Beantwoord

Verbinding met Spotify verbroken


Sinds een week is er geen verbinding meer met spotify. Daarvoor nooit problemen. Nu komt er helemaal niets meer door. Alles opnieuw opgestart, router, apps, speakers, spotify opnieuw geautoriseerd, spotify account verwijderd uit Sonos, daarna weer toegevoegd. Niets helpt. Graag hulp

icon

Beste antwoord door HansAmmerlaan 3 June 2021, 12:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

18 Reacties

Reputatie 7

Heb je ook bij bijvoorbeeld TuneIn last? Of alleen bij Spotify?

TuneIn doet het wel gewoon goed

Reputatie 7

Dan lijkt het specifiek om de verbinding Sonos/Spotify te gaan, waarbij je de voor de hand liggende zaken al geprobeerd hebt. Toch maar eens bellen met Sonos?

Gechat met de technische dienst van Sonos en daarmee het probleem kunnen oplossen.

Badge +1

hoe is het dan opgelost??? ik heb hier al een paar weken ook problemen met spotify. altijd maar ‘verbinding verbroken of nummer niet juist gecodeerd. Er is hier niets aan de opstelling of installatie verandert. Ik heb alles al opnieuw opgestart (verschillende keren) en niets helpt. het is alleen spotify. Deezer werkt prima.

Diagnose nummers :

674666898

780064804

655065457

Ik moet zeggen  dat ik helemaal niet tevreden ben over sonos. Ik zit hier uren te verprutsen om een oplossing te vinden. 

Reputatie 7

Je kunt niet zeggen dat er “niets veranderd” is. Sonos loopt via een draadloze verbinding en een nieuwe router bij je buurman kan invloed hebben op jouw devices. Dan ligt het dus niet aan Sonos.

Je zegt “alles” opnieuw te hebben opgestart. Ook je router? Mocht je van het forum hulp willen (hoewel ik geen vraag lees in je bericht) dan moet je eerst meer over je installatie vermelden: welke devices, hoe aangesloten, hoe zie je wifinetwerk eruit? Weet ook dat alleen Sonos iets met diagnoses kan - en dat ze alleen bij direct contact (chat of telefoon) naar de diagnose kijken. Mocht je inderdaad het gevoel hebben “alles” al gedaan te hebben, dan zou ik eens direct contact met ze opnemen in plaats van langer zelf te “prutsen”.

 

Badge +1

mijn dichtsbijzijnde buur woont meer dan 100 meter hiervan. Hier in huis zijn geen nieuwe installaties of verbindingen aangebracht, dus ik kan wel zeggen ‘er is niets veranderd”.  Alles al (meerdere malen) heropgestart inclusief router. de vraag is dus : hoe komt het dat de verbinding met spotify altijd maar wordt verbroken? om de zoveel tracks ‘nummer niet juist gecodeerd’, ‘verbinding met spotify verbroken’

Reputatie 7

Dus ga je nu contact opnemen met Sonos?

Badge +1

 

Live-chat

Er zijn geen medewerkers beschikbaar om te chatten.

Bel ons op 0800-64 444

maandag tot vrijdag 10:00 - 18:00 CET

Reputatie 7
Badge +3

Dan weet je dus wat je te doen staat. 

Badge +1

Dit is blijkbaar een gekend en redelijk vaak voorkomend probleem tussen sonos en spotify. Bij Deezer, mixcloud, tuneln, eigen Nas is er geen enkel probleem, dus het ligt niet aan mijn opstelling of wat dan ook van mijn systeem.

 Ik begrijp echt niet dat het voor sonos zo moeilijk is om hiervoor een degelijke oplossing te vinden en die duidelijk te communiceren. De helpforums van sonos zijn gewoon chaotisch en compleet onoverzichtelijk.

 Van een gekend probleem moet er maar 1 en slechts 1 oplossing onmiddellijk te vinden zijn zonder dat je je door honderden berichten moet worstelen om uiteindelijk toch nog uit te komen bij ‘neem contact op…’. En als je dat dan doet, hang je daar nog een aantal uren aan de lijn om al je producten nog maar eens in en uit te schakelen en in alle mogelijke combinaties te verbinden, router heropstarten, DNS server aanpassen naar google,…

Ik heb geen tijd (en al helemaal geen zin) om heel dat nutteloze  circus te ondergaan, terwijl het duidelijk is dat het probleem bij sonos ligt!

Reputatie 7

Of bij Spotify. Of toch bij jou. Of je internetprovider. Punt is dat niet iedereen het probleem heeft. Mogelijk zijn er dan verschillende factoren in het spel; zo werkt Spotify bij mij prima.

Maar goed. Jij wilt geen tijd meer steken in een gesprek met de enige die je kan helpen - die dus niet weet dat je een probleem hebt.
Ook goed.

Badge +1

Neen, niet iedereen heeft dit probleem, maar blijkbaar toch genoeg gebruikers. Google maar “sonos spotify nummer niet juist gecodeerd” en je krijgt al een hele waslijst waarin je dan nog naar hartelust kan doorklikken (en dat zijn nog maar enkel de Nederlandstalige resultaten :) ). En topantwoord van toch al een jaar geleden :” Contact gehad met een Support medewerker van Sonos, blijkt dat dit een bekend probleem is met Spotify en dat hieraan gewerkt wordt.

Heel hard wordt er precies niet aan gewerkt… Je krijgt zelfs geen stand van zaken mee, en je kan enkel maar altijd maar opnieuw hetzelfde probleem signaleren…

Spotify werkte bij mij ook prima tot voor een paar weken. En er is hier helemaal niets,  maar dan ook niets aan de installatie veranderd, of geen andere apparaten bijgekomen. En zoals ik al zei : van de buren kan het ook niet komen.

Dus punt is niet dat niet iedereen dat probleem heeft, maar blijkbaar toch vele gebruikers en dat er niets aan gedaan wordt.

En ivm je laatste opmerking dat ik geen tijd steken in een gesprek met de enige die mij zou kunnen helpen : ik heb in het verleden al contact opgenomen ivm een defecte speaker : het was overduidelijk dat de speaker defect was, maar ik moest hier eerst alle mogelijke combinaties eens uitproberen van die speaker koppelen aan een andere, alle speakers eens op een andere plaats zetten…Op een bepaald moment dacht ik dat er verborgen camera in ‘t spel was. ik ben daar toen meer dan 2 uur bezig geweest terwijl het van in’t begin duidelijk was dat de speaker niet werkte. Dus neen, daar heb ik geen tijd voor.

 

Reputatie 7

Je hebt een vervelend probleem, maar ik vind dat je te snel conclusies trekt dat Sonos niets doet en dat je op basis van een slechte ervaring niet meer wilt bellen begrijp ik ook niet. Maar dat is jouw keuze. De vraag is voor mij dan wel waarom je het forum er dan nog mee zou willen bezwaren, maar ook dat staat je vrij.

  1. Niemand behalve Sonos kan zien of dat hetzelfde probleem is waar een jaar geleden zo hard aan gewerkt werd. Dat er niet hard gewerkt zou worden, weet je niet. Je weet enkel dat jij mogelijk dit probleem hebt (want dezelfde foutmelding).
  1. Je hebt in het verleden een vervelende ervaring gehad met Sonos. Vanuit Sonos kan ik me wel enigszins voorstellen dat men zaken wil checken - de helft van de mensen die belt komt waarschijnlijk  niet verder dan “hij doet ut nie”. Als je wel verstand van zaken hebt zou men dat op moeten pikken, jammer genoeg lijkt dat hier niet gebeurd.

Dat je vervolgens geen tijd meer in een oplossing wilt steken die in ieder geval wat mij betreft last resort is, is prima. Maar ik blijf dat jammer vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Het lastige van googelen is ook dat er heel veel oude ellende tussen zit waar wel degelijk hard aan is gewerkt. Ik meen mij een probleem te herinneren waarbij de serververbindingen door Spotify waren veranderd waardoor de weg die genomen moest worden via allerlei omwegen liep en wat voor ellende bij Sonos zorgde. Dit moest samen met Spotify opgelost worden en hier kan je Sonos niets verwijten.

Zelf gebruik is Deezer, waarbij ik nog nooit een hapering heb ervaren. Ook lees ik niets over problemen met Deezer, maar dat zal mogelijk weerkomen omdat er mogelijk veel minder Deezer gebruikers zijn in combi met Sonos.

Feit blijft dat ieder probleem opzich staat en dat de oplossing in heel veel gevallen toch lokaal gezocht moet worden. Is daar alles gedaan of kom je er zelf niet uit (ook niet met eventuele tips vanuit dit Forum) dan is de weg naar Sonos de enige die overblijft. En zoals je hebt kunnen lezen is @HansAmmerlaan kennelijk prima geholpen.

Badge +1

Wat je hier nu aanhaalt (“niemand behalve sonos….”) bewijst nu juist 1 van mijn bezwaren : Waarom moet je voor de oplossing van een probleem waar meerdere gebruikers last van hebben, het halve sonosforum afschuimen? Om dan uiteindelijk nog geen afdoend antwoord te vinden.Men komt nooit verder dan schakel eens alles aan en uit...

 Als men er dan echt zo hard aan gewerkt heeft en een oplossing gevonden, kan men dat dan nergens communiceren? of is dit staatsgeheim?

“niemand behalve sonos kan zien of dat hetzelfde probleem is waar een jaar geleden zo hard aan gewerkt werd.” Waar zijn de resultaten dan? dan kan ik dat tenminste eens proberen en zo bepalen of dat hetzelfde probleem is?

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem is dus waarschijnlijk dat in heel veel gevallen de situatie van het probleem niet te vergelijken is. Ieder netwerk is anders, ieder huis is anders, iedere opstelling is anders. Zo kan er een apparaat, welke niet verwacht, staat te storen op je Sonosverbinding. Niemand kan dat zien, behalve Sonos middels het uitlezen van de diagnose. 
Wanneer je via dit forum geholpen wilt worden dan zal je veel informatie moeten delen over hoe je netwerk eruitziet en wat voor apparatuur je hebt en hoe dit aangesloten is e.d.  Mocht je geholpen willen worden via Sonos en staan de helpdesk tijden je niet aan dan kan je uitwijken naar de Engelstalige helpdesk. Kortom, er is vanalles mogelijk.

Wanneer je dit alles niet ziet zitten dan kan je altijd nog terug naar een receiver en bedrade speakers. 

Vanochtend ook een aantal uren weer geen verbinding met Spotify…. zucht. Het systeem leek nu vanzelf wel weer te functioneren - even. Nummers worden alweer afgebroken en nu zelfs geen melding meer dat er geen verbinding is.. Ik was altijd bij XS4all, had nooit gedoe. Sinds het KPN is geworden zijn er regelmatig problemen met de verbinding. Ik ben niet supertechnisch en weet niet of er een relatie ligt maar toevallig is het wel.