Streamen via aux


Laat ik me even voorstellen. Ik hou erg veel van muziek luisteren. Vanwege de kwaliteit eerst via een dure versterker en dito speakers, maar sinds de komst vab mijn kinderen nu 12 jaar geleden vooral via sonos. Ik geniet enorm van het gemak van sonos. Ik heb sonos vooral gebruikt voor het streamen van spotify en tidal. Maar wil nu ook mijn eigen muziek streamen naar de diverse sonos apparaten. Mijn muziekbronnen (cd speler) die ik via de line in van de Connect stream (naar de play3),  hebben om de ca 20 seconden een korte onderbreking van minder dan een halve seconde. De connect zelf hikt niet. De play3 en connect zijn op een tp link M9 deco mesh netwerk aangesloten. Comprimeren heb ik al aan staan, maar verandert niets. Wat kan ik nog doen?


3 Reacties

Reputatie 7

De Bridge maakt inderdaad een Sonosnet aan. Deze is echter niet compatibel met de S2 software (mocht je die gebruiken) en de adapter kan stuk gaan waardoor hij niet goed meer werkt. de opvolger van de Bridge is de Boost.

De Deco hoeft het probleem niet te zijn, maar ik zou toch eens proberen het verkeer van de Deco af te halen, via je Bridge (als je nog op S1 zit, of door één van beide speakers aan de Hoofd-Deco te hangen. De Bridge is technisch dus niet helemaal betrouwbaar meer….

 

Sonos net ken ik geloof ik niet. Is dat het netwerk waar eerder de sonosbridge in voorzag? Ik heb die nu een paar jaar niet meer in gebruik. Sonossen draaien op de wifi. Praktisch gezien kunnen de sonossen niet permanent aan de hoofddeco hangen. Kan wel de bridge weer installeren. Bij overige streaming dus niet de line in, geen enkel issue met haperingen vanuit bijvoorbeeld de deco's 

Reputatie 7

De Deco kan een probleem zijn. Wat gebeurt er als je één van beide Sonossen met de Hoofd-Deco verbindt, zodat je Sonossen overgaan naar Sonosnet?

Reageer