Beantwoord

Verbinding met spotify valt weg


Badge
Na een aantal optimalisatie slagen gemaakt te hebben heb ik nog steeds last van het wegvallen van spotify. Kunnen jullie kijken wat er nu aan de hand is? Diagnose nr: 47807087. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Ryan A 8 April 2019, 10:30

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

bedankt voor de reactie. Fijn dat de oorzaak van dit probleem onderzocht gaat worden!

Je kan het emailadres wat aan dit account is gekoppeld gebruiken.

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Dank je voor de diagnoses. Sinds enkele dagen zijn we een probleem aan het onderzoeken dat dit veroorzaakt. Momenteel kan ik geen oplossing bieden, afhankelijk van waar het probleem bij Sonos, Spotify of mogelijk een derde partij ligt moet dit eerst worden opgelost. Graag zou ik je emailadres gebruiken om een case in ons systeem aan te maken zodat ik je diagnose kan indienen aan het team die dit onderzoekt. Kan ik hiervoor het emailadres gebruiken dat je hier op het forum gebruikt?

helaas, een router tussen plaatsen helpt niet.

ik heb de Ziggo ConnectBox in "Bridge mode”gezet en een TP-link AC2300 Wifi router aangesloten. Vervolgens de SONOS Boost bedraad aangesloten op de AC2300. op de AC2300 de DNS ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Vervolgens alle apparatuur uit en ingeschakeld.

bij SONOS verschillende kanalen geprobeerd maar bij alle 3 kanalen treedt de foutmelding op. voor elk kanaal diagnose doorgestuurd:

1: 1254861562

11: 1218093303

6: 2121026494

 

Daarna voor de zekerheid alle apparaten nogmaals uit en ingeschakeld, zonder resultaat, diagnosenr. 184279152. (foutmelding 2x vlak achter elkaar).

kunt u zien of de DNS goed is ingesteld voor het SONOS systeem?

 

wederom bedankt!

 

Reputatie 5
Badge +3

Mijn excuses, ik heb je bericht niet goed gelezen. Het is mogelijk op sommige apparaten ze hun eigen DNS toe te wijzen, dit zal niks aanpassen voor andere apparaten in je netwerk. DNS aanpassen op je telefoon of PC gaat niks voor Sonos aanpassen.

DNS is als een telefoonboek en net zoals dat mensen kunnen verhuizen kunnen locaties op het internet ook veranderen. Stel je zou dan iemand bellen en je krijgt te horen dat ie is verhuist en diens persoon nieuwe nummer zou bellen is dat een vertraging, en dat zie ik nu ook in je diagnose met de DNS gebeuren en helaas geven vertragingen nou eenmaal problemen met netwerkapparaten. Heb je nog een andere router staan dan die van Ziggo? Het is mogelijk om de Ziggo router puur als doorgeefluik in te stellen (Bridge mode) en dat een andere router het daadwerkelijk ‘routing’ doet (bepalen welke data naar welk apparaat moet). Op die router kun je dan de DNS aanpassen.

ik heb een Ziggo Connect Box (ch7465lg-zg). Hierop kan helaas het DNS niet worden ingesteld.

ik heb wel de DNS voor de netwerkadapter van mijn (Windows 10) PC op 8.8.8.8 ingesteld, maar aangezien het SONOS systeem via een BOOST werkt heeft dat (besef ik me nu) natuurlijk geen zin.

is er een andere manier om de DNS voor de BOOST in te stellen?

ik heb geen verstand van DNS, maar ik vind het wel vreemd dat dit probleem pas recentelijk is op gaan treden. ik gebruik dit systeem in deze samenstelling al geruime tijd zonder problemen. als het aan de DNS ligt, dan zou het probleem toch al veel eerder opgetreden moeten zijn?

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie in de diagnose dat de speakers nog niet de DNS hebben overgenomen terwijl ze wel uit en aan zijn geweest. Ik heb een enkele keer gehad dat ik een instelling moest aanpassen en dat het niet werd opgeslagen, onder meer in Ziggo routers. Om die reden herlaad ik altijd een pagina in een router nadat ik een wijziging heb gedaan. Zou je voor de zekerheid in je router de DNS nogmaals willen controleren?

Bedankt voor de snelle reactie!

ik heb via adapter instellingen /netwerk instellingen van windows 10 → de DNS ingesteld op 8.8.8.8 & 8.8.4.4. Op de Ziggo wifimodem zelf kunnen deze instellingen niet worden aangepast.

Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Ik heb ook verschillende wifi kanalen geprobeerd in de Sonos instellingen maar dat helpt ook niet. (zowel kanaal 1, 6 & 11 zijn niet door de Wifi modem zelf in gebruik).

Ik krijg nu ook de melding "kan nummer … niet afspelen, deze is niet goed gecodeerd” deze melding treedt op aan einde van nummer wat daarvoor in wachtrij staat (dat nummer speelt door), het nummer van de foutmelding wordt overgeslagen en het nummer daarna in wachtrij wordt afgespeeld.

Er zijn verschillende diagnoses ingestuurd:

kanaal 11: 187955264 (hier trad ook de “niet goed gecodeerd” foutmelding op)

kanaal 1: 785706341

kanaal 1 (andere UTP kabel): 33384144 (verbinding verbroken en fout gecodeerd foutmelding binnen 20 min.)

na de laatste “fout gecodeerd foutmelding”  is de “verbinding verbroken” foutmelding voor minstens 45 min. niet meer opgetreden bij dezelfde wachtrij. na het vervangen van de wachtrij trad de foutmelding na 4 min (!) opnieuw op. (diagnose 924279135)

bedankt voor de hulp!

Reputatie 5
Badge +3

Ik zie dat het systeem een soms vertraging heeft om met het internet te verbinden. Dit komt meestal door foutieve DNS-instellingen in je router. Ik raad aan om in te loggen in je router en de DNS aan te passen naar 8.8.8.8 en als er een tweede veld is kun je hier 8.8.4.4 invullen. Dit is de DNS-server van Google en werkt uitermate goed. Zet hierna al je Sonos-producten uit en aan evenals de router zelf.

DNS is een soort van telefoonboek voor het internet, wanneer je een website (of muziekdienst) opvraagt moet je router van de DNS-server het juiste plekje op het internet vinden om mee te verbinden. Verouderde DNS-instellingen verwijzen dan naar een verouderde plek en dat zorgt voor vertraging.

goedemiddag,

ik heb een vergelijkbaar probleem.

Bij mij is de SONOS boost direct (bekabeld) aangesloten op het modem. Regelmatig valt de verbinding met Spotify voor ±1 sec. weg en wordt dus vrijwel direct weer hersteld.

Op de boost zijn 2x play 5 (stereopaar) & 2x play 3 (los van elkaar) aangesloten. ik heb hier op alle apparaten last van.

ik heb het modem en de SONOS Boost al opnieuw opgestart maar het probleem blijft zich voordoen.

ik heb zojuist diagnostische info doorgestuurd, enkele minuten nadat de verbinding werd verbroken.

het bevestigingsnummer is 2031890368.

 

Alvast hartelijk dank voor uw reactie!

Reputatie 5
Badge +2
De diagnose laat was DNS fouten zien. Is de Boost direct op de router aangesloten of is deze bekabeld via een ander apparaat naar de router? Herstart de router en alle Sonos producten incl. de Boost en probeer het afspelen daarna weer. Als het nog steeds niet werkt, vervang dan de ethernetkabel.