Beantwoord

verbinding valt steeds weg spotify

  • 30 June 2019
  • 5 reacties
  • 2493 Bekeken

Hallo,

onze sonos valt vaak stil of springt over na een ander nummer. Ook is het vaak niet mogelijk om via de app verbinding met de playbar te maken. Weet iemand de oplossing? We wonen op een appartement 50m2 met een extra ziggo router (alles op hetzelfde netwerk) waarbij het signaal overal verder goed is

groet,
thijs
icon

Beste antwoord door Tim S 2 July 2019, 10:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Meestal raden we in de wat grotere huishoudens, waar dus ook wifi versterkers aanwezig moeten zijn voor de verschillende apparatuur, om voor Sonos op Sonos-wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.
Elke speaker zal dan als wifi-versterker werken voor dit eigen Sonos-net wat word opgezet.
Zie ook graag onze Community Post welke hier diepere uitleg over geeft.

Uiteraard zie ik ook graag een diagnose tegemoet, om te zien hoe alles erbij staat.
Het kan als ik zie dat Sonos op wifi versterkers verspreid aangesloten zie, dat ik moet refereren aan wat ik hierboven beschreven heb, maar mogelijk dat er ook iets anders aan de hand is, wat we graag voor je onderzoeken.
Zie het bevestigings nummer van de diagnose graag tegemoet.
We hebben geen groot huishouden. Echter omdat de internetaansluiting in de meterkast hang heb ik een losse router in de woonkamer gezet. Sindsdien is de uitval van de muziek wel minder, maar het komt soms nog steeds voor.

Het diagnosenummer is 2083670194
Reputatie 7
Badge +2
Je Sonos staat in contact met "Catshuis" wat afkomstig is van de Technicolor modem.
Mocht de extra router een andere wifi in de lucht brengen, dan wil je de Sonos deze eerst inleren alvorens deze er gebruik van kan maken.
Weet wel dat je dit alleen wilt doen, als de extra router met ethernet kabel zit aangesloten op de eerste modem/router, dus liever niet dat deze een draadloos signaal oppakt en doorzet, maar wel echt bekabeld verbonden zit met de modem.
Zie graag de volgende Community Post voor het inleren van die nieuwe wifi aan Sonos.
De extra router heeft dezelfde naam als de Technicolor modem: beiden Catshuis met hetzelfde wachtwoord. De router is via een kabel verbonden met de modem. Heeft het dan nog zin om de wifi opnieuw in te leren?

Anders kijk ik het nog even aan, het lijkt er op alsof e.e.a. nu beter werkt.
Reputatie 7
Badge +2
In principe is dit iets wat we liever niet zien in een huishouden waar Sonos zou draaien.
Dit geeft Sonos de mogelijkheid tot schakelen, de ene keer is de modem een betere verbinding, de andere keer de wifi-versterker.
Als Sonos gaat schakelen tussen de 2, zal je muziek kunnen uitvallen en/of mogelijk zou de kamer volledig uit de app verdwijnen, om hopelijke ook weer te verschijnen.
Dat is wel een situatie waarin je weer op Play moet drukken om de muziek te starten.
Ook zullen er problemen zijn als je meerdere Sonos in huis hebt, waarin ze in een groep muziek zouden afspelen, maar de ene speaker met de ene antenne in contact staat en de andere kamer met de andere antenne.
Het verbinden van Sonos met verschillende wifi punten is niet alleen bepalend aan afstand, als de antennes van een verder staande antenne het beter doet, kan het dat Sonos met die antenne gaat praten dan diegene die dichter bij zijn positie zou staan.

Wil je verzoeken ook de volgende Community Post door te lezen welke hier een uitleg over geeft.
Je zou kunnen testen of er problemen aanwezig zijn, of dat er juist geen problemen meer ervaren worden, door het draadloos kanaal van beide routers/wifis op het zelfde draadloos kanaal te zetten.
We zijn aan het onderzoeken of we mesh-netwerken en dergelijke kunnen ondersteunen, het enige vereiste op het moment is dat alle wifi punten dan wel op het zelfde draadloos kanaal staan.
Toch als er problemen ontstaan, of problemen blijven bestaan, zullen we aan de boven liggende community post refereren met mogelijk het verzoek op Sonos-wifi over te stappen.

Een andere optie is om de wifi naam van de extra router een andere wifi-naam te geven, en daarna Sonos deze nieuwe naam in te leren zoals beschreven staat op het volgende topic.
Bij het veranderen, zal Sonos een andere naam in zich krijgen, van de antenne die mogelijk dichter bij staat en hopelijk stabieler zal draaien.
Sonos kan dan niet met de modem communiceren, omdat die nog zijn oude wifi-naam in de lucht drukt.