Weer begint Sonos radio met reclame.

  • 21 November 2021
  • 57 reacties
  • 8981 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Na even verlost te zijn geweest van die ellendige reclame als je de radio aanzet, is het nu weer terug. Ik leg het nog maar een keer uit. Ik luister naar de publieke radiozenders via Sonos radio. Toen ik de speaker kocht is precies uitgelegd wat ik kon verwachten, namelijk o.a. veel radiozenders ontvangen, veel meer dan op mijn oude apparaat. Over reclame werd niet gesproken, die was er ook jaren niet. In de Voorwaarden staat niets over reclame. Ik luister naar de publieke radiozenders op Sonos radio op de Sonos speaker. Voor publieke zenders is in de wet omschreven wanneer reclame mag worden uitgezonden en dat is niet op elk willekeurig moment. Ik vraag dus Sonos om de wet te respecteren. Zolang dat niet gebeurt zie ik geen andere mogelijkheid dan de adverteerders te laten weten dat ze voor mij en anderen hebben afgedaan, ik koop niet bij bedrijven waar ik me dagelijks aan erger.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

57 Reacties

Een andere vraag ik heb mijn sonos one ingesteld om dagelijks op dezelfde tijd q music af te spelen  zodat ik weet dat het tijd is om op te staan. 
regelmatig zonder dat ik iets verander krijg ik geen muziek maar de sonos tone.

ik weet niet hoe dat komt? Sonos is via etherkabel verbonden met internet.

wie weet hoe dit kan.

Reputatie 7

Misschien is deze vraag meer iets voor een eigen topic. Een discussie hierover in een topic over reclame maakt evt. goede antwoorden slecht vindbaar.

Ik gebruik al enkele jaren meerdere Sonos boxen in huis. Sedert een jaar of zo raak ik steeds meer geïrriteerd door de storende reclame. In het begin was er enkel een vervelende reclame bij het opstarten. Nu is het om de 10 minuten, door muziek en door het nieuws door. Ik overweeg om al mijn Sonos apparaten weg te doen. Iemand een idee van een alternatief? 

Reputatie 7
Badge +3

Nu dus een bericht waar het probleem duidelijk omschreven wordt. De andere berichten hadden dus niet nodig geweest.

Je hebt dus gewoon een netwerk probleem. En ja, je kan dit verder niet merken maar toch een probleem hebben. Bel maandag even met Sonos. 

Reputatie 7

@Carolus En dat moet je vier keer laten weten? Hier en op:

Je geeft erg weinig handvatten om te kijken of je gewoon een vervelende radio-provider hebt gekozen (komt mij overigens vreemd voor) of dat je bijvoorbeeld TuneIn gebruikt en je stream door wifi interferentie steeds opnieuw start - de mogelijkheid die @Erooij noemt.

Welke radioprovider gebruik je? Welke Sonos devices? Hoe aangesloten? Heb je je probleem al eens aan Sonos voorgelegd?

Badge +1

Heren, even dubbelchecken, hebben we het hier over de reclame die je hoort zodra je Sonos Radio aanzet met een reclame van Sonos zelf? “Wie zegt dat zakelijke cadeau’s een zakelijke uitstraling moeten hebben verras je bla bla bla bla bla met een speaker van Sonos bla bla bla.

je hoort dit enkel bij het aanzetten van de radio, nooit tussendoor.

Gaat bovenstaande thread over deze reclame? 

Reputatie 7

Nou, het loopt een beetje door elkaar. De meeste klachten gaan over TuneIn, die ook een startreclame kent - bij elke nieuwe start van de stream. Dus een ander zender of een storing.