Beantwoord

Aanschaf Sonos

• 30 May 2016
  • 7 reacties
  • 992 Bekeken

Hoi,

Voor mijn nieuwe huis wil ik muziek kunnen streamen in de badkamer, keuken en kelder. En misschien ook nog in de woonkamer.
De badkamer gaat een verlaagd plafond krijgen, dus ik wil hier 2 inbouw speakers maken, volgens mij moet ik die dan middels een ZonePlayer verbinden met het Sonos netwerk. Aangezien dit een paar gewirede badkamer-proof luidsprekers moeten zijn. Correct?

Heb ik dan 2 ZonePlayers nodig? 1 bij de router en 1 in de badkamer? Vervolgens een paar play1s in de kelder en in de keuken? Het mooiste zou zijn als ik ook in de keuken speakers kon inbouwen. Maar heeft Sonos deze wel?

Wat zou hiervoor de beste opzet zijn? Alvast bedankt!

grtn
Rene
icon

Beste antwoord door beynym 1 June 2016, 08:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 3
Hoi Rene,

Als je zelf inbouw speakers gaat zetten van een ander merk en je wilt dat verbinden aan Sonos, heb je ofwel een Connect nodig (als je zelf een versterker hebt, of als het actieve speakers zijn) ofwel een Connect:amp (zonder versterker).

Je zou ook Sonos speakers zelf kunnen gebruiken, de Play 1 is vochtbestendig. Maar wel geen inbouw speakers en misschien te groot.

Wellicht is het een goed idee om een Boost aan te sluiten op je router om het netwerk uit te breiden, voor een meer stabiele connectie.
Dank voor je antwoord. Met de Boost kan ik geen zones maken toch? Is het dan niet beter om een Connect in de meterkast te zetten. En een Connect:Amp voor de badkamer? ik wil namelijk ook boxen in de keuken en evt in andere kamers in het huis toe gaan voegen.

grtn
René
Reputatie 3
Badge +2
Met de Boost kan ik geen zones maken toch?
Nee, want de Boost speelt geen muziek af. De Boost dient om bedraad te verbinden aan je router.

Is het dan niet beter om een Connect in de meterkast te zetten. En een Connect:Amp voor de badkamer? ik wil namelijk ook boxen in de keuken en evt in andere kamers in het huis toe gaan voegen.
De Connect en de Connect:Amp kunnen het beste zo dicht mogelijk worden geplaatst bij de luidsprekers die ze zullen gaan aansturen.
Wat zou dan mijn setup moeten worden? ik wil 2 boxen in de badkamer (geen sonos), 2 boxen in de keuken (sonos), 3 boxen in de kelder (sonos).

En dit alles te bedienen via de App middels 3 zones... in de toekomst wil ik ook de woonkamer erbij doen (sonos playbar, sub en playX).

alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +2
Wat zou dan mijn setup moeten worden?
  • Boost bedraad verbonden aan de router
  • Connect:Amp voor de boxen in de badkamer
  • 2 x Sonos Play:1 of Play:3 of Play:5 in de keuken
  • 3 x Sonos Play:1 of Play:3 of Play:5 in de kelder
En dit alles te bedienen via de App middels 3 zones.
Dat is mogelijk.

in de toekomst wil ik ook de woonkamer erbij doen (sonos playbar, sub en playX).
Geen probleem.
Dank je.

En het beste is dan om de Connect:Amp op de kamer naast de badkamer te zetten en de kabels door de muur naar luidsprekers te doen? lijkt me niet Handig om de connect:amp weg te werken in het verlaagd plafond...
Reputatie 3
Badge +2
En het beste is dan om de Connect:Amp op de kamer naast de badkamer te zetten en de kabels door de muur naar luidsprekers te doen? lijkt me niet Handig om de connect:amp weg te werken in het verlaagd plafond...
Het lijkt me niet verstandig om de Connect:Amp in een ruimte met hoge vochtigheidsgraad te plaatsen, dus liever in de kamer ernaast inderdaad.