Vraag

vertraging woonkamer - keuken

  • 27 October 2020
  • 4 reacties
  • 701 Bekeken

Beste,

 

Onze keuken grenst aan onze woonkamer met een open doorgang. In onze woonkamer staat er een beam weggericht van de keuken en 2 one's en een sub gericht naar de keuken. Maar wel op 4m afstand van de keuken. Als ik muziek of de tv door beide groepen (ik heb een groep living met de Bram, sub en 2 one's en een keuken-groep met 2 one's in stereo naast elkaar) laat spelen, zit er iets van vertraging op, wat storend is. Hoe zou dit komen? Kan dit door de traagheid van het geluid komen? De one speakers in de living en in de keuken staan in dezelfde richting dus ik vermoed dat dat er voor iets tussen zit? Als dit het geval is, kan ik vertraging op een groep steken om dit te synchroniseren?

Zoniet, bestaat hier een andere oplossing voor?

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

Stephen 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De Beam krijgt het geluid direct van de TV en geeft het geluid via een eigen 5Ghz verbinding snel door aan de surrounds. Hierbij treedt geen vertraging op. Geluid vanuit Sonos zelf (Spotify etc) wordt gebufferd, wat 70ms vertraging oplevert.

Zo gauw je speakers groepeert wordt het TV-geluid dat naar andere speakers al je surround set gaat ook gebufferd omdat het via een 2,4Ghz verbinding of je eigen WiFi loopt. Hieraan valt niet te ontkomen.

Reputatie 5
Badge +3

Belangrijkste vraag.
Speel je gewoon muziek ook via je TV/Beam??

maw moet je TV aanstaan om muziek te luisteren?
Zo ja dan is het antwoord door 106ralley inderdaad kloppend.

Als je de muziek streamt zonder tussenkomst van de tv, dan gaat er iets niet goed.
Dit is over het algemeen gewoon synchroon. ;-)

Beste,

Zonet een gecheckt, en als ik gewoon muziek opleg via spotify bvb (zonder TV), gaat dat inderdaad mooi synchroon. 

Het is enkel als het geluid van de TV aan staat, de beide kamers niet synchroon afspelen. 

De uitleg van het bufferen is duidelijk voor mij, maar ik begrijp niet waarom de one’s van de surround set wel synchroon met de beam afspelen, maar de one’s van de keuken dan niet? 

Reputatie 7
Badge +3

Om het geluid van de tv goed te kunnen verwerken wordt voor max een 5.1 set een eigen netwerk opgezet. Alle andere speakers, die dus in een andere kamer of groep staan, gaan via het gewone netwerk.

Opzich is dit ook wel logisch omdat het in feite een niet natuurlijke weergave van het geluid is. De soundbar zorgt voor doorgifte aan de sub en de 2 surrounds, alle extra speakers zijn niet standaard 5.1 en worden dus op een andere wijze aangestuurd omdat de soundbar hier geen raad mee weet. Dit zorgt voor de vertraging.