Vraag

combinatie van beam en 2x five

• 7 juli 2020
  • 5 reacties
  • 443 Bekeken

Ik heb dus gelezen op deze site dat het niet mogelijk is een Beam te gebruiken met 2 five speakers erbij. Dit omdat die alleen voor dolby worden gebruikt. Jammer, wist ik niet vooraf. Maar nu wordt het toch geleverd.  Moet ik dan de Beam los gebruiken voor de tv en de 2 five speakers voor de muziek (streaming). Kan ik ze nooit combineren?  Zo ja, hoe stel je dat dan in?

vr gr Andre). 

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Waar heb je dat gelezen? Je kunt de 5’s gewoon instellen als surround. Het is een beetje zonde omdat je normaal wat “mindere” speakers als surround gebruikt, maar het kan zeker.

Goedendag, 

Ik heb de beam en twee keer five af en toe aan als ik een film ga kijken voor surround. Het geluid is fantastisch. 

Super blij mee

Reputatie 5
Badge +3

Bovendien kun je het zo instellen dat de Fives bij muziekweergave een volledig stereosignaal laten horen. Dan mis je niks.

Reputatie 6
Badge +3

@Sjoop1985 Eens, maar je moet er dan wel van houden dat er een enorme berg geluid van achteren of opzij komt. Of je moet je bank verslepen 🤪

ik heb zelf 2 play 1’s en heb het geluid voor muziek ook op volledig, maar vervolgens speel ik met het volume voor de achterspeakers om deze toch een stuk zachter te zetten. 

Reputatie 6
Badge +3

Die enorme berg geluid is dus alleen bij muziek, als je de Fives op full zet en als ze dichtbij je zitplek staan. Ik heb twee Ones als surrounds en op full, maar niet heel dichtbij mijn zitplek. Speakers zijn wel wat kleiner dan de Fives, maar de full instelling bevalt mij prima.

Reageer