Eens aan het lezen geslagen

  • 9 November 2021
  • 12 reacties
  • 685 Bekeken

Badge +1

Beste mensen

 

Eigenlijk willen we van tv veranderen.

En dan een tv aanschaffen met eARC,omdat we de sonos arc aangeschaft hebben.

Op diverse fora lees ik dat er veel problemen zijn met eARC op zowel Philips als op Samsung tv’s.

Ook hier op het forum lees ik dat er best wel problemen zijn met eARC.

Dus vragen wij ons af wat is wijsheid?

Gewoon eigenwijs zijn en tv met eARC aanschaffen?

eArc willen we eigenlijk omdat we vrij veel films kijken via onze media speler die 4K en dolby atmos kan doorgeven.

Maar als het bron van ergernis gaat worden ,dan misschien maar niet doen.

Of zijn het incidentele problemen.

Ik begrijp dat er best veel over te zeggen valt maar zullen we het doen of niet?

Is waarschijnlijk een moeilijk te beantwoorden vraag,maar toch graag adviezen cq een duwtje in de rug,welke wel goed zal kunnen zijn.

Wij hebben de Philips 55 oled 806 op het oog,maar ook daar lazen we slechte reviews over,vooral met eARC functie.

gr Hans


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kinderziektes heb je altijd met nieuwe technologie; tegenwoordig wordt dat meestal verholpen met een software update. Ik zou er voor gaan, tegen 1 probleemgeval staan er 100 waar het gewoon prima werkt. Mocht het een drama worden, dan heb je het recht om te retourneren bij de goede leveranciers.

Badge +1

Dank je Eddie.

 

ja het zijn misschien enkele mensen die problemen ervaren met tv eARC.

en idd een goede winkel zal zijn verantwoordelijkheid nemen en het toestel of terug nemen of er voor zorgen dat het goed werkt.

maar als je de reviews leest dan zakt de moed wel in je schoenen.

u heeft toevallig een tv met eARC?

Reputatie 6
Badge +3

 

en idd een goede winkel zal zijn verantwoordelijkheid nemen en het toestel of terug nemen of er voor zorgen dat het goed werkt.

 

Bij de meeste webshops is er simpelweg een recht op retour voor een bepaalde tijd waarmee ook geadverteerd wordt dus daar zou ik op letten maar ik denk niet dat het nodig is om te retourneren.

u heeft toevallig een tv met eARC?

Nee, ik heb ook geen TV product van Sonos maar als ik op dit moment een nieuwe TV zou aanschaffen, dan altijd met eARC omdat het de nieuwste standaard is.

Badge +1

Daar koop ik hem dus niet voor,vanwege de standaard.

op div fora staat o.a dat er nog veel onzekerheid is over HDMI 2.1 eARC

Reputatie 6
Badge +3

Daar koop ik hem dus niet voor,vanwege de standaard.

op div fora staat o.a dat er nog veel onzekerheid is over HDMI 2.1 eARC

Tja, ik wel. Succes met de afweging.

Hee @Hassie60 ,

En ik heb nu een Philips 77OLED806 in combinatie met twee Play 5 gen 2 Als Surround.
En twee maal een Sub Gen 3. Voor een nog betere film beleving.

Ik moet zowel met mijn Philips als met mijn Sonos de eerste problemen nog tegen komen.
(Zou morgen zomaar kunnen gebeuren.:wink:)
Ook met mijn vorige tv de Philips 65OLED805 geen problemen.

En inderdaad je moet er ook wat geluk mee hebben, maar het is zoals @Eddie the Eagle schrijft.
'’Je het recht om te retourneren bij de goede leveranciers'’

je hebt altijd 2 jaar garantie op Sonos, en op mijn Philips heb ik zelfs 3 jaar garantie, en dan is bijna weer tijd voor een nieuwe. :joy:

Succes @Hassie60 

Badge +1

Dat zijn eARC tv toestellen?

Reputatie 7
Badge +3

Probleem is ook dat je dan waarschijnlijk niets kunt kopen. Ook met gewone Arc verbindingen zijn en worden er nog genoeg problemen gemeld. De diverse producenten lijken hun eigen “standaarden” te hebben die niet altijd aansluiten.

In principe ga ik ook van het standpunt uit dat je voor de nieuwere technieken moet gaan, uiteindelijk zal de tv nog jaren mee moeten en wil je niet al met een achterstand beginnen. 
 

Hi @SimonSonos,

Ik ben ook in het bezit van een Philips 806 serie met een Sonos Arc, maar ik kan alleen dolby digital plus 5.1 zien op de Sonos App. Geen Dolby Atmos dus!

Zou jij kunnen bevestigen dat je ook Dolby atmos ontvangt via bijvoorbeeld Disney plus? 

Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. Ik zit een met mij handen in het haar!

Ik heb mijn Sonos Arc middel de eARC verbinding aangesloten en eARC op automatisch staan. Zou gewoon moeten werken lijkt me..

 

Alvast bedankt!

Gr, Jeffrey

 

 

 

Reputatie 7

Voor Disney+ en andere apps is eARC niet nodig. Atmos wordt hier gecomprimeerd verzonden en dat kan ook via HDMI-ARC. Je zou dus eens kunnen proberen wat er gebeurt als je, indien dat mogelijk is, overschakelt op ARC. Varieer eens met je instellingen (DD+, pass through etc.).

Daarbij komt ook de vraag op of de Disney+ app bij Philips wel Atmos weergeeft. Krijg je wel Atmos bij Netflix (duurste abonnment nodig)? Of Prime (Jack Ryan)?

Hi @106rallye,

Bedankt voor je reactie! Ik zal eens kijken of hier een verschil in zit. Lijkt me onwaarschijnlijk, want eARC poort zonder eARC enabled is toch gewoon een ARC poort? 

Ik heb niet het duurste Netflix/Prime account, dus ik kan dat helaas niet checken. 

Hoe kan ik inzien of de Disney+ app bij Philips Atmos weergeeft? Ik neem aan dat ik het dan ook via de Sonos App moet kunnen zien.. 

Alvast bedankt!

Jeffrey

Reputatie 7

eARC lijkt wel iets storingsgevoeliger dan HDMI-ARC, vandaar dat je het ook eens uit zou kunnen zetten. Als je Atmos krijgt, kun je dat inderdaad zien in de Sonos app, als je de juiste kamer kiest.

Je zou ook Philips eens kunnen vragen…...