Vraag

alexa echo dot 2

• 26 April 2017
  • 9 reacties
  • 859 Bekeken

ik ben het nadenken om alexa aanteschaven maar ik zou eerste graag weten dat dit met mijn sonos systeem kan samen weken dit zou heel aandig zijn ik heb gelezen dat het mogelijk zou zijn met de conect amp maar dat zou ik graag vermijden daarom mijn vraag zijn er ander manieren om dit telaten comuniceren of niet bedankt bij voorbaadt

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Bennywouters29

Alexa Dot kan werken op Sonos als deze op een ingang van een Play:5, Connect of Connect:Amp word aangesloten.
Echter support van Sonos kun je hier tot op heden nog niet op verwachten. En ik kan helaas geen 100% functionaliteit garanderen.
Product Development is bezig met onderzoek hiernaar omtrent wat de mogelijkheden zijn, dus hopelijk in de toekomst kunnen we hier concreter over zijn.
Voor meer informatie verzoek ik u de volgende webpagina te bezoeken.
Badge
Mijn Alexa Dot is niet ingeplugd in een van mijn Sonos producten. Toch werkt de link met Sonos en kan ik haar (Alexa) vragen om een of ander nummer af te spelen op eender welk Sonos-product. (We werken hier met 8 zone's) Je zegt gewoon: "Alexa play artist The Beatles" in die zone" en je hoort verschillende nummertjes van The Beatles na mekaar. Wil je 1 bepaald nummer, vraag het haar. Zo simpel is dat. Bovendien bedient ze ook onze Philips Hue-lampen.
Reputatie 4
Badge +3
Dit betekent dat je het systeem een beetje hebt gefopt, Squirrel34, want die functie is op het moment alleen beschikbaar voor Amerika, Engeland en Duitsland. Dit is niet hoe alle klanten binnen Nederland/Belgie op het moment gebruik kunnen maken van Alexa binnen Sonos (dit gaat later wel komen).
Badge
Nochtans heb ik geen goocheltrucs uitgehaald, noch Alexa gefopt (ik zou niet durven, zo'n lief meisje 🙂 )
Gewoon de setup van de Alexa Echo dot gevolgd, toen nog aangesloten op een connect amp en daarna gelinkt met Spotify. Alexa daarna losgekoppeld van de Sonos-speler en gewoon in de huiskamer geplaatst, enkel aan de stroom gehangen. Zoals gezegd speelt ze de muziek van Spotify op eender welke speler die je vraagt. Alles is natuurlijk nog in het Engels. (Duits zou ook kunnen)
Reputatie 4
Badge +3
Dat is vreemd, gezien de Sonos skill voor Alexa zelf nog niet beschikbaar is in de regio Nederland/Belgie. Het zou kunnen dat je op een beta versie van de Sonos app zit, dan zijn er meerdere mogelijkheden beschikbaar.
Dat is vreemd, gezien de Sonos skill voor Alexa zelf nog niet beschikbaar is in de regio Nederland/Belgie. Het zou kunnen dat je op een beta versie van de Sonos app zit, dan zijn er meerdere mogelijkheden beschikbaar.
Bij mij werkt het ook, zelfs op de 'normale' sonos app maar ook op de beta app. Het verbaast mij hogelijk dat Sonos Nederland zo afhoudend is! Amazon heeft de echo en music vrijgegeven ook voor Nederland. Helaas vind ik Amazon Music Service (nog) niet in mijn Muziekdiensten.

Dus bewijs: Ik vraag alexa de Beatles te spelen in mijn keuken en vanuit amazon music worden ze afgespeeld!!
Aanvulling: ik heb NIETS getruukt!
Reputatie 5
Badge +2
We werken er hard aan om alles ook in de Benelux te gaan ondersteunen.