Advies gebruik Sonos voor een winkel

• 25 februari 2015
  • 5 reacties
  • 1211 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Zelf ben ik al een tijd lang enthousiast Sonos 5.1 gebruiker, maar nu wil ik ook Sonos gaan gebruiken in onze nieuwe (verbouwde) winkel. Het betreft een schoenenwinkel en magazijn van ong. 250 m2. De helft hiervan is winkelgedeelte en daar wilde ik eigenlijk 4 x Play 3 plaatsen. Maar ik overweeg ook 6 x Pay 1 voor het beter verdelen van het geluid. Wat is jullie advies? Ook wil ik graag weten of het bereik van een bridge genoeg is. Router staat in de meterkast helemaal achterin het magazijn en de Play's worden hoog geplaatst in het industriële plafond (brede kabelgoten) Bij voorbaat dank!

5 Reacties

Reputatie 2
Ik kan niet oordelen over 4 x PLAY:3 of 6 x PLAY:1.

Als je 1 van die spelers rechtstreeks bedraad zou kunnen aansluiten, heb je denk ik geen BRIDGE of BOOST nodig. Anders de BRIDGE/BOOST aan je router koppelen.

De 1e speler moet je BRIDGE/BOOST kunnen vinden.

Met het Mesh netwerk dat Sonos creeert, moet een speler in het bereik staan van een andere speler. Dus als je 6 spelers achter elkaar zou plaatsen, staat de 1e in verbinding met je router (of met de BRIDGE/BOOST die aan je router hangt), de 2e met de 1e, de 3e met de 2e, etc.

De helft is dus 125 m2, zou 10m x 12,5m kunnen zijn, vrijwel zeker geen probleem dat een speler een andere speler kan vinden. Als het 1m x 125m zou zijn, zou het misschien een ander verhaal zijn, maar ook dan denk ik dat je geen extra BRIDGEs/BOOSTs nodig zou hebben.
Reputatie 2
Hi ricwil,

Je kan ook voor een SONOS AMP: gaan een inbouwluidsprekers.

Moest je interesse hebben, ik heb 2x BOSE FreeSpace®️ DS 100F luidsprekers te koop
Reputatie 2
Het bereik zal geen probleem zijn omdat de verschillende componenten zowel zender als ontvanger zijn.

Voor een goede vulling van de ruimte is vooral een SUB de beste aanrader.

Daarnaast zal een X aantal play1 dan prima volstaan
Reputatie 2
Bedankt voor jullie advies. Heb de vraag ook nog uit gezet bij Sonos zelf en ik ben er wel uit. Het wordt 6 x Play 1 met eventueel later als aanvulling een Sub.

Amp of Connect is geen optie, omdat we een opengewerkt industrieel plafond krijgen. Dus geen ruimte voor inbouw speakers met als bijkomend nadeel dat ik alles moet gaan bedraden.
Reputatie 2
Hoeveel play1s kun je op elkaar aansluiten (en dus op de sub?)

Want als je 2 play1 met de sub combineert, en de andere 4 niet, komt er een totaal ander geluid uit de verschillende play1s

Wel iets om nog ff over na te denken!

Reageer