Vraag

1e Sonos ervaring prima! Nu toe aan de volgende stap. Wij kan mij helpen?

• 18 February 2016
  • 2 reacties
  • 799 Bekeken

Ik ben sinds kort Sonos gebruiker. Ik heb 2 high-end geluidsboxen gekoppeld aan een Connect:AMP. Prima geluid, werkt perfect. Ik ben dus toe aan een volgende stap.

Inmiddels heb ik de Connect;AMP (gekoppeld via ethernetkabel aan de router) ook middels analoge kabels verbonden met mijn Horizon Mediabox van Ziggo. Het geluid van de TV (geluid komt van voor) loopt echter niet synchroon met geluid uit de geluidsboxen (geluid komt van achter). Aangezien dit storend is zet ik het geluid van de TV uit.

Welke keuze t.a.v. Sonos-componenten kan ik nu het beste maken om tot een surround-ervaring te komen, waar ook bovengenoemde geluidsboxen / Connect:AMP onderdeel van uit blijven maken? Ik wil natuurlijk issues voorkomen, mbt synchronisatie van geluid, connectivity, bedieningsgemak, e.d.
N.B. Bij de keuze van componenten s.v.p. rekening houden met de inpasbaarheid van Apple-TV.

Welke expert-user kan mij helpen?

Alvast bedankt, Jack

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welke keuze t.a.v. Sonos-componenten kan ik nu het beste maken om tot een surround-ervaring te komen, waar ook bovengenoemde geluidsboxen / Connect:AMP onderdeel van uit blijven maken?
De enige Sonos-component met surround-optie is de Playbar. Geen synchronisatieproblemen en ook de Connect;Amp werkt er prima mee samen.
Volgens mij is het probleem dat je je kabels met je Ziggo verbindt en niet met je TV
De huidige TVs zijn halve computers die alle inkomende bronnen nog moeten verwerken.
Aangezien jij het geluid rechtstreeks van de bron gebruikt, is dit sneller dan het geluid (en beeld) dat uit je tv komt.

Als je de audio uitgang van je tv aansluit op je versterker, zal je dat probleem niet hebben.