Vraag

TuneIn problemen

  • 1 March 2018
  • 5 reacties
  • 3992 Bekeken

Badge
TuneIn - kan radiostation niet afspelen
Ik kan geen enkel radiostation meer beluisteren via Sonos. Andere kanalen zoals bvb Spotify werken wel. Wifi-verbinding is intact en alles werkte ervoor zonder problemen. TuneIn werkt wel via pc dus het probleem moet ergens bij Sonos liggen? Iemand een idee wat ik kan uitproberen? Alvast bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dank je voor de diagnose. Hieruit maak ik op dat alle speakers last hebben om de data goed te ontvangen. Dit lijkt te komen omdat op WiFi-kanaal 1 (waar Sonos ook op werkt) veel gebruikt wordt in je omgeving. 

 

Ik zou je aanraden om Sonos aan te passen naar een ander kanaal maar ik zie dat ook kanaal 6 & 11 al druk in gebruik is bij je. Als test wil ik het toch proberen. Dit doe je in de Sonos-app. Via de Instellingen > Systeem > Netwerk > Sonosnet kanaal. Test kanaal 6 & 11.

Ik heb ook regelmatig problemen met TuneIn radio. Vandaag gebeurde het weer,  het station (NPO Radio 1) stopte plotseling met afspelen. Bij opnieuw proberen krijg ik een foutmelding “kan niet verbinden”. Andere radiostations spelen ook niet af, maar ik kan wel muziek spelen uit de Muziekbibliotheek.

Ik heb de TuneIn status (status.tunein.com) gecontroleerd op internet, en die zegt “All Systems Operational”.

Ik heb een diagnose gemaakt, nummer 1592212304.

Dit probleem lijkt vaker voor te komen, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Badge
Toch wel want Spotify of andere muziekstreamers doen het wel. Heb gisteren een sonosupdate gehad en ondertussen heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Indien er nog een storing komt zal ik een diagnose zenden. Alvast bedankt voor uw reactie. Grtz
Reputatie 7
Badge +2
Denk dat er iets in je netwerk niet goed gaat waardoor Sonos het internet niet opkomt.
Want TuneIn radio doet het prima, en het feit dat alle radio bij je niet wil werken duid dus eerder op netwerk problemen.
Indien dit zich weer voordoet, graag een diagnose van de Sonos installatie aanmaken en het bevestiging's nummer in uw bericht verwoorden.
Badge
Om de één of andere onverklaarbare reden werkt het opnieuw. Ik had nochtans allerlei zaken uitgeprobeerd zonder succes en opeens terug ontvangst. Is tweede maal dat dit fenomeen zich voordoet deze week en tweemaal dat het zich binnen 24 uur zelf hersteld. Kent er iemand een alternatief voor TuneIn? In geval het zich opnieuw voordoet, ik gewoon kan overschakelen naar andere internetradio? Bedankt voor eventuele reacties...