Volume normalisatie Spotify Connect.

  • 8 December 2019
  • 10 reacties
  • 459 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij het afspelen via Spotify Connect speelt het ene nummer luider dan het andere.

 

Wanneer zal dat eindelijk een keer opgelost raken?


10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Dit heeft meer te maken met Spotify hun database en hoe ze de nummers daarin hebben opgeslagen.

Het is voor Sonos onmogelijk om als machine na te gaan welk decibel volume er aan nummers zou hangen, om dit ook door Sonos dan te laten aanpassen.

Sonos heeft 1 volume balk, en het zou mooi zijn als alle muziek in het zelfde volume niveau word aangeboden.

Helaas is dit nog niet altijd het geval.

Reputatie 2
Badge

Waarom is volumenormalisatie en crossfade in Spotify app geblokkeerd bij het afspelen via Spotify Connect naar Sonos?

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Omdat de data dan anders binnenkomt waardoor we dat soort waardes niet kunnen aanpassen. Ik raad je aan de Spotify-app in de Sonos-app te gebruiken. Deze is recent upgedate en werkt een stuk beter dan voorheen.

Komaan Sonos, bijna iedereen streamt muziek, ontzettend veel gebruikers werken met afspeellijsten. Spotify zelf heeft een schitterende volume-normalisatiedie bij jullie niet werkt. Blijven jullie echt hangen in de 20e eeuw ?

Badge

Ik irriteer me er ook dood aan! Werkt het dan wel vanuit de Sonos app??

Reputatie 7

Nee, ook niet. Hier is inderdaad vraag naar, maar zoals boven aangegeven lijkt dit een technische horde te zijn..

Intussen zijn we jaren verder - nog steeds geen oplossing ? Waarom heeft spotify een schitterende volume-normalisatie en crossfade en lukt dit maar niet via Sonos?

Reputatie 5
Badge +3

Heb hier zelf echt nog nooit last van gehad, zit er dan echt zoveel verschil in het volume van nummers?

 

Speel eens een nummer uit de jaren 70/80, bijvoorbeeld Kool & The Gang ‘Celebration’ en daarna een hedendaags nummer, bijvoorbeeld Icona Pop ‘I love it’.

In spotify klinkt dit op hetzelfde volume. Speel ik deze spotify-nummers met Sonos af, dan hoor je Kool en zijn Gang zachtjes en is het schrikken van het volume als daarna Icona Pop volgt.

Zelf luister ik vaak naar klassieke muziek. Hieronder een lijstje met allemaal rustige nummers (veelal piano). Als ik enkel in spotify af speel, klinkt dit aangenaam. Open ik dit spotify-lijstje in Sonos dan klinken de nummers uit de linkse kolom luid en zijn de nummers rechts nauwelijks hoorbaar. Heel vervelend dus. 
Spotify zorgt voor een aangename luister-ervaring. Sonos slaagt hier nog steeds niet in.

 

Reputatie 5
Badge +3

Tussen die 2 nummers zit idd best wat volume verschil. Dat was me nog nooit zo opgevallen bij mijn eigen playlisten. 

Reageer