Beantwoord

Advisering Sonos One of Sonos One SL inzake geluidskwaliteit

• 30 juni 2020
  • 1 reactie
  • 114 Bekeken

Badge

Ik ben voornemens om mijn Sonos systeem uit te breiden met 2x Sonos One of Sonos One SL in een stereo opstelling. Ik word echter verrast met een consumentenbond test waarbij de Sonos One beduidend slechter presteert qua geluidskwaliteit ten opzichte van de Sonos One SL (9,5 versus 5,0 op de schaal van 10).

Wat is hiervan waar en welk type wordt door Sonos geadviseerd op basis van geluidskwaliteit?

Alvast mijn dank.

icon

Beste antwoord door Erooij 30 juni 2020, 15:26

Volgens Sonos zouden beide speakers hetzelfde moeten zijn. Verschil zit hem alleen in de microfoons.

Dit is ook de reden waarom je alleen de  One en de One SL als stereopaar kunt combineren. De genoemde uitkomst lijkt mij dan ook vreemd want je kunt nooit 2 speakers in stereo plaatsen die een afwijkend geluidsbeeld zouden kunnen hebben.

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3

Volgens Sonos zouden beide speakers hetzelfde moeten zijn. Verschil zit hem alleen in de microfoons.

Dit is ook de reden waarom je alleen de  One en de One SL als stereopaar kunt combineren. De genoemde uitkomst lijkt mij dan ook vreemd want je kunt nooit 2 speakers in stereo plaatsen die een afwijkend geluidsbeeld zouden kunnen hebben.

Reageer