Verborgen knop bij zoekresultaat toont alles?

  • 9 December 2021
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 2

De android app heeft in de nl_NL userinterface bij het zoekresultaat een verborgen knop die wel superhandig is.

Dit is de workflow:

  • Zoek in de muziekbibliotheek bijvoorbeeld naar een album, zoekwoord "Hitzone". 
  • Sonos App laat de top 3 zien, en als je het toetsenbord verbergt een paar meer.
  • Via een verborgen knop kan de HELE lijst getoond worden.

Waar zit die knop?

Enkele versies terug stond er bij het zoekresultaat rechtsboven een knop “Overal zoeken”. Dat is boven de > van het eerste zoekresultaat. Die knop is er nog en je kunt er ook op drukken, alleen is de tekst niet te zien. Waarschijnlijk door een onbrekende vertaling. Als het goed is gegaan staat er “<Overal zoeken”.

 

Zie afbeelding.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Waarom zou je niet gewoon in één keer alles laten zien?

Reputatie 7
Badge +3

Geen idee wat de topicstarter hiermee wil aangeven, maar alles in één keer laten zien zoals @106rallye aangeeft kan volgens mij niet.

In het verleden stond er rechts een symbool (weet niet meer wat, maar ik dacht 3 puntjes) om meer weer te geven, nu staat er gewoon achter, in dit geval “muziekbibliotheek”, een pijltje naar rechts. Je kan gewoon op de hele lijn klikken om meer weer te geven.

Reputatie 7

Op zich wel een goede tip, maar volgens mij kun je gewoon overal op de bovenste regel klikken, hetgeen wordt aangegeven door het pijltje achter het woord “muziekbibliotheek”.

Ik heb het op mijn iPad geprobeerd en dan ziet het het er zo uit (bij Spotify - ik heb geen muziekbibliotheek op Sonos):
 


Mijn vraag voor Sonos blijft staan (maar ik erger mij daar ook op sommige websites aan): waarom laat je niet meteen alles zien.

Reputatie 7
Badge +3

Ik geef dat ook aan dat de hele regel gebruikt kan worden.
Persoonlijk vind ik dit wel een goede methode met dat doorklikken voor meer inhoud. Meestal heb je meerdere muziekdiensten actief, je krijgt dan een selectie van wat er gevonden wordt per muziekdienst, waarna je de diepte ingaat. In all3 andere gevallen zou het ellenlang scrollen worden. 

Overigens zou het kunnen dat @BennoJansen een punt heeft omdat wij beiden met iOS werken en hij heeft het over Android. Ik kan dit niet controleren, maar indien klopt wat hij aangeeft dan zou dat mogelijk op een programmeerfout wijzen en is het niet een verborgen knop. 

Reputatie 2

Kennelijk staat het pijlpuntje > voor doorklikken/meer. Dat je bij de zoekresultaten ergens op moet drukken om meer resultaten te krijgen vind ik bijzonder vreemd en niet intuitief. Dat moet beter kunnen. Bij de regels in het resultaat, dus artiest, album etc. is het goed verdedigbaar. 

Vreemd vind ik ook dat er wel “< Overal zoeken” komt te staan. Dat zou een perfecte plek zijn voor het knopje om meer resultaat te laten zien.

 

Ik denk dat ik niet de enige ben die hierdoor verrast is. Er zijn genoeg topics te vinden over het “ontbreken” van bepaald resultaat in de zoekresultatenlijst.

 

Dat er een beperking is op het aantal regels in het zoekresultaat is begrijpelijk om performance redenen. In theorie zouden er 65000 regels uit de muziekbibliotheek getoond kunnen worden. Teveel, terwijl 3 veel te weinig is. 100 was een beter aantal geweest denk ik. Om het voorbeeld aan te houden, zoekwoord “Hitzone” heeft al 124 regels resultaat.