Beantwoord

Twee gescheiden omgevingen maken


Ik wil 2 gescheiden omgevingen maken. Gebruikers mogen alleen in de eigen omgeving gebruik maken van het spotify account en de sonos boxjes die bij hun omgeving horen. Streaming gebeurd op 1 ziggo account. Hoe doe ik dat ? Spotify family.
icon

Beste antwoord door Tim S 13 April 2018, 10:16

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dit is inderdaad een interessante optie maar volgens mij wordt zoiets niet ondersteund, Alle Spotify accounts zijn zichtbaar en te gebruiken op het Sonos systeem. Er is geen gebruikersbeheer binnen Sonos. Ik heb wel eens eerdere discussies op de forums gezien hierover en ook over een soort van 'party mode' waarin anderen in huis met beperkingen het systeem kunnen gebruiken. Volgens mij is daar (helaas) nooit iets mee gedaan door Sonos.
Dank je Eddie, zou het ook kunnen als ik per groep een eigen bridge gebruik ?
Reputatie 6
Badge +3
Nee dat gaat het niet brengen, de bridge heeft enkel als functie om je draadloze Sonos netwerk te versterken. Het Sonos systeem binnen een huishouden is volledig toegankelijk voor alle personen die toegang hebben tot het (wifi) netwerk. Je kunt er geen beperkingen op leggen.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos kan opgezet worden dat er 2 huishoudens op 1 wifi verbinden, dan heb je wel 2 of meer controllers nodig die ieder hun eigen huishouden besturen.
Je zou dus via telefoon 1, een x aantal speakers kunnen opzetten.
Om vanuit telefoon 2, een nieuwe installatie op te zetten, met eigen registratie (kan zelfde email zijn), waar een ander deel Sonos speakers aan gekoppeld worden.
Deze 2 huishoudens zullen elkaar niet zien, hier zul je dan 2 verschillende Spotify abonnementen voor nodig moeten hebben.
Spotify staat immers toe maar op 1 apparaat (Sonos-huishouden) muziek af te spelen.
Dus dit zou dan een overweging kunnen zijn een Spotify Family abonnement af te sluiten, zodat gebruikersnaam 1 op huishouden 1 word geplaatst, en gebruikersnaam 2 op huishouden 2 word geplaatst.
Mocht een 3e telefoon op de wifi inloggen, en drukken op de knop "bestaand systeem aansluiten" dan zal de telefoon 2 huishoudens vinden op deze wifi, en vragen op de knoppen te drukken van de Sonos.
Het ligt er dan aan welk huishouden je op de telefoon ziet verschijnen, liggende aan op welke speaker je drukt die zich in huishouden 1 of 2 bevind.
Dankj TimS, dat ga ik zeker proberen. Wat ik juist niet wil is dat de groepen bescikbaar zijn bij alle gebruikers (phones). Is dat af te schermen ? Bv als je lid bent van 1, niet zomaar op 2 bij de muziekkeuze gan manipuleren ?
Reputatie 7
Badge +2
2 huishoudens op 1 wifi houd in dat deze 2 elkaar niet zullen zien, en dus ook niet gegroepeerd kunnen worden.

Hallo

Ik heb boven een sonos speaker staan die te ver weg staat van de router.
Ik dacht boven een 2e router neer te zetten, maar vrees dat dat niet werkt want ik blijf maar 1 netwerk zien.

Hoe moet ik dit oplossen?

Hartelijk dank
Arthur

Reputatie 7

Je moet iets meer uitleggen. Hoezo een tweede router? Geen switch of access point? Hoe is die tweede router ingesteld? Zelfde netwerknaam een wachtwoord? Hoe “zie” je een netwerk (of niet)?

AHa…..OK. AParte situatie hier in Frankrijk

Ik zit met internet bij Orange en die levert de zgn “livebox” (Het modem)
Daar zit 1 losse router aan vast (accespoint) die noemen we nu even NR 1

Vervolgens heb ik 4 internetkabels in NR 1 geprikt die aan het einde weer een router hebben (die als accespoint werken, we wonen groot……..camping en appartementen en muren van 60 cm dik, vandaar)

Die hebben dus zeg maar NR 2-3-4-5 en die staan op verschillende lokaties op ons terrein zodat ze bijna overal wifi hebben

De NR 1 staat beneden in de woonkamer en daar zitten de 2 Sonos speakers op van woonkamer en keuken

Boven heb ik nu een 3e speaker. NR 3 heb ik nu boven neergezet en ik had gehoopt dat ik die met de 3e sonos speaker kon verbinden, omdat de speaker het signaal van NR 1 (beneden)  net wel net niet opvangt.

Als je wifi wilt gebruiken bij ons dan zie je dus op je telefoon “livebox” en “NR 1-2-3-4-5” als keuze

Reputatie 7

Als je een router en verschillende acess points hebt, komen ze uiteindelijk samen in de router. Dan zou je je derde speaker moeten kunnen verbinden met het access point NR 3 en de speaker moet dan via het ap en de router de andere speakers kunnen zien. Waar gaat het dan mis?

Ik heb de speaker al gereset. Maar zodra ik dan “product toevoegen” doe kiest hij automatisch accespoint NR 1

Ik kan zelf niets anders kiezen of toevoegen

Ik wil hem ook wel uit het systeem verwijderen, maar weet niet hoe dat moet.
Als ik dan weer opnieuw begin en in/via de app de speaker ga toevoegen, zou ik dan de andere accesspoints moeten zien?

Reputatie 7

Ik zou NR 1 dan even uitzetten.