Vraag

advies eerst sub of 2x play 1

• 15 December 2015
  • 7 reacties
  • 1524 Bekeken

Ik heb een vraag over het 5.0 systeem dat u heeft. Ik ben zelf in bezit van een playbar. Nu vind ik de playbar bij sommige muziek nummers wat schel overkomen en wil dit graag oplossen.
Een sub vind ik eigenlijk te veel van het goede omdat ik de bas van de playbar al behoorlijk goed vind.
Mijn vraag is dan ook of het schelle geluid verholpen is door toevoeging van 2x play 1?

Het gaat in de 1e plaats natuurlijk om het schelle geluid teverhelpen.

sub of play 1

graag advies

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Sub kopen. Je weet niet wat je hoort de playbar gaat heel anders klinken
Reputatie 2
Badge +1
Ik sluit mij helemaal aan bij Guytje, overigens, ik heb ook nog 2 x Play 1 erbij, dan is het helemaal compleet. Succes met je keuze!
Die doe ik er ook nog bij
Bedankt voor het advies, Het wordt dus eerst de sub 🙂
Bedankt voor het advies, Het wordt dus eerst de sub :-)
Mocht je hem al hebben, bevalt het?
Moet haast wel denk ik.

Heb je ook al eens gekeken of de EQ je kan helpen bij het schelle geluid?
Late reactie,

RonoR, Ik ben toch na het beluisteren van de playbar met 2x play 1, eerst voor de play 1's gegaan (ondanks het goede advies hier 🙂 ).
Ik moet eerlijk toegeven dat het schelle geluid nu met 90% verminderd is. De play 1's geven een enorme aanvulling op de playbar. De playbar (standallone) geeft een geweldig geluid voor tv/film kijken maar voor afdraaien van muziek vond ik hem iets tekort schieten.
Je moet natuurlijk wel bij aanschaf het hele plaatje bekijken (Tv/film kijken, bedieningsgemak, mogelijkheid om muziek te streamen, enz...). Op deze punten schiet sonos er naar mijn idee er met kop en schouders bovenuit.
De playbar met 2x play 1 klinkt werkelijk totaal anders. Het geluid wordt beter verdeeld. Bij het afdraaien van muziek is het nog beter in te stellen.
De sub zal er uiteindelijk nog wel bijkomen puur om het geluid nog beter te laten klinken. Ik woon in een tussen woning met 3 kleine kinderen dus vind een sub bij nader inzien nu nog overbodig.
De playbar met play1's geven al een prima bas ervaring. om nu al een sub te kopen die ik op dit moment voor 10-20% ga benutten (vanwege slapende kinderen) vind ik iets teveel van het goede.

Mijn advies:

Al men net als ik nog met kleine kinderen thuis woont en het volume niet meer dan 40% openzet zou ik eerst de play 1's aanschaffen, Mocht je een paar centen over hebben in een oude sok, zou ik overgaan op het complete systeem.
Voor ons thuis wordt het nu eerst een set play1's in de keuken en één op de slaapkamer
Badge
Ik stond ook voor deze keuze en gekozen een opstelling zonder sub.
Dit omdat mijn acoustimass 10 s3 nogal een forse sub had en ik deze behoorlijk moest terugschroeven omdat met name de FLE te heftig was.
Inmiddels speelt mijn setje playbar + 2 Play:1's perfect en ook daarin zit zoveel bas dat deze voor onze situatie ruim voldoende is.
Uiteindelijk zal die sub er wel bijkomen maar dat zal voor ons het laatste zijn, ook gezien de prijs want deze is echt absurd hoog.