Advies soundbar

• 22 September 2019
  • 10 reacties
  • 326 Bekeken

Ik ben op zoek naar een soundbar voor de televisie. Het zou leuk zijn als bijv spotify of tidal ook goed klinkt.
Mijn vraag is: sonos playbar? Of beam? Of een uitbreiding (Sub, ones etc) voor de playbar/beam?

we zitten ongeveer drie meter van de tv af. Onze zithoek is ongeveer vijf bij vijf en de totale woonkamer is acht bij vijf

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
https://nl.community.sonos.com/alles-over-sonos-229107/welke-soundbar-bij-play5-6769832
Reputatie 5
Badge +3
Beam zal prima gaan
2 play one achter je en je hebt een prima opstelling
De SUB is echt een aanwinst als je deze ook nog erbij gaat nemen al is het geluid zonder ook prima te doen.
Reputatie 7
Badge +3
Niets zo persoonlijk als geluid. Een echt advies is niet te geven over het geluid. Kijk naar de andere wensen die je hebt (manier van aansluiten op tv, spraakbediening, ruimte etc) en kijk dan wat het best past.
Zelf zeer tevreden met een playbase in combi met 2 play 1’s en een sub. Eens met Langbeest, ook voor muziek een aanwinst omdat het totale geluidsbeeld verbetert.
Is de combi beam+tweemaal de ones (sl) een goede?
Ben nog nieuw in de sonoswereld; is het mogelijk om de ones surround te gebruiken voor tv en de ones voor muziek alleen te gebruiken? Of is dat altijd in combinatie met de beam? En is het muziekgeluid ook naar (jullie) wens?
Reputatie 5
Badge +3
Die combi is zeker goed, en voor het helemaal compleet te maken de Sub erbij, dat geeft echt een meerwaarde aan het geluid.
Als je de One’s als surround speakers gaat instellen zal Tv geluid evenals muziek door alle speakers te horen zijn. Dan heb je nl een 5.0(1) setje wat geweldig klinkt.
Klinkt goed!
en dan nog een vraag;
is de beam icm met de ones beter dan de playbar alleen?
Reputatie 5
Badge +3
Beam en One’s heb je 5.0, de Playbar alleen is 3.0.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Beam en One’s, dan heb je een nette surround set waar je helemaal geen spijt van zult hebben.
Deze combi heb ik ook maar dan wel met de Sub erbij, je zal verbaasd zijn met het resultaat 🙂
Met de Playbar alleen ga je dit nooit halen.
Reputatie 5
Badge +3
PLaybar en One's en SUB geven een nóg beter geluid😁
Toch nog een vraag (in verband met ruimtegebrek voor het plaatsen) voor een snelle oplossing;
een beam met 1 Sonos one? Beam voor tv en als we spotify/AirPlay/radio spelen dan de beam en de one?

of is dit onzin/niet goed genoeg?
Reputatie 7
Badge +3
Gewoon proberen. Een extra one is dan toch zo aangeschaft.
Werken zal het zeker op deze manier, je zult alleen de surroundbeleving bij tv kijken missen. In principe zou je ook voor de goedkopere variant kunnen kiezen omdat de beam de spraakbesturing ook ondersteund.