Vraag

Blu-ray/cdspeler in combinatie met Bar/Sub en Play1

• 21 March 2018
  • 9 reacties
  • 2168 Bekeken

Badge
Heb gelezen dat ik mijn blu-ray/cd speler alleen kan gebruiken als mijn tv aan staat. Tenzij ik een connect zou aanschaffen. Tevens lees ik dat een connect alleen versterkte apparaten kan afspelen. Dit is natuurlijk niet het geval met een blu-ray/cd speler . Hoe zit het nu echt??

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Aangenomen dat een Blu-Ray-speler met HDMI zit aangesloten op je TV en een Playbar met optical op je TV, is het logisch dat het geluid alleen doorgestuurd wordt als je TV aanstaat (je TV laat immers ook geen geluid van de speler horen als hij uit staat). Een Connect heeft een line-ingang en zal daarop versterkte signalen kunnen ontvangen, over het algemeen zijn alleen platenspelers en microfoons niet voorversterkt, je Blu-ray/CD-speler kun je hier dus prima op aansluiten.
Badge
Hoi Damon,
Even voor de duidelijkheid, de blu-ray/cd speler is toch niet "versterkt".
En ik heb heb het over een connect en niet over een connect:amp.
Reputatie 3
Badge +2
Ja hoor, Blu-ray/DVD/CD-spelers hebben vaak een analoge (RCA/Tulip) uitgang die voorversterkt is.
Platenspelers hebben dit veelal niet, vandaar dat je ze of via een voorversterker of via de aparte PHONO-ingang op een versterker moet aansluiten.

Maar misschien kun je uitleggen wat je exact wilt bereiken, dan kan ik je wat gerichter advies geven.
Badge
Fijn Damon,

Ik heb een leuke verzameling blu-rays en cd's die ik, gewoon omdat ik graag een "plaatje" draai ook via sonos wil afspelen zonder de tv aan te hoeven zetten. Ik heb geen problemen om het meeste via spotify,radiokanaal of iets dergelijks te spelen, maar ik wil echt een aantal speciale cd's zelf kunnen afdraaien.
Ik heb nu nog een 6:1 set met grote luidsprekers en een Cambridge receiver. Maar mijn vrouw vind het allemaal te groot, en is " de baas " 🙂 Ik wil dus nu een Soundbar- Sub en 2 play1 speakertjes en evt.een connect samen met mijn blu-ray speler en Pioneer plasma samen met kpn tv gaan gebruiken.
Reputatie 3
Badge +2
Oke CD's afspelen via de TV naar een Playbar zou ik inderdaad niet aanraden, de Playbar denkt dan dat hij een TV geluid binnenkrijgt en dat is niet goed voor je stereobeeld aangezien hij er een soort surround geluid van zal maken.

De Connect kan dan inderdaad een oplossing zijn, aangezien je hiervan de analoge ingang kunt gebruiken voor de Blu-ray/CD-speler om door te sturen naar de Playbar, wat vervolgens wel een normaal stereobeeld zal geven aangezien de Playbar het dan als muziekbron ziet.
Dit is echter dan wel een dure line-ingang aangezien de Connect eigenlijk bedoeld is om je bestaande niet-Sonos versterker om te bouwen tot streaming apparaat.
Badge
Damon.....Ken jij nog een andere, minder dure, oplossing dan om mijn cd's af te spelen via Sonos?

Groet Willem.
Badge
Zojuis besteld: SOUNDBAR-SUB-2X PLAY 1 EN CONNECT.
Alleen nog even kiezen of de play1 zwart of wit moeten worden.

Toch wel benieuwd.

Willem 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Damon.....Ken jij nog een andere, minder dure, oplossing dan om mijn cd's af te spelen via Sonos?

Groet Willem.

Goedkoopste is om de CD's naar een computer/NAS te rippen en dan te delen met het Sonos systeem,
Veel plezier met je aankoop!
Badge
Inmiddels een kleine 10 dagen in het bezit van een Sonos set, zoals hierboven beschreven,
Tot volle tevredenheid van zowel mijn vrouw en mijzelf.
Echt blij mee.