Vraag

Bedienen Sonos met meerdere gebruikers via app

• 23 april 2017
  • 3 reacties
  • 10869 Bekeken

Badge +1
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Sonos Playbar en SUB. Ik heb de installatie (Boost) inmiddels voor elkaar gekregen met behulp van de Sonos app op mijn eigen iPhone.
Nu willen mijn huisgenoten ook de Sonos kunnen gebruiken/bedienen. Ik veronderstel dat iedereen dan ook zelf de app moet installeren op zijn eigen device? Maar hoe voorkom je dan dat een bestaande, originele configuratie, installatie wordt 'overschreven'?. Herkent elke geïnstalleerde Sonos app de eerste, originele installatie?
Het is de bedoeling dat afzonderlijke gebruikers, ieder via hun eigen Sonos app de apparatuur kunnen bedienen en hun eigen Spotify afspeellijsten kunnen afspelen via de Sonos. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe krijg je dit voorelkaar?
We delen hier thuis één Spotify Premium account, waarin ieder zijn eigen afspeellijst heeft aangemaakt.
Graag wat hulp en advies. bvd.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Oké een paar antwoorden.

Ja iedere gebruiker dient de app te installeren.
Deze hebben vervolgens allemaal toegang tot alle instellingen en kunnen deze dus ook wijzigen.
Er is geen "administrator" oid.
Iedereen heeft toegang tot zijn afspeellijsten maar dus ook die van de ander.
Het nadeel van een delen is dat Spotify door 1 gebruiker tegelijkertijd gebruikt kan worden en dat je geen goede aanbevelingen krijgt per gebruiker, degene die het meeste zijn soort muziek stream, die aanbevelingen krijgt iedereen.
Misschien een familie abonnement een optie voor je ??
Badge +1
Dank voor je reactie.
Inmiddels hebben alle gebruikers de app geïnstalleerd. Werkt verder goed.
Echter: één gebruiker heeft een eigen Spotify-account. Is dat binnen het gezamelijk gebruikte Sonos systeem aan te passen, of moet dat via het account van Spotify?
Een 'Family account' bij Spotify is een kwestie van rekenen met vier gebruikers. Omdat we hier met KPN een gratis Spotify Premium account hebben, gaat het om drie gebruikers die dit account delen en dus ééntje met een eigen Spotify account.
Reputatie 4
Badge +2
Je kunt op alle toestellen Spotify toevoegen met hetzelfde wachtwoord als de licentiehouder.
Degene met een eigen account gebruikt zijn eigen inlogcodes.
Dit kan allemaal binnen de Sonos app.

Reageer