Vraag

Beginners set up

• 28 December 2017
  • 3 reacties
  • 3197 Bekeken

Hallo,

Voor mijn verjaardag wil ik graag de start maken richting een Sonos set up. Vanuit mijn vrouw de vraag wat een goede manier is om te starten.

Heb je bijvoorbeeld aan één Sonos Play:1 genoeg om te kijken of Sonos wat voor ons is? Of is het beter te starten met 2x Play:1? Nu de "One" uit is gekomen, kunnen we dan beter Play:1 skippen en gelijk de "One" nemen? Het enige voordeel wat ik zie is dat ik in de toekomst kan "praten" met de Sonos. Dit is momenteel echt niet belangrijk voor me. Zijn er andere voordelen van de One die ik over het hoofd zie?

Wat is de ideale start om over een aantal jaar in elke kamer Sonos te hebben draaien? Voor nu is Spotify en radio genoeg. Televisie is een volgende stap.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Welke speakers er nodig zijn is volledig eigen voorkeur, als spraak geen vereiste is, dan zouden de Sonos Play:1 speakers moeten voldoen, de Sonos One speaker is er voor de spraak aansturing.
Wil wel tegenspreken wat jwvc aankaart.
De Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten.
Als je geen versterker in huis hebt, is de Connect dus redelijk overbodig, en hoef je deze niet aan te schaffen.
Sonos kan inloggen op de wifi van de router, of op de eigen aangemaakte Sonos wifi mits er 1 component bekabeld op het netwerk word aangesloten.
Voor wifi van de router, moet alles binnen het bereik van deze wifi staan, als iets te ver weg komt te staan, zal dit niet verschijnen.
Op Sonos wifi functioneert elke speaker die draadloos staat, als een wifi versterker van dit eigen Sonos wifi netwerk.
Dus bij grote huishoudens, of waar veel Sonos staat, of verweg van elkaar gepositioneert word, raden we al snel aan op Sonos wifi over te stappen dmv het bekabelen van een speaker.
Als een speaker niet bekabeld kan worden, dan verkopen we hier de Sonos Boost voor, welke het goedkoopste component is om de 1e bedrade situatie te kunnen creeeren.
Zie ook graag de volgende FAQ.

Weet dat als je de TV wilt horen over de Sonos installatie, dat je dan voor de Playbar of de Playbase moet gaan.
Deze kan een Sub voor extra Bas-tonen toevoegen, en 2 speakers die als surround speakers functioneren.
Wat is voor jou doorslaggevend geweest om voor Sonos te gaan?

Een collega van mij zegt juist dat Play One aan te raden is. Dit lijkt dus meer een smaak-dingetje 🙂
Badge
Beste SonosN3wbi3,

Ik zal hier ook even reageren en niet enkel op mijn topic van een jaar geleden. Voor het opzetten van een netwerk was het in mijn geval heel eenvoudig. Een Play:1 speaker heeft een UTP poort en stel dat je de mogelijkheid hebt om de box ergens neer te plaatsen waar je hem kan aansluiten aan het internet dan heb je geen bijvoorbeeld geen connect nodig. Is dit niet het geval dan zal je een connect moeten aanschaffen. Een Play:1 is instaat om een eigen wifi netwerk op te bouwen en dit is verassend krachtig. Op dit netwerk sluit je dan (op termijn) al je apparaten aan. In het geval dat je de connect nodig hebt creërt die dan het wifi netwerk.

Nu de "One" uit is gekomen, kunnen we dan beter Play:1 skippen en gelijk de "One" nemen? Het enige voordeel wat ik zie is dat ik in de toekomst kan "praten" met de Sonos. Dit is momenteel echt niet belangrijk voor me. Zijn er andere voordelen van de One die ik over het hoofd zie?

De kracht die de Play:1 nu heeft is fantastisch en ik vermoed dat de boxen eigenlijk over dezelfde interne opbouw beschikken als de play ones. Als je vindt dat de spraakassistentie weinig meerwaarde biedt zou ik zeker en vast voor de Play:1 gaan.
Ik denk dat 1 Play:1 volstaat om iemand te overtuigen maar 2 geeft een nog mooier stereo effect natuurlijk. Het lijken misschien de kleine instapmodellen maar zijn in vergelijking met instapmodellen van andere merken veel beter. Daarom ook dat de prijs niet aan de lage kant is voor het kleinste model. Het is een volwaardige speaker die alle toonhoogtes aankan.

mvg,
jwvc