Beantwoord

VRT Radiiostations - Opgelost

  • 10 November 2016
  • 119 reacties
  • 37372 Bekeken

Reputatie 1
Waarom kunnen we de radiostations van de Belgische VRT niet meer beluisteren in Radio TuneIn ?
icon

Beste antwoord door Ryan A 7 December 2016, 14:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

119 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Pieter18,

Sonos gaat hier niks in betekenen, wij zijn de speaker maker, niet de muziekdienst.
Wij hebben de nodige veranderingen aan Sonos doorgevoerd waardoor hun HLS stream nu afspeelbaar is op Sonos.
Verder hebben problemen met het radio station te maken met de verbinding tussen VRT en TuneIn.com.
Wij luisteren simpelweg naar TuneIn.com en zullen afspelen wat er aangeleverd word.

VRT heeft zijn manier van streamen sinds 1 september 2017 aangepast.
U wilt de huidige favorieten uit uw Mijn Radio Station of Sonos favorieten verwijderen, om deze vanuit een zoekopdracht, of via Lokale radio opnieuw aan uw favorieten toe te voegen.
Vanuit een zoekopdracht zou VRT moeten functioneren en dus ook als je deze opnieuw toevoegd.
VRT heeft in principe hun adres aangepast, zie het als een verhuising, je favorieten kloppen nu op de deur van een adres welke niet open zal doen.
Hello,
nog iemand problemen hiermee? Alle VRT-zenders zijn uitgevallen op SONOS (via TuneIn). Zenders zoals MNM & Nostlgie werken nog wel.

Thanks,
W


Blijkbaar hier, is du opgelost: https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/streamingslinks-radio/
Hello,
nog iemand problemen hiermee? Alle VRT-zenders zijn uitgevallen op SONOS (via TuneIn). Zenders zoals MNM & Nostlgie werken nog wel.

Thanks,
W
Reputatie 5
Badge +2
De VRT streams zijn opnieuw beschikbaar voor luisteraars die via TuneIn op Sonos naar het aanbod van VRT luisteren.

Voor meer informatie en uitleg verwijzen wij u naar de het onderstaande bericht van VRT.
Reputatie 3
Badge +2
Studio Brussel is inmiddels ook weer te vinden!
Reputatie 5
Badge +2
Als het goed is zijn de VRT zenders terug op Sonos, echter mist Studio Brussel nog, deze dient nog handmatig toegevoegd te worden.
Reputatie 3
Can confirm, hoera! ^^
Reputatie 3
Badge +2
VRT en TuneIn lijken er uit te zijn, de zenders zijn weer beschikbaar met uitzondering van Studio Brussel.
Reputatie 3
Hoi Celis, dus die quote was van Bart en heeft niet met Sonos te maken. Ik weet niet hoeveel waarheid in die quote steekt, het zou heel goed kunnen kloppen, misschien heeft Tunein er ook wat mee te maken, het is niet zozeer iets waar ik me mee bezig hou. Als je zeker wil weten, kan je altijd aan Bart vragen waar hij deze informatie vandaan heeft, of misschien zelfs vragen bij Tunein & VRT zelf?

Het enige wat ik wel zeker weet, is dat dit niets met Sonos te maken heeft. Het voorbeeld wat je zegt van Spotify, dat is gewoon het Spotify Premium abonnement dat Spotify altijd vraagt om afgespeeld te worden op externe apparatuur. Er zijn veel bedrijven die dat doen inclusief Deezer en Apple, maar er zijn er ook veel die het niet doen, bv. Soundcloud en Google.
Geachte,
Ik ga niet akkoord met de éénzijdige uitleg
Een conflict is steeds tussen 2 partijen en niet éénzijdig. Volgens mij ligt de schuld niet enkel bij de VRT anders had er een duidelijkere berichtgeving rond gekomen.
Tussen de regels door lees ik dat jullie van de VRT een vergoeding wensen te bemachtigen, en dat de VRT hiermee niet akkoord gaat.
Dit is bvb ook het geval voor Spotify. Ik kan spotify op het internet gratis gebruiken, behalve wanneer ik het op mijn sonos-boxen wil afspelen, dan zou ik spotify moeten aankopen.
Gelieve dan ook een correct en duidelijk antwoord te geven.

Volgens mij kunnen jullie dit op een correcte en eenvoudige manier oplossen, en hoeven jullie de sonos-gebruikers niet te gijzelen.
Beste mensen, laat het duidelijk zijn dat dit een eenzijdige beslissing van de VRT is. TuneIn heeft steeds rechtmatig gebruik gemaakt van de VRT streams, net zoals ze dat ook doen met de zovele andere radiostreams die ze aanbieden (was dat niet het geval dan zou TuneIn al lang niet meer bestaan). Wat de bedoeling van de VRT hier is weet niemand - vermoedelijk willen ze enkel hun eigen nieuwe platform verplichten - maar laat het duidelijk zijn dat TuneIn de VRT ook helemaal niet nodig heeft om succesvol te zijn en zij dus allerminst zullen plooien voor hun eisen die ze nu plots beginnen te stellen.

Ik dring er bij u allen op aan om dit aan te kaarten bij de verantwoordelijke minister voor de VRT en tevens de parlementsleden. Tenslotte is de VRT nog altijd geen private omroep en kosten zij u zeer veel belastingsgeld (echt heel veel geld: 276 miljoen euro in 2015 alleen [1]) en het is de opdracht van de VRT om met al dat belastingsgeld, en ik citeer nu, "een zo groot mogelijk aantal mediagebruikers te bereiken" [2]. Het is duidelijk dat de VRT door het bewust uitsluiten van TuneIn niet meer een zo groot mogelijk aantal mediagebruikers bereikt, en daar moeten ze echt op terechtgewezen worden!

[1] http://www.vlaanderen.be/nl/vlaamse-overheid/werking-van-de-vlaamse-overheid/de-vlaamse-begroting-cijfers-2015#47329
[2] http://www.vrt.be/opdracht/de-openbare-opdracht
Waarom kunnen we de radiostations van de Belgische VRT niet meer beluisteren in Radio TuneIn ?
Beste mensen, laat het duidelijk zijn dat dit een eenzijdige beslissing van de VRT is. TuneIn heeft steeds rechtmatig gebruik gemaakt van de VRT streams, net zoals ze dat ook doen met de zovele andere radiostreams die ze aanbieden (was dat niet het geval dan zou TuneIn al lang niet meer bestaan). Wat de bedoeling van de VRT hier is weet niemand - vermoedelijk willen ze enkel hun eigen nieuwe platform verplichten - maar laat het duidelijk zijn dat TuneIn de VRT ook helemaal niet nodig heeft om succesvol te zijn en zij dus allerminst zullen plooien voor hun eisen die ze nu plots beginnen te stellen.

Ik dring er bij u allen op aan om dit aan te kaarten bij de verantwoordelijke minister voor de VRT en tevens de parlementsleden. Tenslotte is de VRT nog altijd geen private omroep en kosten zij u zeer veel belastingsgeld (echt heel veel geld: 276 miljoen euro in 2015 alleen [1]) en het is de opdracht van de VRT om met al dat belastingsgeld, en ik citeer nu, "een zo groot mogelijk aantal mediagebruikers te bereiken" [2]. Het is duidelijk dat de VRT door het bewust uitsluiten van TuneIn niet meer een zo groot mogelijk aantal mediagebruikers bereikt, en daar moeten ze echt op terechtgewezen worden!

[1] http://www.vlaanderen.be/nl/vlaamse-overheid/werking-van-de-vlaamse-overheid/de-vlaamse-begroting-cijfers-2015#47329
[2] http://www.vrt.be/opdracht/de-openbare-opdracht
Reputatie 3
@Bernd, als bepaalde functies in het grijs verschijnen, is je computer te oud. Je hebt minstens Windows 7 of hoger nodig, of MAC OS X 10.9 en hoger voor die functies.
Radionomy werkt perfect op Sonos, Alleen zoeken naar VRT zenders lukt niet goed vanop Sonos app. Bug ????
Effe aanmelden op Radionomie website, VRT zender taggen, toevoegen aan favorites, daarna terug naar Sonos app, en via Radionomy ->favorites selecteren
Omweg maar werkt wel


radio 2 antwerpen vind ik wel niet op deze 😮
heb op de messenger een bericht gestuurd maar nog niks ontvangen
q music en joe werken nochtans
bij ons gaat in antwerpen zelfs Qmusic niet enkel de nederlandse versie mr niet de belgische
ok, omweg via Radionomy werkt!! toegevoegd op tablet via android. maar kan nog steeds geen functies selecteren bij beheren...
hallo, is er al een oplossing wanneer je bij beheren op de controller geen functies kan selecteren wegens "in grijs", kan het hierboven niet direct lezen. Wil ook terug radio beluisteren wegen gekend probleem en zie nu dat ook andere functies niet meer werken...
Radionomy werkt perfect op Sonos, Alleen zoeken naar VRT zenders lukt niet goed vanop Sonos app. Bug ????
Effe aanmelden op Radionomie website, VRT zender taggen, toevoegen aan favorites, daarna terug naar Sonos app, en via Radionomy ->favorites selecteren
Omweg maar werkt wel
Werkt PERFECT Thanks mate!!

Raar, ik heb radionomy ook kunnen toevoegen aan de muziekservice via mijn pc, maar geen Studio Brussel te vinden?
Werkt PERFECT Thanks mate!!
Reputatie 3
Yup! :)

http://www.radionomy.com/en/radio/StudioBrussel/index

Aangezien het werkt op Radionomy zelf, gaat het wellicht ook als je Radionomy toevoegt aan Sonos als muziekservice.

Hier ook de stream als je er wat aan hebt: http://mp3.streampower.be/stubru-high.mp3
Hallo,

Kan je via Radionomy Studie Brussel beluisteren ? of andere VRT zenders ?
@ Wim L er is vast een reden waarom die SonosTube vraagt om te betalen. Sonos wilt geloof ik niet mensen forceren om te betalen voor hun app. 'k Vind het wel leuk dat het gratis is.

Kwestie de app zelf, het kan zeker, maar dan moet de video gestript worden van de audio. Dan kan er dus ook geen visuele reclame komen, en dat is nou net hoe YouTube geld verdient. No way dat YouTube toelaat om hun content te laten gebruiken door een derde partij zonder reclame, daar verdienen ze niets mee. Misschien als Sonos fel gaat betalen aan YouTube zouden ze samen iets kunnen maken, maar dan wordt dat vast en zeker doorgerekend aan de klant.

Voorlopig opteer ik voor de gratis versie: audio-ingang, ofwel liedjes downloaden/converteren van YouTube en dat toevoegen als muziekbibliotheek.

@xxx Neem aan dat je ook NL kan aangezien je hier post.

Ik vind het heel fijn dat Sonos toelaat om enig welk radiostation te laten toevoegen via PC/MAC. Geweldig, kan je zelfs extra reclame omzeilen! EN het is helemaal gratis! Waarom het niet kan op iOS/Android weet ik niet, maar dat vind ik niet erg want zodra ik het toevoeg op m'n PC werkt het ook op m'n Android phone.

TuneIn is een leuke extra, een verzamelplek voor radiostations als je niet zelf wilt toevoegen of op zoek bent naar iets nieuws. Dat bespaart ons veel werk. Uiteraard kan TuneIn zelf kiezen we ze wel en niet toelaten in hun database, maar dat zie ik niet echt als een probleem. Liever dat dan niets, toch?

Er zijn trouwens ook meerdere waar je voor kan opteren, bijvoorbeeld Radionomy. Soortgelijk aan TuneIn, maar ander bedrijf en dus een andere selectie aan radiostatons. Die kan je als muziekservice toevoegen als je wilt. :)

/fangirl'd.. Ben een blije klant en de suggestie om een radiostation toe te voegen loopt als een gangetje! ^^
Idd Wim, die app is blijkbaar enkel voor apple toestellen, ik gebruik die idd op mijn ipad.
Mijn excuses, dit wist ik niet. Het zal Sonos zelf niet zijn die deze app gemaakt heeft.