Beantwoord

functionaliteit van one's in een samenstelling

Badge +1
Ik zie op de sonos site dat er een set wordt aangeboden bestaande uit een play beam en twee one's....dat snap ik niet zo goed. Een play beam met twee play 1's is goedkoper en toch net zo functioneel? Ik dacht dat een play bar met twee one's wel een meerwaarde had omdat je dan met voicecontrol middels Alexa kan bedienen. Een play bar (of base) is zoals ik het interpreteer een kwalitatief hoogwaardiger product als een play beam alleen enigszins gedateerd en niet voorzien van de voicecontrol functie (en hdmi) maar kun je die door de toevoeging van een one wel voicecontrol functionaliteit bieden. Zie ik het nu zo correct of zit het toch anders?
icon

Beste antwoord door Difke 18 April 2019, 15:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Badge +1
Volgens mij zie je het goed. Voor voice control heb je één geschikte speaker nodig. Welke dat is hangt af van je wensen. Ik heb zelf een beam met 2 play 1’s. Dat werkt prima. Een play bar is geschikter voor grotere ruimtes volgens mij, maar beschikt over minder opties, waaronder geen voice control.
Reputatie 7
Badge +2
Voor voice control, wat helaas in de Benelux nog niet werkt, maar waar we hard aan werken dit spoedig uit te rollen, heb je 1 toestel nodig die een microfoon heeft.
Dit kan een Beam met 2x Play:1 zijn, of een Playbar of Playbase met 2x One speakers, waarin 1 van de 2 One speakers zijn microfoons zal laten gebruiken.
Reputatie 5
Badge +3
Alexa zal idd niet voor binnenkort zijn nee ?
Badge +1
Voor voice control, wat helaas in de Benelux nog niet werkt, maar waar we hard aan werken dit spoedig uit te rollen, heb je 1 toestel nodig die een microfoon heeft.
Dit kan een Beam met 2x Play:1 zijn, of een Playbar of Playbase met 2x One speakers, waarin 1 van de 2 One speakers zijn microfoons zal laten gebruiken.

Dan is het toch vreemd dat SONOS een set aanbied wat feitelijk onnodig duur is en geen extra functionaliteit bied? Een Beam met twee One's aanbieden is dus ongeveer €100.-- duurder dan een Beam met twee Play 1's en je kan er precies hetzelfde mee met dezelfde geluidskwaliteit.

Of niet:?
Reputatie 5
Badge +3
Geluidskwaliteit is hetzelfde, enkel heeft de Play 1 geen touch bediening en is niet spraak ready.
Reputatie 7
Badge +2
Geluidskwaliteit is hetzelfde, enkel heeft de Play 1 geen touch bediening en is niet spraak ready.
En ook geen Airplay, wat voor Apple IPhone en IPad gebruikers vaak wel een uitkomst is.
Badge +1
Nee maar dat heeft de beam in die setting toch al?
Reputatie 5
Badge +3
Klopt
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, beschreef even wat de Play:1 wel/niet heeft, niet specifiek de home theater setup waarin ze als surround zouden functioneren.
Goede aanmerking.
Badge
Inderdaad, beschreef even wat de Play:1 wel/niet heeft, niet specifiek de home theater setup waarin ze als surround zouden functioneren.
Goede aanmerking.

We zitten er aan te denken om onze HK set helemaal te vervangen door alsnog Sonos, we hebben al 2 One's, wat is dan raadzaam ? Een Sub met een Beam en 2 stuks Sonos 1 of een Sub, een Bean en nog 2 stuks One's? Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat Sonos 1's niet kunt samen voegen met Sonos One's. En heb je wel met zowel een Sonos 1 of een Sonos One een surround effect?
Reputatie 5
Badge +3
Oftewel 2 P One’s ofwel 2 Play 1’s.
Mijn setup is 2x Play One, Beam en de Sub en dat is ruim voldoende voor een gemiddelde kamer. De P1 en de One gaan niet samen. Ik raad de Play one’s aan. Hebben touch control, AirPlay en spraak ready, wat de P1 niet heeft Zien er mooi uit en geluid is gelijk aan de Play 1.
Met deze setup heb je een volwaardig 5.1 surround systeem.
Succes met je keuze.
Badge
Oftewel 2 P One’s ofwel 2 Play 1’s.
Mijn setup is 2x Play One, Beam en de Sub en dat is ruim voldoende voor een gemiddelde kamer. De P1 en de One gaan niet samen. Ik raad de Play one’s aan. Hebben touch control, AirPlay en spraak ready, wat de P1 niet heeft Zien er mooi uit en geluid is gelijk aan de Play 1.
Met deze setup heb je een volwaardig 5.1 surround systeem.
Succes met je keuze.

Ik zat eigenlijk te denken aan een complete " 5.1 Surroundset met Beam en One" of een "
5.1 surround-set met Playbar en One" . Ik begreep in eerste instantie al niet hoe dit een 5.1 set genoemd kon worden maar begrijp nu dat de soundbars de functie vervuld van 2 frontspeakers en dan de One speakers de surround. Scheelt weer een paar honderd €. nu alleen nog de keuze maken tussen een Beam of een Palybar.

Bedankt voor je toelichting en mening.
Reputatie 5
Badge +3
De Beam, Playbase en Playbar zijn 3.0. Deze soundbars hebben een linker, center en rechterkanaal en geven dus een 3.0 geluid. Voeg er 2 P1's of P One's aan toe als achterspeakers en je hebt een 5.0 opstelling. En als je daar de Sub aan toevoegd heb je dus een 5.1 setje.
De playbase en Playbar zijn wat groter en hebben ook wat meer kracht, maar zijn ook duurder.

Heb je een grote ruimte?
Badge
Onze woonkamer is zo'n 5 x 10 meter. We hebben al wel eens bij de Mediamarkt naar alle 3 de soundbars zitten luisteren en dan hoor je toch wel verschil tussen de Beam en de 2 grotere alleen is dit in een open ruimte zoals een Mediamarkt ook wel logisch.
Reputatie 5
Badge +3
Daar ben ik ook eerst gaan luisteren om te vergelijken en zoals je zegt, in de winkel is het geluid idd anders dan thuis.
De Beam geeft een verrassend goed geluid hoor, je zou niet denken dat er zo een geluid uit dit formaat speaker zou kunnen komen.

Anders via Sonos zelf een aankoop doen, dan je heb je 100 dagen om te ruilen. Zo kan je thuis eens rustig testen wat voor jou het beste klinkt, want het is tenslotte toch een dure aankoop.
Badge
Daar ben ik ook eerst gaan luisteren om te vergelijken en zoals je zegt, in de winkel is het geluid idd anders dan thuis.
De Beam geeft een verrassend goed geluid hoor, je zou niet denken dat er zo een geluid uit dit formaat speaker zou kunnen komen.

Anders via Sonos zelf een aankoop doen, dan je heb je 100 dagen om te ruilen. Zo kan je thuis eens rustig testen wat voor jou het beste klinkt, want het is tenslotte toch een dure aankoop.

Dat is inderdaad ook een optie, bedankt voor de tip.
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan,

Laat maar iets weten wat je hebt gekozen en of het meevalt.
Alvast veel luistergenot
Badge
Graag gedaan,

Laat maar iets weten wat je hebt gekozen en of het meevalt.
Alvast veel luistergenot

Sinds vorige week een Sub en een Playbase aangeschaft na dat we in een Duitse Mediamarkt dezelfde opstelling zagen staan.
Een Beam of Playbar was voor onze woonkamer voldoende geweest maar de Playbase heeft van zichzelf al een mooie bas.
Nu kan er muziek of radio geluisterd worden zonder de krachtige woofer, het is alleen jammer dat je de woofer uit kan zetten door eerst dieper in de instellingen te graven ipv een simpele aan/uit knop in het hoofd scherm.

Het geluid is echt super, we zijn er zeer blij mee.
Reputatie 5
Badge +3
Goede keuze gemaakt hoor, het is idd wel zo dat je tamelijk ver moet gaan om de Sub uit te schakelen, ik zou hem gewoon heel zachtjes zetten i.p.v. volledig uit, dat geeft toch net dat ietsje meer.

Fijn te horen dat je tevreden bent,
ik wens je nog veel plezier ermee 👍