Weer begint Sonos radio met reclame.

  • 21 November 2021
  • 57 reacties
  • 8910 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Na even verlost te zijn geweest van die ellendige reclame als je de radio aanzet, is het nu weer terug. Ik leg het nog maar een keer uit. Ik luister naar de publieke radiozenders via Sonos radio. Toen ik de speaker kocht is precies uitgelegd wat ik kon verwachten, namelijk o.a. veel radiozenders ontvangen, veel meer dan op mijn oude apparaat. Over reclame werd niet gesproken, die was er ook jaren niet. In de Voorwaarden staat niets over reclame. Ik luister naar de publieke radiozenders op Sonos radio op de Sonos speaker. Voor publieke zenders is in de wet omschreven wanneer reclame mag worden uitgezonden en dat is niet op elk willekeurig moment. Ik vraag dus Sonos om de wet te respecteren. Zolang dat niet gebeurt zie ik geen andere mogelijkheid dan de adverteerders te laten weten dat ze voor mij en anderen hebben afgedaan, ik koop niet bij bedrijven waar ik me dagelijks aan erger.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

57 Reacties

Als ik de installatie aan zet hoor ik een reclame boodschap.

Reputatie 7
Badge +3

En daar gaan we weer. Reclame komt niet van Sonos, maar van de gebruikte muziekdienst die daar hun inkomsten uit genereren. Maak je gebruik van een betaalde muziekdienst dan heb je helemaal geen reclame, bij muziekdiensten die radio doorgeven is dit meestal wel het geval. Aan het begin krijg je een reclame boodschap vanuit de muziekdienst (hun inkomsten) en verder vanuit het radioprogramma. In Nederland kan je gebruik maken van Juke die tot op heden geen reclame meestuurt.

Deze reclames zal je dus ook ervaren met andere merken.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik denk dat er niets anders op zit dan het te accepteren of idd een betaalde dienst te nemen. Zelf hoor ik als ik TuneIn luister hooguit 5 seconden een soort muziekje van TuneIn maar kan me er totaal niet aan storen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik was me er niet van bewust toen ik Sonos als apparaat kocht ik bij het afspelen gedwongen word om reclame te accepteren bij aanzetten. Ook ik baal er flink van. Zou voor mij een reden zijn geweest om geen Sonos aan te schaffen! 

 

En nu?? wat is nu je vraag? moeten we mee balen? wat wil je ?

Beste forum, ook ik heb last van reclame te pas en te onpas. Soms zelfs wordt een nummer onderbroken voor reclame en gaat het nummer na de reclame weer verder. Terwijl ik dit schrijf gebeurt dat nota bene! Ik luister naar Radio 10 en het nummer van Mai Tai wordt voor reclame onderbroken.  Ook stopt de muziek/uitzending ineens voor een een poosje. Soms enkele seconden en soms moet ik de app weer op play drukken. Daarnaast luister ik een soort gedwongen naar Radio 10 (niet dat ik het erg vind) omdat bijvoorbeeld Qmusic geluiden laat horen die ik als metaal klanken waarneem. Het klopt gewoon niet meer. Komt dit allemaal door dat vervelende TuneIn? 

Reputatie 7
Badge +3

En wanneer je Juke gebruikt?

Hoi @Morena en @Erooij 

Wat Erooy zegt.😉
Nooit geen reclame op de publieke NPO zenders anders dan de reguliere reclame.
Dus Juke zoe je moeten hebben

Dank je @Erooij en @SimonSonos, ik heb Juke toegevoegd en luister daar nu naar. Gaat tot nog toe helemaal goed. Zo blij om. Ik was vandaag zelfs gestopt met naar de radio luisteren omdat het mijn luisterplezier zo ontzettend stoorde. Steeds stopte de radio ermee en elke keer die vervelende reclame, door de nummers heen.

Nu helemaal happy!! 

Reputatie 5
Badge +3

Zou het kunnen dat bij de mensen die reclame tussen of zelfs in een nummer horen de verbinding even wegvalt? En dat de speaker of soundbar die dan hersteld en Tunein weer opnieuw begint te spelen? Dit kan niet aan Tunein of Sonos liggen denk ik.

Oh jee, was iets te vroeg enthousiast. De reclame is weg en dat is al een hele verbetering. Het uitvallen is helaas nog wel aanwezig. Na verloop van tijd stopt de app uit zichzelf en moet ik de app weer activeren door op play (>) te drukken. Lijkt wel of er een timer op zit die ervoor zorgt dat de radio na verloop van tijd wordt uitgezet. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het uitvallen gaat nu in rap tempo. Moet nu regelmatig op play drukken. Ik heb gewoon verbinding dus daar ligt het niet aan.

Wat mij overigens opvalt, het geluid van mijn Sonos One en Sonos playbar loopt synchroon. Eerder was dat niet het geval. Ik ga nu eens kijken of het uitvallen op beide apparaten tegelijkertijd is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou eens goed naar je netwerk kijken. Wellicht is het maken van een diagnose handig en dan telefonisch contact opnemen met Sonos.  

Reputatie 7

En elke hervatting na een (ook korte) uitval, is een nieuwe start voor TuneIn - met een nieuwe reclame…….

Ik hoor op radio west nu al ongeveer 7 minuten achter elkaar -welkom bij tunein-, het is om doodziek van te worden. 

Reputatie 5
Badge +3

Dan is er elke 7 minuten even geen verbinding met internet/verbinding, er staan in dit topic al heel wat tips wat U daar aan kunt doen. 

Ik ben er inmiddels achter dat de reclame verschijnt iedere keer als Tunein opnieuw opstart. Dat gebeurt als de verbinding verbroken is geweest. Op de smartphone of tablet verschijnt ook de melding “Er is geen verbinding met het Sonos-product” Dat moet tussen Sonos en de radioprovider zijn; met Spotify heb ik nooit problemen en de wifiverbinding tussen de router en mijn sonosspeakers is dus goed. Het uitvallen van de verbinding gebeurt zowel bij Tunein als bij Sonosradio met hetzelfde plingeltje en dezelfde reclames als hij weer opstart. Super irritant.

Op aanraden van een van de vorige schrijvers overgeschakeld naar Juke. Daar valt ook wel de verbinding weg maar volt er bij de opstart niet zo'n irritant geluidje en een reclame.

Derhalve hierbij een oproep aan Sonos om zijn verbinding met de radioproviders te verbeteren en uitval te voorkomen.

 

Reputatie 7

Dat klopt (en wordt hierboven ook beschreven).

De melding  “Er is geen verbinding met het Sonos-product” duidt toch echt op verbindingsproblemen bij jou thuis. Dat kan, ook al gaat het internetten op je laptop goed en zelfs als andere streamingdienst via Sonos wel goed lopen, kan het bij andere diensten misgaan.

Ik zou zeggen: maak eens een diagnose als het niet goed gaat en bel dan eens met Sonos.

Ik heb zowel Böse als Sonos en op beide luister ik naar q music zonder abb.

Ik stoor mij er niet aan dat bij het aanzetten eerst reclame komt alleen bij de Böse komt deze reclame niet.

Reputatie 7

Dat lijkt dan een keuze van TuneIn. Of luister je bijvoorbeeld via bluetooth op de Bose?

Hier ook sinds kort heel veel reclame-onderbrekingen. Ongelooflijk irritant minstens om de drie minuten. Mijn wifi is zeer goed. Onbetamelijk voor een Sonos-omgeving en doet enorm afbreuk aan het product! Als er een micro-onderbreking van 0,5 sec zou zijn, moet Sonos hier een workaround met TuneIn maken.

Dat lijkt dan een keuze van TuneIn. Of luister je bijvoorbeeld via bluetooth op de Bose?

Nee allebei alleen via WiFi.

Reputatie 7

@WimVer Tja. Of je lost je wifi-probleem op. Heb je al eens met Sonos gebeld om te kijken of er een oplossing is?

Ik heb verschillende merken internetradio's en allemaal staan deze op dezelfde radiozender via TuneIn. Zelfs met mijn telefoon maak ik via TuneIn verbinding met dezelfde radiozender. Bij geen van allen krijg ik reclame, uitsluitend met de Sonos. Voor mij echt onverklaarbaar.

Reputatie 7

Ik denk dat je voor een verklaring bij TuneIn moet zijn. Zij doen dit.