Vraag

Zoekfunctie doet raar; overschrijft wat je intypt.

  • 16 April 2022
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

Badge +1

Wanneer ik de zoekfunctie gebruik, worden de letters na 1 of twee woordjes ineens  gemarkeerd alsof ik ze heb geselecteerd, waardoor ik weer overschrijf wat al is ingetypt.  Gebeurt op mijn Oneplus 8 Pro en Samsung S22 Ultra. Heb het al gemeld bij Sonos maar die kunnen het niet reproduceren.  Heb uiteraard alles al geprobeerd ( cache wissen, ander toetsenbord, fysiek toetsenbrod, app opnieuw installeren etc etc).

Gebeurt alleen in de sonos app. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Badge +1

Zie ook hier een schermopname van wat er gebeurt (ik probeer Supertramp in te typen):

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @albertvanderiet 

 

Excuses voor de late reactie.

 

Wat je in dit geval het beste kan doen is de autofill functie op de telefoon uitzetten.

Het is de telefoon die '’ suggesties '’ doet om in te vullen en er overheen schrijft.

De Sonos app zelf heeft geen autofill functie.

 

Ik hoor graag of dit de gewenste oplossing is. 

Badge +1

Het is niet de autofill functie. Je ziet in het filmpje dat er woorden worden weggehaald, niet vervangen vanwege verkeerde spelling o.i.d.

 

Het gedrag doet zich voor op elke toetsenbord, b.v. GBoard of Samsung) en ook bij een aangesloten fysiek toetsenbord. Het gebeurt in geen enkele andere app, alleen in het zoekveld van Sonos. 

In andere velden van Sonos (bv hernoemen van een speaker) is er ook niets aan de hand.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @albertvanderiet,
Het is ons niet bekend dat er problemen zijn met de zoekfunctie in de Sonos app. Het lijkt toch wel aan een instelling in de telefoon te liggen.
Ik zou je toch opnieuw willen vragen om de autofill functie op beide toestellen uit te schakelen om te zien of je het probleem dan nog ervaart.

De Sonos app zelf heeft namelijk geen autofill functie. 

Ik verneem graag van je of dit geholpen heeft.

Badge +1

Wat bedoel je dan precies met "de autofill" uitzetten? 

Ik heb spellingscontrole van Gboard uitstaan, en ook aanvullen wachtwoorden door 1password uitgezet.

Probleem is niet weg en gebeurt op twee verschillende telefoons (zie eerder bericht), wel met hetzelfde Sonos-systeem/account.

Uitloggen uit Sonos helpt ook niet.

En zoals gezegd: het gebeurt in geen enkele andere app. Dus het lijkt toch op een of andere manier gelinkt aan het zoekveld in Sonos.

 

Reputatie 7

@albertvanderiet Wel valt op dat jij de enige lijkt te zijn die dit meldt. dat lijkt toch op een probleem in jouw toestellen te duiden.

Badge +1

Ja dat zou je denken, dat dacht ik ook bij mijn vorige telefoon (de Oneplus 8 Pro), maar heb nu een Samsung, compleet andere telefoon, en heb ALLE toetsenborden (Oneplus, Samsung, Gboard, Swiftkey) en instellingen geprobeerd en het probleem blijft.

Dus geloof niet dat het aan mijn telefoon(s) ligt.

Overigens weten we denk ik niet of ik de enige ben, ik ben kennelijk wel de enige (?) die het hier gemeld heeft. 

Badge +1

Wat trouwens opvalt is dat als ik niet op de WiFi zit, dus niet verbonden met Sonos, dat het dat niet voorkomt.

Geeft dat nog een richting naar een oplossing?