Vraag

2x Sonos surround 5.1 of 1 Wifi

  • 19 October 2020
  • 3 reacties
  • 360 Bekeken

Beste,

Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwbouwwoning en zou daar zowel op de begane grond- als op de 1e verdieping (slaapkamer) een Sonos surround 5.1 willen installeren met de Arc, Sub 3, enkele Ones en de Move. 
indien ik deze beide op 1 WiFi aansluit, is het dan mogelijk om het beneden en boven gelijktijdig te gebruiken, maar wel met andere muziek / programma’s? Kortom: 2 compleet aparte systemen van Sonos..

Wordt daarnaast de Sonos Boost aangeraden, en zo ja, zowel boven als beneden?

 

Wellicht stomme vragen, maar ik ben een leek op dit gebied en wil wel graag een goed werkend systeem.

alvast bedankt voor jullie reactie.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Ja. Je bedient beide systemen met hetzelfde account, maar de telefoons zijn slechts afstandsbedieningen voor de devices. Je kunt dus vanaf verschillende telefoons de devices bedienen.

@106rallye, bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. 
Het apart gebruiken van beide systemen stel je in via de app? Indien je de app gelijktijdig vanaf aparte telefoons/tablets gebruikt, geeft dat ook problemen?

Reputatie 7

Ja, je kunt prima twee systemen in je huis hebben. Juist het feit dat ze niet compleet apart zijn maakte het leuk: dan kun je in het hele huis dezelfde muziek laten horen.

Je kunt het eerst eens via je wifi proberen en later alsnog een Boost aanschaffen (1 zou voldoende moeten zijn). Je kunt ook een van de soundbars bekabeld aansluiten in plaats van een Boost.