VRT zenders via sonos

  • 10 July 2015
  • 5 reacties
  • 5108 Bekeken

Reputatie 2
Hallo allemaal,

Ik heb veel zin om me sonos materiaal aan te schaffen. Ik zou willen beginnen met een playbar om de tv toch al van deftig geluid te voorzien.

Ik ga ervan uit dat ik de playbar rechtsstreeks aan de tv aansluit via een digitale aansluiting en de playbar via utp aan het internet koppel.

Mijn vraag is echter wat ik (nog) nodig heb om naar bijvoorbeeld vrt zenders (stubru, radio1, ...) te kunnen luisteren. Is dit rechtsstreeks te beluisteren via sonos ? Heb ik nog een abo als spotify nodig, ... Ik zie even het bos niet meer door de bomen.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum, steurm!

Ik ga ervan uit dat ik de playbar rechtsstreeks aan de tv aansluit via een digitale aansluiting en de playbar via utp aan het internet koppel.

Heb je deze info al bekeken?

Mijn vraag is echter wat ik (nog) nodig heb om naar bijvoorbeeld vrt zenders (stubru, radio1, ...) te kunnen luisteren. Is dit rechtsstreeks te beluisteren via sonos ? Heb ik nog een abo als spotify nodig, ...

TV kijk je met een TV-abonnement en als je muziek wilt beluisteren kan dit met Spotify, of een andere leverancier van streaming music of vanuit je eigen collectie van muziekbestanden.
Reputatie 2
Beynym, bedankt voor je antwoord.
De info van Sonos had ik inderdaad al bekeken.
Het aansluiten van de playbar lijkt me geen probleem te zijn. Enige vraag die overblijft is of de kanalen van de VRT bij die "meer dan 100.000 radiostations, programma's en podcasts" horen, zoals vermeld op de site van Sonos.
Als dat zo is, koop ik morgen m'n Playbar. naast eigen muziek luister ik graag naar de radio (stubru in het bijzonder)
Reputatie 4
Badge +3
Enige vraag die overblijft is of de kanalen van de VRT bij die "meer dan 100.000 radiostations, programma's en podcasts" horen, zoals vermeld op de site van Sonos.

Als de VRT-kanalen door de VRT beschikbaar zijn gesteld via TuneIn, zijn ze via Sonos af te spelen. Dat zou je te weten kunnen komen via de VRT. Sonos heeft daarmee geen bemoeienis. Of misschien heb je hier iets aan.
Badge
Simpel, ja ;)
Hier staan alle VRT radiozenders bij mijn favorieten.
Je vind ze via TuneIn.
Niets speciaals van abo nodig.
Reputatie 2
ok, das duidelijk nu, merci allemaal