Vraag

Verschillende spotify accounts op één sonos systeem

  • 26 October 2021
  • 4 reacties
  • 2723 Bekeken

Hallo,

Dit onderwerp lijkt al een paar keer gepasseerd te zijn, maar ik krijg nergens een werkend antwoord te zien.

Het gaat om het volgende:

Ik heb een sonossysteem en daar kun je met één sonosaccount op inloggen. Daarnaast heb ik een spotify family account met verschillende subaccounts. Om spotify aan sonos te kunnen koppelen, MOET je ingelogd zijn op je sonosaccount. Tot zover geen probleem; ik kan mijn eigen spotify account moeiteloos toevoegen.

Nu wil ik hetzelfde doen in de sonosapp van mijn vrouw. Ik MOET dus eerst inloggen op het sonosaccount. Vervolgens voeg ik haar spotify account toe; geen probleem. Echter als ik vervolgens mijn sonosapp open en naar spotify ga, dan is haar spotify account bij mij ingesteld.

Er gaat ergens iets niet goed, maar waar?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Uiteindelijk zelf opgelost. Blijkt dat je sonos op je PC moet installeren en dan kun moeiteloos meerdere verschillende spotifyaccounts toevoegen. Dan verschijnt in de sonosapp ook de mogelijkheid om te switchen tussen spotifyaccount.

Reputatie 7

Dat kan in de app ook: als je op jouw telefoon jouw Spotify account als voorkeur instelt.

Kies bij de muziekservices in de Sonos app voor Spotify en kies voor jouw account in het afrolmenuutje linksboven in het scherm.

Klopt 106rallye, maar je kunt vanuit de app niet meerdere spotify accounts toevoegen (althans bij mij niet :-)) Dan blijft de app maar steeds naar dezelfde spotify account gaan en kun je de inlog niet wijzigen. Vanuit de PC kan dat wel, omdat je dan het inlogscherm kunt aanpassen.

Reputatie 7

Vreemd. Ik heb er op mijn telefoon vier toegevoegd. Werkt prima (iPhone).

Mogelijk heb je een te oude OS-versie op de telefoons? Die verliezen eerst functie en worden naar verloop van tijd helemaal functieloos.

Zie https://support.sonos.com/s/article/4875?language=nl_NL