Arc of Tv

  • 27 September 2020
  • 13 reacties
  • 1049 Bekeken

Hoi,

hoop dat iemand mij kan helpen. 
heb de 65q95t samsung aangesloten met arc hdmi op de one connectbox van samsung op de arc aansluiting. Audio werkt top maar als ik nu alleen tv geluid wil ga ik in mn tv naar tv geluid ipv hdmi sonos. Echter springt deze direct na 2 seconden weer terug naar sonos. Wie kan me helpen dat te verkomen dat ie terug gaat ik wil soms alleen geluid tv en geen sonos arc.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

ik heb een 55q95T en af en toe als we de tv aanzetten valt het geluid via de ARC bar via Arc aansluiting (Atmos) na 2-3 seconden weg en komt dan weer terug, valt weer weg en weer terug.. etc. Bloed irritant. Je kan het alleen oplossen door de hdmi stekker uit de bar te trekken en als de tv aangeeft dat de connectie met het Atmos apparaat verloren is, kan je het na een paar seconden weer terug steken. Dan komt de melding dat hij weer verbonden is. Dit gaat dan een tijdje goed. Er is geen vast patroon in waardoor je kan zeggen dat het gebeurd na..? 

Samsung zegt dat er een update van Sonos moet komen. Ze kunnen mij niet vertellen wat er in hun updates is opgelost of niet.

eArco werkt volgens mij nog niet eens op de Samsung tv

Hi marco,

ik heb er heel lang geen last meer van gehad … afgelopen week update van Sonos en wat denk je…. elke ochtend bijna stekker er uit …. knetter wordt je ervan.…

hoop echt dat er een oplossing komt. 

Hoi Ik had het ook afgelopen week. een paar keer achter elkaar.. nu.. afkloppen, gaat het al weer een paar dagen goed. Heb je zo’n dure tv en 2100 euro aan soundbar en surround uitgegeven.. idd zo frustrerend.

 

Hi Marco

nu 2 dagen geen last. 
Heb in de samsung systeemonderhoud de optie auto uitschakelen uit gezet ….. 

Wellicht is t een optie voor jou als t weer er is.  
 

gr jer

Hallo allemaal, IK heb gisteren avond ook de ARC aangesloten op mijn 65Q95T van Samsung en had vanmorgen hetzelfde probleem. Sonos ARC geeft 1 seconde geluid en gaat weer uit. Na 3 seconden geeft de ARC weer 1 seconde geluid en gaat weer uit, enz. Ik had het idee dat ik wat verkeerd heb “geïnstalleerd” of een vinkje niet goed heb staan. Zeer irritant. Ik ga de oplossing van Jerry wel uitproberen.

Gr, Peter

Hallo allemaal, IK heb gisteren avond ook de ARC aangesloten op mijn 65Q95T van Samsung en had vanmorgen hetzelfde probleem. Sonos ARC geeft 1 seconde geluid en gaat weer uit. Na 3 seconden geeft de ARC weer 1 seconde geluid en gaat weer uit, enz. Ik had het idee dat ik wat verkeerd heb “geïnstalleerd” of een vinkje niet goed heb staan. Zeer irritant. Ik ga de oplossing van Jerry wel uitproberen.

Gr, Peter

Hi Peter,

ik heb alle settings al doorgelezen en genomen. Het enige wat je krijgt te horen is je moet wachten op een update. Nou vorige week was er een update. Geen succes….vanmorgen ook geen probleem ervaren na mijn aanpassing zoals aangegeven. 
gr Jerry

Ik heb het echt een hele tijd even niet gehad maar deze week is het bijne elke ochtend als we de tv aanzetten voor het nieuws raak. bloed irritant en heb het idee dat het een oplossing is die van twee kanten moet komen. De update van Samsung heeft het mi erger gemaakt. 

ik denk dat ik de tv nog een keer ga resetten naar factory default. Verder vind ik Samsung behoorlijk traag en onduidelijk in hun updates. Ze weten bijna NIKS over de inhoud van de updates of wanneer er een nieuwe komt en wat er in opgelost wordt. Waardeloos. 

Ik heb het echt een hele tijd even niet gehad maar deze week is het bijne elke ochtend als we de tv aanzetten voor het nieuws raak. bloed irritant en heb het idee dat het een oplossing is die van twee kanten moet komen. De update van Samsung heeft het mi erger gemaakt. 

ik denk dat ik de tv nog een keer ga resetten naar factory default. Verder vind ik Samsung behoorlijk traag en onduidelijk in hun updates. Ze weten bijna NIKS over de inhoud van de updates of wanneer er een nieuwe komt en wat er in opgelost wordt. Waardeloos. 

Klopt ik ook… wat ik zei na de Update van Sonos weer… succes met reset ben benieuwd hoor graag je bevindingen. Gr Jer

Ik heb zojuist de tv naar factory default gereset. 

Tijdens het instellen van de tv ging het geluid al weer uit/aan, waarop ik de kabel er uitgetrokken heb en een paar stappen weer terug gedaan. Ik heb de Sonos gekoppeld aan de tv/nextbox (je koppelt eigenlijk de afstandsbediening van de tv aan de nextbox, is wat verwarrend) Daarna werkte het.

Ik heb vervolgens ook de eArc kunnen zetten op Auto waarbij zowaar het geluid bleef!. 

Ik durf nog niet te juichen, want deze hele week zijn we elke ochtend bezig geweest om de HDMI kabel te verwijderen en terug te stoppen om geluid te krijgen. 

Fingers crossed!

Ik heb zojuist de tv naar factory default gereset. 

Tijdens het instellen van de tv ging het geluid al weer uit/aan, waarop ik de kabel er uitgetrokken heb en een paar stappen weer terug gedaan. Ik heb de Sonos gekoppeld aan de tv/nextbox (je koppelt eigenlijk de afstandsbediening van de tv aan de nextbox, is wat verwarrend) Daarna werkte het.

Ik heb vervolgens ook de eArc kunnen zetten op Auto waarbij zowaar het geluid bleef!. 

Ik durf nog niet te juichen, want deze hele week zijn we elke ochtend bezig geweest om de HDMI kabel te verwijderen en terug te stoppen om geluid te krijgen. 

Fingers crossed!

Ben benieuwd!!

Nou… niet dus. 

De tv is uitgeweest. En ik via spotify muziek afgespeeld. We zetten de tv aan en.. ja hoor het is weer zo ver! @#$!@$.. 

In plaats van de stekker er uit te halen, ben ik naar de instellingen gegaan, ik heb earc uitgezet, geen verschil. Toen ging ik naar de setting Compatible met Atmos. Die zette ik uit.. geluid was even weg en kwam terug. Het werkte weer normaal. Daarna weer aan en het geluid bleef. 

Blijkbaar zit het daarin. 

elke dag hebben we dit issue.

Ik weet niet meer of het alleen de tv is of dat het ook de ARC van Sonos kan zijn.

Lezen die mensen uberhaupt deze berichten? 

Badge

Ik lees even mee, vandaag voor het eerst meegemaakt. Nieuwe Samsung tv plus sonos arc+sub en one. Ook gemeld bij de customer support.