Beantwoord

Waarom start er steeds een Nederlandse reclame van IKEA als ik de radio aanzet?

  • 3 December 2018
  • 14 reacties
  • 1668 Bekeken

Reputatie 1
Ik luister vaak naar radio Subasio (Italiaanse zender) en sinds kort valt me op dat als ik de radio aanzet er een Nederlandse reclame komt van IKEA. Dit wordt dus niet door de Italiaanse radiozender verspreid... lijkt me duidelijk dat dit via SONOS komt.... Nu is ons internetverbinding vaak zwak en dan stopt de radio er even mee. Om vervolgens na een minuut weer te starten met, jawel.... de vreselijke reclame van IKEA. Dit gebeurt soms enkele keren per uur. Super irritant dus. Kunnen jullie misschien stoppen met deze ongevraagde reclame boodschap? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Frank N 5 December 2018, 14:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Badge
Je luistert waarschijnlijk via TuneIn.
Je hebt ook waarschijnlijk de gratis versie. Die begint (éénmalig) met een Nederlandse reclame.
Daarna kan je ongestoord blijven luisteren naar ke Italiaanse zender.
Heb je echter een zwakkere Wifi dan 'denkt' TuneIn dat je opnieuw aanlogt (met weer die reclame)
Kijk of je kan spelen met buffering in de applicatie. Daarmee ondervang je hikjes in de verbinding omdat de applicatie uit de eigen voorraad kan putten.

Ik hoop dat je hier iets aanhebt.
Badge
Zie ook dit topic.
https://nl.community.sonos.com/muziek-services-bronnen-229109/reclame-bij-starten-radio-6765796
Reputatie 1
Bedankt gdridder! Zo is het inderdaad. Maar kan ik ook via een andere aanbieder luisteren naar de radio, dus niet via TuneIn? En hoe kan ik de betaalde versie nemen van TuneIn? Wist niet eens dat dat er was...Daar ga ik maar eens op Googlen.... Je hebt het ook dat ik in de applicatie kan spelen met buffering... Weet jij waar dat zit? Sorry voor de vele vragen, maar soms zet ik de radio gewoon uit. Wordt er gek van, dat kan toch niet de bedoeling zijn van IKEA en TuneIn.....
Badge
Ha Margootje,

TuneIn is een app die ook op je mobiel zit en bij mij laat hij direct na het opstarten op het scherm zien: "Upgrade vandaag nog naar TuneIn Premium om te profiteren van reclamevrije radiozenders & meer" met daaronder een button "Ga voor Premium".
Dit is ook via het menuutje linksboven (drie liggende streepjes) te vinden helemaal onderaan.
Hier is ook het kopje Instellingen te vinden. Hier is de mogelijkheid om een 'buffer voordat het spelen begint' en een grootte van een buffer in te stellen. zo kan je bijv. 10 minuten bufferen wat je minder afhankelijk maakt van de verbinding.
Ik weet niet of deze buffer ook op Sonos van toepassing is...
Reputatie 1
Hoi gdridder,
Bedankt voor je reactie. Ik ben er zover achter, dat wat jij zegt niet kan in de app van Sonos. Ik wil niet via de app van TuneIn luisteren, maar via de app van Sonos. Dit wisselt makkelijker tussen diverse muziek. Bijvoorbeeld Spotify, Bibliotheek etc. Maar ik heb een oplossing gevonden. Ik luister nu naar de radio via myTuner Radio. In de app van Sonos kan je muziekservices toevoegen. Daar heb ik deze tuner gevonden. Het is (voorlopig... ?) weer luisteren zonder irritante IKEA reclame. Zolang TuneIn ongevraagd reclames ertussen gooit, blijf ik deze gebruiken. Tenzij er een radio station niet gekoppeld is bij hen. dan kan ik altijd nog naar TuneIn. Je kan helaas niet met je premium account van TuneIn inloggen bij de app van Sonos. dan maar zo. Heel erg bedankt voor het meedenken!
Reputatie 5
Badge +3
Ik luister vaak naar radio Subasio (Italiaanse zender) en sinds kort valt me op dat als ik de radio aanzet er een Nederlandse reclame komt van IKEA. Dit wordt dus niet door de Italiaanse radiozender verspreid... lijkt me duidelijk dat dit via SONOS komt.... Nu is ons internetverbinding vaak zwak en dan stopt de radio er even mee. Om vervolgens na een minuut weer te starten met, jawel.... de vreselijke reclame van IKEA. Dit gebeurt soms enkele keren per uur. Super irritant dus. Kunnen jullie misschien stoppen met deze ongevraagde reclame boodschap? Alvast bedankt!

Hi Margo, Tunein speelt reclame af omdat het een gratis dienst is. Mogelijk kunnen we iets voor je betekenen om de verbinding wat te verbeteren. Als je een diagnose zou willen maken. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Reputatie 1
Ik luister vaak naar radio Subasio (Italiaanse zender) en sinds kort valt me op dat als ik de radio aanzet er een Nederlandse reclame komt van IKEA. Dit wordt dus niet door de Italiaanse radiozender verspreid... lijkt me duidelijk dat dit via SONOS komt.... Nu is ons internetverbinding vaak zwak en dan stopt de radio er even mee. Om vervolgens na een minuut weer te starten met, jawel.... de vreselijke reclame van IKEA. Dit gebeurt soms enkele keren per uur. Super irritant dus. Kunnen jullie misschien stoppen met deze ongevraagde reclame boodschap? Alvast bedankt!

Hi Margo, Tunein speelt reclame af omdat het een gratis dienst is. Mogelijk kunnen we iets voor je betekenen om de verbinding wat te verbeteren. Als je een diagnose zou willen maken. Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.


Hoi Frank,
Dat is erg vriendelijk van jullie! Ik heb de diagnose verstuurd: Het bevestigingsnummer is: 1714101384.
Ik vrees alleen dat het aan mijn internet provider ligt. Ik woon in Frankrijk en we hebben internet via het zogenaamde WiMax systeem. Doordat we omringd door heuvels zijn, komt het signaal niet ideaal over. Helaas hebben we geen alternatief. Kabel ligt/hangt er niet... komt ook niet i.v.m. de kosten.... We kunnen eventueel wel via de satelliet nemen, maar dat is twee keer zo duur. Normaal hebben we een abonnement van 20 mb per sec. Dat is het meest wat verkrijgbaar is. Vaak is de snelheid echter slechts. 6/7 MB per seconde. En vaak dus helemaal niets. Gaat met pieken en dalen. Vooral het weekend is drama. Dan zijn er blijkbaar meer mensen op 'het net' en dan is de verbinding helemaal slecht. Dat komt ervan als je in een uithoek wilt wonen, hahaha....
Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod!
Groetjes Margo
Reputatie 5
Badge +3
Hi Margo, ik ben bang dat je diagnose niet goed is doorgekomen. Ik kan ook op afstand een diagnose uit je systeem ophalen. Daarvoor heb ik wel je toestemming nodig.

Vervolgens kan ik een paar keer proberen een diagnose op te halen. Het klopt echter wel wat gdridder zei over het constant opnieuw verbinden met de radio en dus telkens opnieuw de start-reclame te horen.

Het is overigens ook mogelijk om muziek vanaf een laptop, netwerk harde schijf of mobiel/tablet af te spelen. Hiermee bedoel ik dat de muziekbestanden lokaal in jullie netwerk zitten en dus geen internet nodig om muziek af te spelen. Is dat niet een optie voor jullie? Je zult wel een eigen collectie aan muziek moeten hebben uiteraard.

Bedankt gdridder! Zo is het inderdaad. Maar kan ik ook via een andere aanbieder luisteren naar de radio, dus niet via TuneIn? En hoe kan ik de betaalde versie nemen van TuneIn? Wist niet eens dat dat er was...Daar ga ik maar eens op Googlen.... Je hebt het ook dat ik in de applicatie kan spelen met buffering... Weet jij waar dat zit? Sorry voor de vele vragen, maar soms zet ik de radio gewoon uit. Wordt er gek van, dat kan toch niet de bedoeling zijn van IKEA en TuneIn.....

Kies voor Sonos Radio in plaats van Tunein, geen reclame

Badge +1

Bedankt gdridder! Zo is het inderdaad. Maar kan ik ook via een andere aanbieder luisteren naar de radio, dus niet via TuneIn? En hoe kan ik de betaalde versie nemen van TuneIn? Wist niet eens dat dat er was...Daar ga ik maar eens op Googlen.... Je hebt het ook dat ik in de applicatie kan spelen met buffering... Weet jij waar dat zit? Sorry voor de vele vragen, maar soms zet ik de radio gewoon uit. Wordt er gek van, dat kan toch niet de bedoeling zijn van IKEA en TuneIn.....

Kies voor Sonos Radio in plaats van Tunein, geen reclame

Deze info klopt niet, Sonos Radio speelt namelijk ook gewoon via TuneIn. 
Op Sky Radio werd zelfs tijdens het nieuws een TuneIn reclame afgespeeld. 

Reputatie 7

Dan dus eens Juke proberen….

Irritant die reclame. Ik heb helemaal geen TuneIn account wil ook geen premium account. 
mijn Google Assistant speelt radio alleen af via TuneIn en niet via Sonos radio maar dat wil ik wel, kan dit ook Sonos?

Reputatie 7

Kun je Sonos Radio instellen als standaard radio?

Nee dat kan niet. Maar dat kan ook niet voor TuneIn, ook niet in Google Assistant. Heel vreemd allemaal.

 

Dus ik lees hierboven dat Sonos Radio in TuneIn speelt. Dat zou een gedeelte verklaren. Maar dan weet ik ook nog steeds niet hoe ik TuneIn kan manipuleren.