Beantwoord

chromecast sonos one

• 15 juli 2019
  • 10 reacties
  • 1448 Bekeken

Onlangs een sonos one geinstaleerd in mijn woonkamer. Nu vraag ik mij af of ook de one geconnected kan worden met mijn chromecast zodat ik via de one stem comandos kan geven voor de tv
icon

Beste antwoord door 106rallye 16 juli 2019, 20:22

Ik zeg gewoon “Speel La Treve” op woonkamer” (de naam van mijn Chromecast. Dat werkt.
Bekijk origineel

10 Reacties

Badge
Jazeker kan dit.
Dit kan heel gemakkelijk zelfs,
1) Installeer Google assist op de One
2) installeer de google home app, meld hier de chromecast in. ( geef de Chromecast eventueel een naam)
3) Ga in de app naar toevoegen, apparaat instellen, en hier kan je Sonos aan Google toevoegen.

Hierna zou het moeten werken
Zeg b.v. voor Netflix
Oke Google, speel ..the stranger things op netfilx op de Chromecast (of de ingestelde naam)
Hierna moet Netflix starten met het juiste programma.
Dit kan je ook op Youtube of iets anders doen
dank voor je reactie!
gaat het geluid dan wel nog over de tv of over de speaker?
Badge
bij mij over de speakers, maar ik heb de Beam.
ik denk dat als je 1 sonos one hebt, het gewoon over de tv gaat, er is namelijk geen HDMI-ARC aansturing vanuit een Sonos one
Chromecast besteld en binnen, echter wanneer ik via de sonos vraag “start netflix op chromecast” krijg ik het antwoord dat ze me daar niet verder bij kan helpen, enig idee?
op bijgevoegd screenshot ziet het er naar uit dat ze beide toegevoegd zijn

Reputatie 4
Badge +3
Heb je bij in de Assistent-app bij Diensten - Video’s en foto’s, Netflix gekoppeld aan de Assistent?
Yes heb ik..

Badge
De Chromecast heet tv Chromecast, geen Chromecast

Start Netflix op de Chromecast werkt sowieso niet.
Probeer eens het volgende:

Oké Google start stranger things Op Netflix op de tv Chromecast

Om het kort te maken, kan je de naam veranderen in Chromecast
Reputatie 4
Badge +3
Ik zeg gewoon “Speel La Treve” op woonkamer” (de naam van mijn Chromecast. Dat werkt.
Badge
Klopt inderdaad, dank

Alleen jammer dat het geluid dan niet via je Sonos one loopt. 
je kan ook via je Mac of Apple Netflix kijken en dan het geluid streamen via AirPlay. 
maar eigenlijk wil je het combineren. Beeld streamen via de chromecast en geluid over je Sonos. Volgens mij is dit geen optie (wat een software keuze is want technisch gezien kan het prima)

Reageer