Vraag

5.1 opstelling

• 26 december 2019
  • 5 reacties
  • 184 Bekeken

Beste Sonos,

Ik heb een Playbar met 2x een One en Sub voor de 5.1 beleving.

Graag wil ik nog een setje One toevoegen als frontspeakers, dit blijkt niet mogeijk te zijn, helaas wist ik dat niet.

Kunnen jullie aangeven of dit in de nabije toekomst een mogelijkheid zal worden?

Persoonlijk heb ik hier veel behoefte aan deze configuratie.

gr TomT

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ik vrees ervoor dat dit ooit zal gebeuren.

Maar de Beam enkel als center laten fungeren en 2 One’s als linker en rechterkanaal zou een beter resultaat geven.

Ik ervaar geen links en rechts effect van de Beam, lijkt meer op een center.

Zou mooi zijn wat je voorstelt, maar zoals ik al zei, ik denk niet dat dit zal gebeuren.

Reputatie 4
Badge +2

Dit zou idd een hele fijne toevoeging zijn, en zeker haalbaar voor Sonos.
Switchen tussen audio en TV geluid gaat ook feilloos.
Geen idee waarom Sonos dit niet verder ontwikkeld.
Zeker gezien de grote internationale vraag ernaar.
Dus Sonos stop met onzinnige speakers te ontwikkelen zoals Beam, onbetaalbaar tov concurrentie, maar investeer is software aanpassingen en een headphone…...Hiernaar is zoveel meer behoefte.

Reputatie 5
Badge +3

Grappig dat diverse niet Sonos medewerkers weten wat wel of niet haalbaar is of waar bij de consument behoefte aan is. Ik denk dat Sonos zijn marketing best op orde heeft en zijn ontwikkeling afstemt op de gemiddelde gebruiker. Volgens mij is de gemiddelde vraag: het moet compact zijn, weinig snoeren en simpel werken. Maar ik ben ook maar een gebruiker.

Elke soundbar op de markt is een compromis om de gebruiker een surroundgevoel te geven. Wil je meer dan een compromis dan moet je in een totaal ander systeem investeren. Persoonlijk ben ik blij met het feit dat Sonos eigenlijk al buiten hun corebusiness is getreden door min of meer een 5.1 opstelling te bieden. 
Gezien alle problemen die ik hier al lees zal het werkend aanbieden van een werkelijke 5.1 opstelling met losse speakers een hell of a job zijn. Je moet wel over WiFi elk kanaal gescheiden kunnen aanbieden zonder verstoring en/of vertraging. 
Waarom wil je eigenlijk dat Sonos een headphone ontwikkeld? Dat zou dan toch ook een, t.o.v. De concurrentie, onbetaalbaar iets worden?

Reputatie 4
Badge +2

Als je een beetje alle internationale fora’s bijhoudt, dan zie je de behoeftes die al jaren boven komen drijven.
Ik weet ook wel dat sommige vragen niet haalbaar zijn maar deze optie, 2 frontspeakers toe kunnen voegen aan het systeem kan niet moeilijk zijn.
Zeker als je de beam laat zoals hij is in 5.1 opstelling, dus niet een dedicated center maakt.

Heb hier uitvoerig over gesproken op het internationale beta forum en ook de Sonos medewerkers daar geven niet echt een sluitend antwoord. ja of nee.
Het vermoeden bestaat dat het technisch simpel mogelijk is maar commercieel er een blokkade is, zou niet weten welke lig.

Nuance in de vraag:
ontwikkel een betaalbare headphone ;-)

Reputatie 7
Badge +2

Heb het als een feature-request gemarkeerd.

Reageer