf is het inderdaad mogelijk dit gaandeweg te doen, wat dat betreft kan het Sonos systeem uitgebreid worden wanneer je wilt.
Badge +1
ik garandeer je eens je je systeem een tijdje gebruikt , er zeker nog speakers zullen bijkomen, t'is een verslaving 😉
en het leuke aan sonos is dat je het systeem echt in stukjes kan aankopen, zoals het u budgetair past . Veel succes ermee !
Badge +1
Nog een optie die ik me net bedenk is dat ik er een derde play1 bij koop, die ik dan steeds gebruik voor in de keuken, tuin of boven, hoewel het wel een dure aangelegenheid wordt
Badge +1
tja , u vindt dit een gemiste kans voor sonos , maar ik ken eerlijk gezegd geen enkel merk die dit wel zou kunnen hoor ... Naar mijn gevoel staat Sonos veel verder dan de concurrentie wat betreft mogelijkheden .
Badge +1
Ja dat is jammer en te omslachtig,een gemiste kans voor Sonos ik heb nu twee opties, of ik stuur ze terug binnen 100 dagen en houd mijn huidige Sangean internet keuken radio (iets minder qua geluid) of ik maak een keuze of wel surround geluid of geen surround geluid dan kan er 1 play1 in de keuken en 1 op marktplaats
Badge +1
u moet inderdaad telkens configureren, maar u zal merken, eens u dit in de vingers heeft het maar een kwestie is van 2 minuten werk , veel plezier met uw systeem !
Reputatie 4
Badge +3
Helaas zal je inderdaad de speakers dan steeds opnieuw moeten configureren. Via de Sonos app > Instellingen > Instellingen Kamer > PLAYBASE (Zal bijvoorbeeld Woonkamer (+LZ+RZ) heten) kan je de achterspeakers verwijderen van de PLAYBASE door de Surrounds Verwijderen knop in te drukken.
Dan zijn ze los te gebruiken in de Sonos app.
Als je eventueel later de speakers wil toevoegen weer aan de PLAYBASE, zul je weer naar de Instellingen Kamer > PLAYBASE moeten gaan, en dan Surrounds Toevoegen aanklikken en de stappen volgen.
Badge +1
Anders omschreven : ik heb dus een playbase en 2x play1 ik wil als ik tv kijk en alleen thuis ben van sourround geluid genieten, maar als mijn vrouw thuis is wil ze 1 play1 box meenemen en in de keuken naar de radio luisteren terwijl ik nog steeds TV kijk is dat mogelijk ? Ik snap dat ik dan geen sourround meer heb op dat moment maar is compleet opnieuw configureren steeds nodig of niet. Groeten, Ruud