Beantwoord

tunein valt telkens weg

  • 12 August 2019
  • 7 reacties
  • 1152 Bekeken

De TuneIn valt elke dag zomaar een paar keer weg, en duurt minute voordat hij het weer don't.
Diagnosenummer is : 1484288330
icon

Beste antwoord door Tim S 13 August 2019, 13:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De wifi verbinding ziet er perfect uit.
Het heeft daarom te maken met het netwerk, de internet verbinding, of het radio station zelf.
Zie dat data niet goed aankomt, waarin Sonos niet precies weet wat deze moet afspelen, ook zie ik meldingen dat de server niet goed te benaderen is.
Ervaar je dit probleem ook met andere radio stations? of alleen op Radio Continu?

Hallo,

Hier valt ook regelmatig de internetradio uit.

Ik heb al verschillende muziekservices getest : tuninn, my tuner radio, radioplayer.

Telkens valt de radio meerdere keren per dag weg. Ik gebruik hiervoor onze play5 en speel Studio Brussel af al gebeurd dit ook bij Q-music.

Ondertussende wifi uitgeschakeld op de play5 en deze is nu bedraad aangesloten via powerlan van Devolo : nog steeds hetzelfde resultaat.

Ik heb een diagnose gedaan met bevestigingsnr : 1370579585

Geen idee wat het probleem is maar wel heel lastig.

Reputatie 7
Badge +2

Devolo’s of andere apparatuur die via EoP (ethernet over power) werkt ondersteunen we helaas niet.

Stroom is niet gemaakt om data over te transporteren, uiteraard heel mooi als het wel zou werken, maar vanuit het moment dat we horen dat er problemen mee zijn, zullen we je verzoeken het via ethernet te verbinden.

Zo ongeveer na een half uur valt de verbinding van de beam weg. Beam is met een lan kabel aangesloten op de router. 

Verbinding valt weg bij tunein en muziek afspelen via desktop. 

 

Microfoon werkt ook niet meer 

 

bevestigingsnummer is: 412451552.

Reputatie 4
Badge +3

Hey Martin,

Bedankt voor het sturen van de diagnose.

In de diagnose zie ik dat de Beam regelmatig overschakeld naar TV geluid, wellicht dat dit de problemen veroorzaakt.

Heb je het probleem ook wanneer je TV uitstaat?

Op dit moment is er geen spraak dienst toegevoegd aan je Beam, daarom zal de microfoon ook niet reageren.

Als je Google Assistant opnieuw toevoegt zou dit ook weer moeten werken.

Badge

De TuneIn valt elke dag zomaar een paar keer weg, en duurt minute voordat hij het weer don't.
Diagnosenummer is : 1484288330

Hier ook bij 538, als je andere zender kiest doet hij het weer diagnosenummer 724336004

Reputatie 4
Badge +3

Hey Gappie,

Sorry voor de late reply.

Staat je Beam rechtstreeks op je router aangesloten, of staat deze op je Horizon box aangesloten?

Soms duurt het meer dan 10.000ms om verbinding te maken met de TuneIn servers.

Heb je de mogelijkheid om het eens te testen met de Beam rechtstreeks aangesloten op je Ziggo connectbox